Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terug naar Windows  (gelezen 4752 keer)

Terug naar Windows
« Gepost op: 2009/02/24, 16:03:45 »
Heb hier tot grote tevredenheid een Dell GX270 lange tijd met Ubuntu laten draaien.
Nu een andere PC aangeschaft en gelijk 8.10 geinstalleerd fantasties.
Echter een liefhebber van de oude dell wil graag windows hierop hebben.
Heb nog een image maar die krijg ik niet geinstalleerd.
Gebruik UBCD 4 net eeb restore programma voor de image. Dit werkt altijd maar nu er Ubuntu op de HD staat niet.
Bij het opstarten van de Dell ziet de pc de C:\ niet ..............denk ik.

Wat nu wie heeft suggestie????

Offline track

  • Lid
Re: Terug naar Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/24, 16:19:53 »
Wil je een Win.. vanuit een image herstellen ??
Dat zal zeker niet lukken hetzij dat de gehele hardware identiek is.
 
Je bent verwend door Linux, bij Win.. levert dat normaal gewoon die mooie blauwe scherm op.  Netjes vanaf de installatie-CD installeren dus.

track

Offline ruujan

  • Lid
Re: Terug naar Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/24, 16:34:07 »
Even de MBR herstellen. UBCD is toch een BartPE variant? Dan zit die optie er vast ergens in. Waarschijnlijk krijg je nu iets van een GRUB-melding, klopt dat?
En natuurlijk heeft Track gelijk, maar ik neem aan dat je image ook van de desbetreffende pc is.

Re: Terug naar Windows
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/24, 16:35:02 »
Inderdaad. Ik heb eens een SCSI-schijf moeten herstellen, in een andere PC geplaatst, Windows bootte niet.

Offline ruujan

  • Lid
Re: Terug naar Windows
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/24, 16:45:13 »
Denk er trouwens om dat je alle oude partities eerst verwijderd, zodat je verder een lege schijf hebt.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Terug naar Windows
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/24, 17:11:11 »
Wil je een Win.. vanuit een image herstellen ??
Dat zal zeker niet lukken hetzij dat de gehele hardware identiek is.
 
Je bent verwend door Linux, bij Win.. levert dat normaal gewoon die mooie blauwe scherm op.  Netjes vanaf de installatie-CD installeren dus.

track

je bent er een tijdje uit merk ik, dat kan niet verhaal heb ik vandaag ruim 120 keer gedaan van 5 jaar oude siemens naar nieuwe hp's deels met het RIS systeem de rest met ghost, zoveel mogelijk drivers weghalen en services stoppen voor je een image maakt welk pakket je hiervoor ook gebruikt, thuis doe ik het zelfs met het windows backup systeem, zolang je die drivers en services maar stopt werkt het prima

Offline ruujan

  • Lid
Re: Terug naar Windows
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/24, 17:18:23 »
Xarvaz,

je hebt gelijk, maar de manier waarop jij het doet vereist nogal wat voorbereiding en planning. Dat is wat anders dan een willekeurige image van een Windows-machine pakken en die erop zetten.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Terug naar Windows
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/24, 17:24:19 »
je moet wel plannen ja dat klopt maar op deze manier kun je zelfs twee verschillende systemen rechtstreeks klonen, maar het klopt  :-[  ik denk door mijn werk vaak in het groot en schiet dan het doel voorbij in mijn reacties op een forum sorrie daarvoor

Offline track

  • Lid
Re: Terug naar Windows
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/24, 19:10:01 »
@ Xarvaz:  jouw truc kende ik trouwens nog niet, bedankt ervoor.  Ik ben altijd die mooie blauwe scherm tegen gelopen.

Bij Linux is het geen probleem dus.  Zo maar de schijf vanuit de oude PIII met een Red Hat 6 (van 1998) in een AMD X2 gestopt en aangezet.  Draait zelfs zonder aanpassing van de drivers, dan wél zonder USB.  Dat is het verhaal dat ik voor ogen heb.

track

Offline ruujan

  • Lid
Re: Terug naar Windows
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/24, 20:06:47 »
Citaat
sorrie daarvoor

Nergens voor nodig, vind ik.

Re: Terug naar Windows
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/25, 14:54:29 »
Beste Mensen, wat een discussie!!

Toen ik deze machine schoon kocht, met Windows XP prof er op heb ik een image gemaakt. (deze image heb ik meerdere keer terug gezet en het werkte op diverse Dell's GX270 die ik hier in het gezin gebruik) Echter ik wilde wat anders en heb meer als een jaar nu diverse Ubuntu's werkend gehad. I.v.m. school draaien de Kids gewoon onder Window's, ja ik weet het ...................maar het zij zo.

Nu heb ik zelf een machine samen gesteld uit allerlei tweedehands onderdelen en ik heb 8.10 geinstalleerd en dat werkt tot mij grote tevredenheid. De Dell GX270 daar had en heeft een kennis belangstelling voor. Maar hij wil alleen Windows Xp, dus dacht ik geen probleem. Zoals altijd bij het terugzetten van een image mijn CD er in met Ultimate boot CD 4 er op en diverse programma's en dan met "Drive Image XML de image herstellen. Met dit programma is ook de image gemaakt en nogmaals het werkt altijd alleen nu niet.

Heb daarna geprobeert met Dban and Nuke de HD schoon te maken wat lukte, en daarna weer de bovenstaande procedure waarbij ik met Windows Disk Management onder Drive Image de C:\ schijf weer heb aangemaakt.
Image hersteld en ................... geen resultaat.

Echter bij herstart met UBCD wordt de C:\ drijve gezien etc. maar opstarten ho maar. Het is Windows, het is het verkeerde forum maar het is na een Ubuntu installatie vandaar.

Wie heeft de oplossing voor mij.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Terug naar Windows
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/25, 15:48:51 »
lang geleden dat ik met dells gewerkt heb maar volgens mij komt dell met een kleine herstel partitie, als je die met linux wegpoetst kun je het eerste image niet meer gebruiken, ik neem aan dat je na de herstart niets anders te zien krijgt dan een min-teken (of zoiets) linksboven van je scherm in dat geval is je herstelde image opzoek naar die partitie, ik vrees dat dell je een herstel cd moet leveren of dat je op je andere dell moet kijken of die herstel part. aanwezig is en hoe groot, beide part.  handmatig op je pc aanmaken en dan herstel image nog eens uitvoeren. anders zit er niets anders op dan van de xp cd te installeren

Offline Dave

  • Lid
Re: Terug naar Windows
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/25, 18:54:33 »
De restricties bij Microsoft zijn afgelopen jaar ook nogal veranderd.
Ik heb er geen probleem mee overigens dat al die illegale zooi moeilijker wordt.
Ook office enzo wordt nu zwaarder gescand bij de updates.



Re: Terug naar Windows
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/26, 08:47:51 »
Jammer deze laatste opmerking van Dave volledig irrelevant. Eerdere suggesties ok, maar de herstelpartietie moet er bij zitten op de image

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Terug naar Windows
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/26, 10:26:38 »
Een kleine gok, maar moet je niet eerst de harde schijf terug veranderen naar NTFS voordat je een NTFS ghost/image kan terug zetten?


Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Terug naar Windows
« Reactie #15 Gepost op: 2009/02/26, 16:55:39 »
Jammer deze laatste opmerking van Dave volledig irrelevant. Eerdere suggesties ok, maar de herstelpartietie moet er bij zitten op de image

das waar maar aangezien het niet werkt en ik er vanuit ga dat je legaal bezig bent kan het image die par niet zelf aanmaken, je zou hem dus zelf aan kunnen maken, als niets lukt dan blijft alleen nog een xp cd over, die kun je downloaden van torrent of zo en de key van de sticker op je pc gebruiken

wat was het volgens jou vage verhaal van de dell helpdesk eigenlijk ?

Re: Terug naar Windows
« Reactie #16 Gepost op: 2009/02/27, 16:05:16 »
Stukje over iligale zooi? daar stoorde ik me aan. Heb hier een geregistreerde versie, zelf betaald. Echter de Dell heb ik gekocht met een schoene installatie van een bedrijf. Zonder de software er extra bij, dus ook zonder de bijzondere dell drivers.
Daarom heb ik na de aanschaf direct een image gemaakt. De image is van deze machine, en ik heb deze diverse keren gebuikt en terug gezet. Op deze maar ook op twee identieke machines, dit gaf nooit problemen.
Nu heb ik op deze Ubuntu gehad en lukt het niet het resultaat is zoals eerder gezegd werd het bekende zwarte scherm met links boven het knipperende min teken.
Heb nu ook de batterij er een dag uitgehad om de bios te resetten, maar zonder resultaat.
Ik zoek verder, wordt vervolgt.

PS:
Verder wil ik geen excusses maken maar ik heb de booschap van Dave niet goed begrepen. Iedereen heeft wel eens een "Bad Hair Day"

Offline jan11000

  • Lid
Re: Terug naar Windows
« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/27, 16:20:49 »
Heb je de goede bootschijf gekozen in de bios?
Wat is precies je foutmelding bij opstarten?

Ik ga er van uit dat je een goede image op je pc hebt staan.
Start met de xp cd op,
kies R
Nu kom je in de recovery scherm(herstel console)(lijkt op dos).
Probeer: fixboot of bootcfg

Re: Terug naar Windows
« Reactie #18 Gepost op: 2009/02/27, 16:33:21 »
MBR hersel met windows schijf fdisk / MBR moet werken, afkomstig van een Windows goeroe.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline track

  • Lid
Re: Terug naar Windows
« Reactie #19 Gepost op: 2009/02/27, 16:42:36 »
Om een schijf voor Win.. opstartbaar te maken kun je nog steeds de handleiding  http://sites.google.com/site/computertip/grub 
hoofdstuk 3  volgen.
Dat kan ook evengoed vooruitlopend. Maakt niet uit.

track

Re: Terug naar Windows
« Reactie #20 Gepost op: 2009/02/27, 17:24:55 »
Een kleine gok, maar moet je niet eerst de harde schijf terug veranderen naar NTFS voordat je een NTFS ghost/image kan terug zetten?


Dacht toch ook dat dit zou moetn werken?

Re: Terug naar Windows
« Reactie #21 Gepost op: 2009/02/27, 21:16:20 »
Mensen dank voor de support

Heb vanmiddag een orginele Windows installatie uitgevoerd.
Werkt ten dele op deze Dell het blijft een Dell
Raarscherm instelling etc.
Daarna op de boven beschreven wijze de image terug gezet en................................... het werkt.
Wat het nu is ik weet het niet maar het is gelukt

Dank voor de morrele support.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Terug naar Windows
« Reactie #22 Gepost op: 2009/03/01, 10:58:22 »
Ik denk dus toch dat je partitie niet door je image gezien kon worden, en daarom hij niet kon installeren..
Tijdens je xp normale installatie formatteer je de HD terug naar NTFS, en daarna kan de image wel worden terug geschreven.

toch?  ;)

Re: Terug naar Windows
« Reactie #23 Gepost op: 2009/03/01, 21:25:40 »
correct, echter ik had de partitie met UBCD4 geformatteerd, en daarna was de image terug te zetten alleen de PC starte niet op. Het bekende - teken met zwart scherm.
Na windows instal werkte het wel, vreemd maar waar.

Re: Terug naar Windows
« Reactie #24 Gepost op: 2009/03/01, 21:54:57 »
Mischien wou je dell niet dat ie terug onder windows moest draaien :p