Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?  (gelezen 3078 keer)

Mijn vrouw was een .doc kwijt. Nu heb ik met Photorec 33 bestanden terug kunnen halen. Een gewone .doc kan ik openen met openofficewriter.
Maar een .doc met OLE objecten niet, dit staat erachter vermeld. Weet iemand hoe ik dit wel kan openen met een Linux programma?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/14, 20:33:51 »
Niet. OLE-objecten zijn in de praktijk delen van andere software die worden ingeladen. Zo kun je een OLE-object van Paint toevoegen aan een Word-document. Dit is Windows-aanhankelijke technologie.

Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/14, 21:30:58 »
Jammer, dan ben ik genoodzaakt om achter een Windows computer te kruipen. :'(
In ieder geval bedankt voor je antwoord Cumulus007. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/15, 09:15:11 »
Ook Open Office gebruikt OLE. In principe moeten OLE objecten, ook die in OpenOffice, openen met de toepassing waarmee ze gemaakt zijn. Een Excel OLE object bijvoorbeeld, zal dus op een Windows machine geopend worden met Excel, op voorwaarde dat Excel geïnstalleerd is. Op linux zullen sommige OLE objecten, zoals een Excel rekenblad, mogelijk na dubbelklikken kunnen aangepast worden met Calc.

Via rechts-klik kan je een OLE object uitschrijven naar een afzonderlijk bestand. Dat verhoogt dan de kans dat je het object met één of andere toepassing kan openen.

Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/15, 18:29:06 »

Ook Open Office gebruikt OLE. In principe moeten OLE objecten, ook die in OpenOffice, openen met de toepassing waarmee ze gemaakt zijn. Een Excel OLE object bijvoorbeeld, zal dus op een Windows machine geopend worden met Excel, op voorwaarde dat Excel geïnstalleerd is. Op linux zullen sommige OLE objecten, zoals een Excel rekenblad, mogelijk na dubbelklikken kunnen aangepast worden met Calc.

Via rechts-klik kan je een OLE object uitschrijven naar een afzonderlijk bestand. Dat verhoogt dan de kans dat je het object met één of andere toepassing kan openen.

Klopt helemaal (OO.o/LO kent inderdaad een COM-feature), maar als het document niet kan worden geladen, zouden er zomaar OLE-objecten in kunnen zitten van software die niet tot MS Office hoort.

Ik neem aan dat TS al gewoon heeft geprobeerd om het document te openen in OOo/LO. :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/15, 18:38:44 »
Wat er juist gebeurt, is mij niet helemaal duidelijk uit de eerste post, maar als het document helemaal niet opent, dan is het wellicht, na recuperatie met fotorec, corrupt geraakt. Een Word doc met OLE bestanden kan normaal gezien geopend worden, onafhankelijk van de aard van de ole objecten. Of de ole objecten dan goed worden weergegeven, is iets anders.

Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/15, 18:44:17 »
Wat er juist gebeurt, is mij niet helemaal duidelijk uit de eerste post, maar als het document helemaal niet opent, dan is het wellicht, na recuperatie met fotorec, corrupt geraakt. Een Word doc met OLE bestanden kan normaal gezien geopend worden, onafhankelijk van de aard van de ole objecten. Of de ole objecten dan goed worden weergegeven, is iets anders.
Zou inderdaad goed kunnen. Vraag is hoe Gijsbert dan zo zeker weet dat er OLE-objecten in zitten...

Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/15, 23:13:27 »
Het is/zijn een OLE2 object?


Als ik een .doc open start OOo writer even op, om dan direct af te sluiten.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/16, 07:37:27 »
Probeer eens Lotus Symphony, die heeft een betere ondersteuning voor software als MS office.

Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/16, 12:01:30 »
De bestanden lijken me beschadigd.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/16, 13:50:05 »
Bestandjes van 1.5 KB lijken mij inderdaad geen reguliere Word documenten.

Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/16, 20:11:17 »
De kleine bestandjes zal ook niet veel bijzonders zijn, de grotere bestanden misschien wel. Ik zal het eens proberen met Lotus.
Mocht het ook niet lukken daarmee is het jammer. Wat ook jammer is, dat Photorec niet de originele bestandsnamen neerzet, wellicht kan dit ook niet?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/16, 22:59:30 »
Dat hangt af van het bestandssysteem.

Re: Hoe open ik een Word .doc met OLE objecten middels open officewriter?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/16, 23:55:53 »
Je doelt op bijv. ext4, Johan? Dat gebruik ik nl. Verder heb ik met Lotus geprobeerd de grotere bestanden te openen dat is helaas niet gelukt. Het viel mij verder op dat bij een aantal van die grotere bestanden, de grote van de bestanden exact hetzelfde is. Ik denk dat het niet gaat lukken om de bestanden te openen met een open kantoor programma. Ik zal voor de aardigheid eens proberen een paar van die bestanden te openen op een Windows computer.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.