Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adsl provider  (gelezen 3114 keer)

Offline Upaulu

  • Lid
Adsl provider
« Gepost op: 2006/09/12, 20:22:00 »
Ik heb Ubuntu alleen nog maar een paar keer vanaf de cd-rom gedraaid maar in de toekomst wil ik hem wel vast installeren.
Nu sta ik voor de keus een adsl-provider te kiezen.
En ik weet niet of Ubuntu gaat werken via de provider die ik op het oog heb,nl compuserve.Ze maken gebruik van het tiscali netwerk en ik wil zo'n multi-pc modem gaan gebruiken.
Weet iemand of dat gaat werken?
Op de site doen ze vaag over linux,dat je dan voor 25 eurocent per minuut moet gaan bellen.....
Groeten,Paul

wr19026

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/12, 21:44:46 »
Als je een ADSL modem krijgt zou het gewoon moeten werken volgens mij; immers, het modem connect met hun netwerk, en je PC met het modem. En de modems die ik tot nu toe gehad/gezien heb (Thomson SpeedTouch 3 verschillende en de KPN (Siemens) Experia box) maakt het geen bips uit of ik Windows, OSx,  Linux of Unix draai....

Als je er achter kan komen welk merk modems ze gebruiken kan je misschien via de website van de fabrikant achterhalen wat wel en niet mogelijk is met het modem.

budster

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/12, 21:55:14 »
Zolang je een modem/router werkt internet zonder maar iets te hoeven doen (op de modem zelf instellen na natuurlijk), tegenwoordig krijg je zo een beetje bij iedere provider een modem.

Offline Upaulu

  • Lid
Adsl provider
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/12, 23:00:54 »
Het is wat onduidelijk op de site van compuserve maar ik denk dat het de  Zyxel 2602H is.(30 euro extra betalen)
Kan niet zo snel de site van die fabrikant vinden,maar ik heb al van ledenservice van compuserve een email ontvangen dat het moet kunnen met linux.......
De andere opties zijn voor mij 'planet' of 'het net'.
Maar m'n eerste optie is het snelst en goedkoopst.

budster

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/12, 23:06:11 »
Je moet gewoon kijken of er een router-modem (ze noemen het ook wel multi-pc-modem) bij zit. dat is het allermakkelijkst met ubuntu! dan hoef je in linux zelf helemaal niets te doen. Alleen je modem instellingen te doen, exact hetzelfde als ook in windows zou moeten.

Offline Upaulu

  • Lid
Adsl provider
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/12, 23:20:10 »
Ja zo'n modem kan ik nemen daar,oke bedankt.

ikzelf

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/13, 10:36:59 »
ik ben een hele happy gebruiker van compu serve en daar kreeg ik een zyxel nogwat(een nummer) h/w bij ik heb nu draadloos internet bij mij op mijn linux pc.

(nog het leukste is mijn ouders betalen het! :P)

Offline Upaulu

  • Lid
Adsl provider
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/13, 12:46:04 »
Ja dat is dat wireless modem maar dat wil ik niet,ik wil dat multi pc modem.
Op de site zijn ze dubbel,bij het abonnement (met tiscali) kun je er wel voor kiezen voor zo'n multi-pc modem,maar bij de vragen http://www.compuserve.nl/ledenservice/breedband/Default.asp?xml=wat_heb_ik_nodig
staat dat dat modem alleen via het kpn netwerk werkt.
Als antwoord op mijn vraag krijg ik van compuserve dit:

"Het Zyxel multiPCmodem werkt alleen op het BabyXL adsl netwerk.
Het ADSL signaal loopt via de koperen draad van KpN."

Kan er geen chocolade van maken.

blubber

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/13, 13:01:57 »
Ze maken gebruik van de infrastructuur van KPN, de telefoonlijn tussen jou en de centrale. Elk willekeurig ADSL modem zal werken, als er maar een geldige log-in in het modem is gezet.

wr19026

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/13, 13:42:46 »
En de meeste WiFi modems hebben ook een aantal (ik zie het meest 4) ethernet aansluitingen om gedraad aan de gang te gaan.

Offline Upaulu

  • Lid
Adsl provider
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/13, 14:42:37 »
Daar moet je wel dik voor bijbetalen voor zo'n wireless.
Het lukt me nog niet om compuserve te bewegen de site aan te passen.
mad:
Het is me wel wat duidelijk ze gebruiken die Zyxel voor tiscali maar dat gaat dan weer over het babyxl netwerk,en voor kpn netwerk hebben ze speedtouch modems,heel fijn......

blubber

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/13, 23:28:01 »
Citaat
Het lukt me nog niet om compuserve te bewegen de site aan te passen.
Eh, nog niet? Succes ;) :p
Citaat
Het is me wel wat duidelijk ze gebruiken die Zyxel voor tiscali maar dat gaat dan weer over het babyxl netwerk,en voor kpn netwerk hebben ze speedtouch modems,heel fijn......
Nogmaals, dat boeit niet. Zie hier, de  ST510. Doen het. Als Compuserve niet aan gratis modems doet, kun je er desgewenst een van marktplaats halen voor een tientje. Let wel op, ze zijn er met 1 en met 4 UTP aansluitingen.

NLsandman

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/14, 13:26:16 »
Citaat van: Upaulu
Daar moet je wel dik voor bijbetalen voor zo'n wireless.
Het lukt me nog niet om compuserve te bewegen de site aan te passen.
mad:
Het is me wel wat duidelijk ze gebruiken die Zyxel voor tiscali maar dat gaat dan weer over het babyxl netwerk,en voor kpn netwerk hebben ze speedtouch modems,heel fijn......
De reden hiervoor is/zijn de chipsets die de modem fabrikanten gebruiken.
Met een zyxel haal je op het babyxl netwerk meer snelheid als met een speedtouch, voor het kpn netwerk geldt het net andersom.
Babyxl gebruikt utstar dslam en kpn gebruikt de alcatel dslam.

Offline Upaulu

  • Lid
Adsl provider
« Reactie #13 Gepost op: 2006/09/14, 15:27:04 »
Citaat van: blubber
Citaat
Het lukt me nog niet om compuserve te bewegen de site aan te passen.
Eh, nog niet? Succes ;) :p
Ja ik heb er wat op aangedrongen en ik heb een mail ontvangen dat ze het zullen aanpassen,maar ik merk het nog niet.
Tja....,bedankt voor de uitleg allemaal,inmiddels adsl aangevraagd.
Ja het maakt niet veel uit met dat wat bijbetalen voor dat modem,als je de hele actie van 12 maanden voor 12,50 vergelijkt met bv het net dan zit er geen prijsverschil in,alleen is de verbinding sneller.

Gast

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #14 Gepost op: 2006/09/19, 15:43:07 »
Citaat van: budster
Je moet gewoon kijken of er een router-modem (ze noemen het ook wel multi-pc-modem) bij zit. dat is het allermakkelijkst met ubuntu! dan hoef je in linux zelf helemaal niets te doen. Alleen je modem instellingen te doen, exact hetzelfde als ook in windows zou moeten.
Dat ga ik inderdaad ook maar kopen. Heb nu nog zo'n oude groene Speedtouch usb. Waardeloos om dat aan de praat te krijgen.

Offline Dave

  • Lid
Adsl provider
« Reactie #15 Gepost op: 2006/09/19, 16:30:04 »
ik heb er ook niets aan hoeven te doen met het speedtouch modem.
was ooit al eens in windows geinstalleerd en zelfs met de livecd van ubuntu kon ik direkt internet op, zelfs tijdens de installatie. handig om vast wat op te zoeken op bijvoorbeeld dit forum.

met sommige isdn kaarten en winmodems (de naam zegt het al)  zal het wel een probleem zijn. in ieder geval wel voor een beginner als ikzelf.

budster

  • Gast
Adsl provider
« Reactie #16 Gepost op: 2006/09/19, 18:25:49 »
@ Dave, het hangt van je modem af, speedtouch maakt vele verschillende modems, tegenwoordig zijn het meestal routers maar dat was zeker niet altijd het geval. Een niet-router modem is best wel werkend te krijgen onder linux maar je moet weer een hoop instellen, aller makkelijkste is gewoon een routermodem kopen.