Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder  (gelezen 2231 keer)

groenekousen

  • Gast
Na installatie van HH vandaag, op mijn oude laptop, werkt mijn Intel Pro Wireless Lan 3B mini PC adapter 2100 niet. Ook met de ndis toepassing lukt het me niet om het ding aan de praat te krijgen.

Inmiddels heb ik via internet op sourceforge.net de OS driver voor deze netwerkkaart gevonden.
Maar hoe haal ik die binnen met de synaptic pakketbeheerder?

Tina

OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/22, 22:24:02 »
Wat voor een bestand is het? Deb, tgz of iets anders?
Het beste zoek je in Synaptic of de driver daar niet inzit, is het makkelijkste. Zo niet downloaden en geeft iemand of ik wel instructies hoe verder te handelen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

groenekousen

  • Gast
OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/22, 22:33:33 »
Citaat van: Gijsbert
Wat voor een bestand is het? Deb, tgz of iets anders?
Het beste zoek je in Synaptic of de driver daar niet inzit, is het makkelijkste. Zo niet downloaden en geeft iemand of ik wel instructies hoe verder te handelen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Inmiddels via softwarebronnen 2 pakketten binnengehaald, de ieee802b11 en het pakket waar de OS driver inzit. Ook al via synaptic pakketbeheerder geïnstalleerd. Maarrrrrr.... ik kan nog steeds mijn netwerkkaart niet inschakelen :-(

OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/22, 22:56:23 »
Deze riedel al geprobeerd? http://computertip.googlepages.com/geendraadloosinternet

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/22, 22:57:15 »
Citaat van: groenekousen
Citaat van: Gijsbert
Wat voor een bestand is het? Deb, tgz of iets anders?
Het beste zoek je in Synaptic of de driver daar niet inzit, is het makkelijkste. Zo niet downloaden en geeft iemand of ik wel instructies hoe verder te handelen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Inmiddels via softwarebronnen 2 pakketten binnengehaald, de ieee802b11 en het pakket waar de OS driver inzit. Ook al via synaptic pakketbeheerder geïnstalleerd. Maarrrrrr.... ik kan nog steeds mijn netwerkkaart niet inschakelen :-(
Sindsdien al een volledige herstart gedaan van je computer?

groenekousen

  • Gast
OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/22, 23:12:30 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: groenekousen
Citaat van: Gijsbert
Wat voor een bestand is het? Deb, tgz of iets anders?
Het beste zoek je in Synaptic of de driver daar niet inzit, is het makkelijkste. Zo niet downloaden en geeft iemand of ik wel instructies hoe verder te handelen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Inmiddels via softwarebronnen 2 pakketten binnengehaald, de ieee802b11 en het pakket waar de OS driver inzit. Ook al via synaptic pakketbeheerder geïnstalleerd. Maarrrrrr.... ik kan nog steeds mijn netwerkkaart niet inschakelen :-(
Sindsdien al een volledige herstart gedaan van je computer?
uiteraard :-)

groenekousen

  • Gast
OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/23, 10:29:37 »
Inmiddels mijn heil gezocht bij een usb adapter die ik nog in de kast had liggen, sitecom wireless adapter 54 g.
De computer 'ziet' mijn kaart, want ik neem netwerken waar. Ik kan er alleen nog niet op inloggen. Daarover start ik een nieuw topic :-)

OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/23, 15:16:12 »
Bijv Mijn Netwerk kiezen of wat er bijstaat, dan je WAP code invullen, bij mij was het een tien cijferig nummer.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

groenekousen

  • Gast
OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/23, 16:07:54 »
Citaat van: Gijsbert
Bijv Mijn Netwerk kiezen of wat er bijstaat, dan je WAP code invullen, bij mij was het een tien cijferig nummer.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Gijs, dank voor je hulp. Helaas is het niet zo eenvoudig :-( De kaart neemt allerlei netwerken waar, ook dat van mijzelf. Ik selecteer het, vul de WEP code in (hexadecimaal) en dan gaat er bovenin een groen cirkeltje draaien rondom 2 punten. Hij lijkt dus iets te doen, maar als ik de ethernet kabel eruit haal, heb ik toch geen internet :-(
Inmiddels hierover een nieuw topic gestart.

OS driver voor draadloze netwerkkaart gevonden op internet, hoe verder
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/23, 21:58:51 »
Heb je ook de verbinding gekozen met het netwerksymbool rechtsklikken staat rechtsboven op je werkbalk, wlan0 of raus0 kiezen, verschilt per wifi. Of via Systeem>Beheer>Netwerk op ontgrendel drukken wachtwoord opgeven en de juiste verbinding kiezen, even aanvinken en je bedraade uitvinken(eth0). Je kan beter van WPA of WPA2 gebruik maken WEP is niet veilig.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.