Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternate Ubuntu cd  (gelezen 3191 keer)

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Gepost op: 2007/01/14, 15:51:55 »
Ik ben eigenwijs en wil toch Ubuntu ipv Xubuntu op mn laptop hebben. Nadat ie weer was vastgelopen via de live-cd toch maar eens de Alternate cd gepakt. Gedwonload en gebrand. So far so good. Ik stop m in de dvd lade en hij start. Tot aan de install gaat het goed. Bij 6% krijg ik bij python de melding:
file:///cdrom/pool/main/p/python-defaults/phyton_2.4.2-0ubuntu3_all.deb was corrupt.

Die sla ik dan over en ga verder. Vervolgens:

Basissysteem installeren
Debootstrap-waarschuwing
Waarschuwing:Failure while configuring base packages. This will attempt 5 times.

Vervolgens nog een fout dat initfram niet geinstalleerd kan worden en dan is het einde installate. Volgens mij is die image niet echt goed. Ik heb m hiervandaan http://nl.releases.ubuntu.com/6.06/. Heeft er iemand een goede Alternate cd voor me? Want daarmee heb ik hoop.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/14, 16:00:50 »
Dan moet je wel even vertellen in welke omgeving je woont ..........
Mocht het in de buurt van mij zijn, dan kan ik zo een CD voor je branden.

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/14, 16:02:14 »
Zo te zien zit je een eind van me vandaan. Ik woon in Vught. Dat ligt bij Den Bosch. Maar is er geen andere link ofzo om m te downloaden?

Edit: ik heb even de foutopsporing laten lopen van de cd zelf. En hij komt al met : De MD5-som van het bestand .pool/main/n/net-snmp/libsnmp-base_5.2.1.2-4ubuntu2_all.deb klopt niet. Mogelijk is dit bestand corrupt of is uw cd beschadigd.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/14, 16:07:14 »
De link die kebt is een goede, maar ik vrees dat de fout bij 't branden is gebeurd.
Brand deze cd eens opnieuw maar op lagere snelheid 8x of 12x max

Elk schrijffoutje wordt onherroepelijk afgestraft door een mislukte installatie.
Doe na 't branden ook eens een check of de geschreven data overeenkomt met de data van de iso
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/14, 17:50:41 »
Hoe langzamer hoe beter .....
Zelf brand ik CD's die belangrijk zijn op maximaal 4X (wel op RW).

Misschien een idee ?
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline mcgyver

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/14, 17:56:47 »
Had vroeger ook problemen. Doe het nu op 4x. Liever langzaam dan 3 cd's weggooien.  Ook als je weinig geheugen hebt kan je liever langzaam branden en alle andere programma's even afsluiten. Vroeger kon ik niet goed branden met 256 mb.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/14, 21:00:18 »
Het probleem is bij mij, dat ik brand op een rappe moderne PC, maar installeer op een tig jaar oude celeron .....
Die oude lezer heeft soms problemen, mogelijk omdat het met een DVD writer gebrand wordt ?????

Langzaam maar zeker,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/15, 09:11:41 »
Bedankt voor de reacties. Het vreemde is:
Ik brand m op een rw met max 10x. Dus dat is al laag (als ik met nero wil branden kan ik geen lagere snelheid maar dat maakt me niet zo uit) Ik heb m net weer opnieuw gebrand en ben ondertussen de iso nog n keer aan het downloaden.

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/15, 10:15:49 »
ik heb de cd opnieuw gedownload en gebrand en bij de installatie kwam ie met precies dezelfde meldingen. Dan lijkt het me sterk dat het aan het branden ligt. Ik heb trouwens gekeken naar de iso en de cd het valt me wel op dat er bij de iso weinig mappen met python staan en op de cd veel. Ook in de map \pool\main\p\python-defaults staan meer bestanden als in de iso. Maar de grootte van de bestanden die overeenkomen zijn gelijk.

Offline Dave

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/15, 12:23:07 »
Toch die cd branden op laagst mogelijke snelheid en controleren en nooit foutmeldingen negeren bij een installatie. Dat straft zich altijd weer later.

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/15, 12:48:17 »
Inmiddels opnieuw gedownload. Gebrand op een cd-r kdacht misschien helpt dat. Op 4x voor het branden alles afgesloten en ineens zijn er veel meer bestanden corrupt. Ik snap het niet meer :(

Alternate Ubuntu cd
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/15, 13:22:31 »
Als het zo slecht blijft denk ik dat er iets mis is met je cdbrander.
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #12 Gepost op: 2007/01/15, 13:56:14 »
Dan is mijn volgende vraag waarom is Xubuntu en andere gebrande cd's dan wel goed?

Edit:
ipv met nero maar even met alcohol 120% gebrand en weer wordt python als corrupt aangegeven. Als het aan mijn brander zou liggen lijkt het me sterk dat iedere keer dezelfde dingen als corrupt worden aangegeven. Want hoe ik m ook brand of met welk programma. Steeds dezelfde bestanden die corrupt zijn.

Alternate Ubuntu cd
« Reactie #13 Gepost op: 2007/01/15, 16:03:30 »
Citaat van: vliegje20
Dan is mijn volgende vraag waarom is Xubuntu en andere gebrande cd's dan wel goed?

Edit:
ipv met nero maar even met alcohol 120% gebrand en weer wordt python als corrupt aangegeven. Als het aan mijn brander zou liggen lijkt het me sterk dat iedere keer dezelfde dingen als corrupt worden aangegeven. Want hoe ik m ook brand of met welk programma. Steeds dezelfde bestanden die corrupt zijn.
Heb laatst ook weer een .iso gebrand maar bij zaten er geen fouten in de cd. zowel bij 6.10 als bij 6.06 niet.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #14 Gepost op: 2007/01/15, 16:05:11 »
Als je steeds dezelfde fouten terugkrijgt zal je .iso bestandje op die plaats corrupt zijn.
Dan zit er niets anders op dan een nieuwe .iso af te halen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #15 Gepost op: 2007/01/15, 16:06:46 »
@thijssie was dat de live cd of de alternate?

@ bartek ik heb die .iso van de alternate 6.06 er al 2x afgehaald maar t zelfde. Ben nu met de 6.10 bezig

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #16 Gepost op: 2007/01/15, 16:10:13 »
Doe ook eens md5checksum van de gedownloade iso en als je de cd brand doe ook een verificatie van de gebrande data. Krijg je toch nog dezelfde foutmelding dan kan ik niets anders bedenken dan dat er een conflict is tussen de software en je hardware.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #17 Gepost op: 2007/01/15, 16:24:28 »
hoe moet ik die md5checksum doen?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #18 Gepost op: 2007/01/15, 16:30:14 »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #19 Gepost op: 2007/01/15, 20:05:09 »
Volgende probleem:
Ik heb Kubuntu gedownload, gebrand en wou m installeren. Deze keer geen foutmeldingen dus ik blij. Maar ik juichte te vroeg. Rond de 70% kwam ie met de melding dat ie de linux-kernel niet kan installeren. Installatie afgebroken opnieuw geprobeerd kreeg ik 4 mogelijkheden
- linux-i386
- linux alternate (of zoiets)
- tzelfde maar dan met cijfers erachter
- niks

ik geprobeerd niks. Ik moest via fdisk mn windows partitie als active zetten. Tzal wel weer Xubuntu worden.

Heeft iemand een id of ubuntu op een schijf iets achterlaat? Want dat idee begin ik te krijgen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #20 Gepost op: 2007/01/15, 20:49:22 »
probeer eerst eens met de gparted live cd te kijken, hoe je schijf ervoor staat.
het is een partitie manager.

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #21 Gepost op: 2007/01/16, 13:43:28 »
Leoquant je bent een held ;)

Ik heb met gparted live cd m'n schijf bekeken niks aan de hand. Toen van daaruit zowel de ext 3 als de swap partitie geformatteerd en hupla installatie zonder problemen :D Ik had van de week Ubuntu 6.06 op een cd-r gebrand en hij kwam met heel veel corrupte bestanden.

En nu gebruik ik m weer geen een corrupt bestand. Ik vraag me toch af wat daar de logica achter is.

Edit: sorry als ik misschien een beetje moeilijk doe maar ik wil gewoon even de logica begrijpen.

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #22 Gepost op: 2007/01/16, 14:34:47 »
Beetje te vroeg gejuicht. Bij de te installeren programmatuur kapt ie op 85% :( Tot 2x toe. Toen maar installatie afronden gekozen en opnieuw opgestart. Hij start wel gewoon op. Dus er lijkt me vrij weinig aan de hand. Straks maar es klooien weer met netwerkkaart. En dan es verder kijken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #23 Gepost op: 2007/01/16, 14:45:32 »
Vliegje, waarom bestel je niet een gratis officiële CD via Shipit? Duurt wel zes weken, maar dan heb je in elk geval geen corrupte CD, en ook meteen een verzamelaarsobject!
Hierzo: https://shipit.ubuntu.com/login

Groet, Pjotr.

Offline vliegje20

  • Lid
Alternate Ubuntu cd
« Reactie #24 Gepost op: 2007/01/16, 15:35:33 »
Is inderdaad een optie ja maar t werkt nu. Maar ik heb het gevoel dat de cd helemaal niet corrupt was maar dat er iets op de harde schijf niet goed is (iets van de vorige install nog aanwezig) waardoor het onmogelijk wordt gemaakt.

Edit:
inmiddels werkt internet. Ik heb nu via internet openoffice opgehaald want dat was voor zover ik kan zien het enigste wat niet goed is op die cd. Iedereen toch maar weer bedankt ;)