Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluidsvolume knoppen multimedia toetsenbord werken niet meer.  (gelezen 2075 keer)

Offline jos34

  • Lid
De multimediaknoppen volume: harder, zachter en mute werken niet meer. De volume zie ik wel omhoog en omlaag gaan in de OSD, maar met het volume zelf gebeurt NIETS.
Ik heb al een vervangende toets verkregen op het numerieke toetsenbord gedeelte: + , - en * (mute) maar handig is natuurlijk anders.
Nog wat info:
Toetsenbord: Chicony KB-0108
OS: Ubuntu 14.10 - 64 bit.

Offline Henkp

  • Lid
Re: geluidsvolume knoppen multimedia toetsenbord werken niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/13, 15:52:21 »
Misschien helpt het onderstaande,

Per ongeluk op de mute kop gedrukt en geen geluid meer nadien.
Het is me daarna niet meer gelukt geluid uit het systeem te krijgen.
Het indrukken van de mute knop laat, -om en om- wel een licht- en donker-speakersymbool zien.De plus en min knoppen, laten het volumeschuifje bewegen maar verder niets geen geluid. De oplossing was het onderstaande comando.

Code: [Selecteer] Type het onderstaande in de terminal,

    amixer -D pulse sset Master on

Offline jos34

  • Lid
Re: geluidsvolume knoppen multimedia toetsenbord werken niet meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/13, 17:21:40 »
Werkt helaas niet.

Offline jos34

  • Lid
Re: geluidsvolume knoppen multimedia toetsenbord werken niet meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/17, 13:10:05 »
Ik zit er trouwens aan te denken Ubuntu "even" opnieuw te installeren om dit probleem op te lossen.
Hoe kan ik dit het beste doen zonder dat er programma's, bestanden en instellingen verloren gaan?

Offline jolo

  • Lid
Re: geluidsvolume knoppen multimedia toetsenbord werken niet meer.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/17, 19:44:53 »
Wellicht is het nog te voorbarig, om direct Ubuntu opnieuw te installeren. Probeer eerst een nieuw gebruikersaccount aan te maken. Meld je dan af en meld je aan met dat nieuwe account. Zodat je kunt controleren of de problemen die je hebt met de multimediatoetsen gerelateerd zijn, aan je oude gebruikersaccount.

Als je desondanks toch een nieuwe Ubuntu installatie wilt uitvoeren, maak dan een back-up van je gehele /home map. Alleen kopieer je na het voltooien van de nieuwe Ubuntu installatie niet de gehele /home map terug. Maar van de verborgen mappen kopieer je slechts de configuratiebestanden van de programma' s, die nog correct werken.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM