Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bug in Gparted tegengekomen en indeling partities  (gelezen 832 keer)

Offline Cme

  • Lid
Bug in Gparted tegengekomen en indeling partities
« Gepost op: 2014/06/01, 13:52:05 »
-Bij het verschuiven van een partitie in Gparted (door vrijgekomen ruimte) stuit ik op: Libparted bug tegengekomen! Invoer-/uitvoerfout tijdens lezen van /dev/sda Wat betekent de BUG???

-Bijlage de partities momenteel.
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline Cme

  • Lid
Re: Bug in Gparted tegengekomen en indeling partities
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/01, 14:36:06 »
-Bij het verschuiven van een partitie in Gparted (door vrijgekomen ruimte) stuit ik op: Libparted bug tegengekomen! Invoer-/uitvoerfout tijdens lezen van /dev/sda Wat betekent de BUG???

-Bijlage de partities momenteel, na het afbreken van het veerschuiven en 'Bug' melding! Voorgaande image is dus geen reƫel beeld, onderstaand wel!
« Laatst bewerkt op: 2014/06/01, 14:39:08 door Cme »
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bug in Gparted tegengekomen en indeling partities
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/01, 16:59:54 »
Eens computer herstarten en stap voor stap werken: probeer eerst de sda2 te vergroten naar voor, pas dan toe (drukken op groene vink). Daarna het achtereinde verschuiven naar wens, toepassen.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Bug in Gparted tegengekomen en indeling partities
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/01, 19:47:32 »
Praktisch vraagje: wat staat er eigenlijk op sda2?
Ik bedoel dit:  ben je niet sneller af met (eventueel na back-up van dat beetje) sda2 te vernietigen en dan de zaak bijeentrekken en weer ntfs formatteren?
Vooral verhuizen naar voren wil wel eens lang duren.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline jan11000

  • Lid
Re: Bug in Gparted tegengekomen en indeling partities
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/01, 21:47:19 »
Kijk eens wat smart van je hd zegt, misschien sectoren defect.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Bug in Gparted tegengekomen en indeling partities
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/01, 22:07:07 »
Invoer-/uitvoerfout tijdens lezen van /dev/sda

Wat de bug betekent weet ik niet, maar dit is de zoveelste I/O error die je over die harde schijf krijgt. Ik zal niet zeggen, koop een nieuwe harde schijf want ze kosten nog maar 'een beetje', omdat ook 'een beetje' voor sommigen veel geld is en ik niet in jouw portemonnee kan kijken. Maar 't is misschien toch het overwegen waard.
Je hebt trouwens een wel erg grote swap-partitie aangemaakt. Hoeveel fysiek geheugen zit er in de laptop?