Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: remastersys+bootable usb  (gelezen 793 keer)

icetea

  • Gast
remastersys+bootable usb
« Gepost op: 2008/05/21, 10:50:02 »
Dag,

Ik heb met remastersys een image gemaakt en zou die nu graag op een usb stick zetten om meerdere laptops met diezelfde image te installeren. Ik heb echter geen idee hoe ik zo'n stick bootable moet maken, en wat ik precies van die remastersys-directory op m'n stick moet zetten.
Heb al ergens gelezen dat syslinux op m'n stick moet zetten, klopt dat ? Kan dat met synaptic of hoe werkt dat dan? Moet dan het aangemaakte iso bestand gewoon naar de usbstick gekopieerd worden ?
Als iemand een idee heeft, graag wat uitleg (en als het kan stap voor stap)...

Alvast bedankt!

Offline ivo

  • Lid
remastersys+bootable usb
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/21, 13:10:31 »
Hier het antwoord op je stick bootable maken. Dat andere kan ik je niet mee helpen.

You have to unmount the USB stick, and make it bootable with syslinux. Of course, you have to replace /dev/sda1 with the device name of your stick:

umount /mnt/usbstick
syslinux /dev/sda1
sync

Klaar.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Bigtwin

  • Lid
Re: remastersys+bootable usb
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/18, 17:38:29 »
Dat was de gouden tip. Na mijn laptop ben ik een zelfbouw nas (waar geen cd/dvd drive in zit) met Ubuntu aan het installeren en zo'n beetje een hele avond aan het proberen geweest van usb te booten. Lukte niet tot ik dit las... Weer iets geleerd, eerder hier gaan zoeken naar de oplossing van eventuele problemen...