Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sync eclipse workspace  (gelezen 1295 keer)

sync eclipse workspace
« Gepost op: 2010/02/04, 14:17:28 »
Ik gebruik eclipse op 2 computers, mijn laptop (voor in school) en mijn desktop (als ik thuis ben)
Is het mogelijk om er voor te zorgen dat de workspaces van deze computer syncroniseren?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: sync eclipse workspace
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/04, 15:14:13 »
Is het mogelijk om er voor te zorgen dat de workspaces van deze computer syncroniseren?
Ja.

Alleen lijkt het me logischer om alleen de projecten in je workspace te syncen, en niet de workspace zelf. Het gaat tenslotte vooral om de source code die je wilt syncen. Er tal van mogelijkheden om dit te doen.

Ik geef ff een paar voorbeelden;
 - De code bewaren in een versie beheer systeem (bijv. SVN of git). Sowieso handig gezien je dan evt. oude wijzigingen kunt terugzetten.
 - sync tools voor bestanden (bijv. rsync. maar er zijn volgens mij ook wel makkelijkere tools).
 - of je maakt zelf een scriptje die alles via SCP van laptop naar dekstop kopieert of andersom. Zo gaat het met 1 druk op de knop of 1 regel in de terminal
 - gebruik zoiets als dropbox of ubuntu one (zijn ook nog veel meer andere varianten van). Deze syncen automagisch bepaalde dirs met een server op teh internet. (internet verbinding vereist)

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!