Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu start niet meer na een Update  (gelezen 2476 keer)

Gast

  • Gast
Ubuntu start niet meer na een Update
« Gepost op: 2005/09/05, 08:50:55 »
Beste,

Nadat Win XP een tijdje terug de geest gaf op mijn nieuwe PC (Pavilion 5080.be) besloot ik Ubuntu te installeren. Alle andere PC's/servers op mijn thuis netwerk draaien immers Debian.
Ik had alles min of meer aan de praat gekregen, behalve geluid. De PC bevat de ICH6 controller van intel en de geluidskaart is de HD Audio van Intel. Deze kaart is pas in de 2.6.12 reeks ondersteund. Na een apt-get update, apt-get upgrade dit weekend zag ik dat de kernel (de 2.6.10) ge-update was. Na een herstart van het systeem kon de kernel geen schijf meer vinden (SATA ICH6). Ook de 2.6.11 vindt geen schijven :(
Dus besloot ik zelf een kernel te bakken (2.6.13) waardoor ik nu ook geluid heb ;)
Eind goed al goed, maar minder ervaren gebruikers met eenzelfde configuratie zitten wel met grote problemen. De 2.6.13 vindt ook geen schijven als je make oldconfig doet (dus config op basis van de vorige 2.6.10 kernel die wel schijven kon vinden). Dus een 10-tal minuten menuconfig schermpjes doorlopen en een paar keer rebooten om de kernel perfect te krijgen.
Iemand een idee waarom de nieuwe ubuntu 2.6.10 kernel en 2.6.11 geen schijven kan vinden. Als jullie meer info willen, vanavond kan ik wel wat zaken doorsturen.

Ubuntu start niet meer na een Update
« Reactie #1 Gepost op: 2005/09/05, 22:27:35 »
2.6.11 packages van Ubuntu zijn niet geschikt voor gebruik. Dat 2.6.10 spontaan niets vindt is een bug, maar gezien ICH6 ondersteuning flink verbeterd is zou ik je niet aanraden een bug te filen.

Gast

  • Gast
Ubuntu start niet meer na een Update
« Reactie #2 Gepost op: 2005/09/05, 23:52:02 »
Ik was niet van plan een bug te filen ;)
Vind het wel vreemd dat de 2.6.10 (na een upgrade) ineens niet meer werkt en dat een kernel op basis van de make oldconfig van de werkende 2.6.10 ook niet werkt. Kan natuurlijk ook aan mij liggen. Enfin, de 2.6.13 was een leuk avontuur en nu heb ik tenminste geluid en SMP ;)