Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu surround vragen  (gelezen 553 keer)

Offline Kingdom

  • Lid
Kubuntu surround vragen
« Gepost op: 2010/12/12, 18:16:21 »
Hi :)

2 vraagjes

Ik heb gister kubuntu 10.10 op me pc gezet. Maar 2 kleine dingen werken niet zoals surround wordt niet gedetecteerd, het is alleen stereo geluid. Op alle vorige kubuntu,s werd dit automatisch geconfigureerd. Kmix zegt dat ik maar 2 kanalen heb, Alsa zegt dit ook. Nu weet ik niet precies of ik hier zelf drivers voor moet installeren. Het zou door nivida bestuurd moeten worden. Maar goed, dat gebeurt dus niet. en het 2e Widgets als ik die op mijn bureaublad wilt zetten dan komen ze mega groot tevoorschijn  ??? Heb al gekeken of dit kleiner kan, maar wordt er verder niet wijzer van. Na de installatie zag ik ook verder geen Buxfix updates. Goed het zal wel iets kleins zijn hebben jullie een idee?

Groet      

Moderator edit: Titel aangepast, was 2 vraagjes.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/12, 19:36:47 door Ron »
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Kubuntu surround vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/12, 20:16:41 »
1: Op 10.10 zit PulseAudio standaard geïnstalleerd; die zou standaard je surround moeten herkennen (was hier ook het geval).
Wat je in ieder geval kunt doen is kijken wat er bij Kickoff Menu (linksonderin)>>>Systeeminstellingen>>>Multimedia>>>Phonon voor apparaten staan.

2: Als je met je muiscursor op een widget gaat staan, verschijnt er links danwel rechts een balkje. Als je dan met je muiscursor op dit balkje gaat en dan je linkermuisknop ingedrukt houdt op het bovenste icoontje en je muis naar beneden verplaatst, wordt de widget kleiner.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Kubuntu surround vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/13, 02:40:04 »
1: Op 10.10 zit PulseAudio standaard geïnstalleerd; die zou standaard je surround moeten herkennen (was hier ook het geval).
Wat je in ieder geval kunt doen is kijken wat er bij Kickoff Menu (linksonderin)>>>Systeeminstellingen>>>Multimedia>>>Phonon voor apparaten staan.

2: Als je met je muiscursor op een widget gaat staan, verschijnt er links danwel rechts een balkje. Als je dan met je muiscursor op dit balkje gaat en dan je linkermuisknop ingedrukt houdt op het bovenste icoontje en je muis naar beneden verplaatst, wordt de widget kleiner.

Widgets ben ik uit.

Maar het vreemde is dat ik wel geluid heb over 5 boxen en de subwoofer ook natuurlijk. Maar er zitten volgens Phonon 2 kaarten in die weergeven dat ze beide stereo zijn. Erg vreemd want ik heb gewoon een 5.1 kaart in me pc zitten. Heel vreemd.
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.