Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van 6.06 naar 6.10 Server Edition  (gelezen 1306 keer)

Annemarie

  • Gast
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Gepost op: 2007/03/07, 16:27:06 »
Ik heb een computer hier draaien met Ubuntu en KUbuntu 6.06, maar wil deze upgraden naar 6.10 server edition. Ik heb een .iso bestandje op een cd'tje gebrand, maar ik vraag me af of het ook mogelijk is om gewoon te upgraden in plaats van een dual boot te maken en 6.10 er dan 'los' op te zetten. Dit o.a. omdat al mijn bestanden hier nog op staan, en omdat ik geen zin heb om weer een nieuwe driver voor mijn draadloos netwerkkaart te moeten installeren.

Iemand een suggestie?

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/07, 19:27:25 »
Meestal is het voldoende om je /etc/apt/sources.list aan te passen en in de regels waar dapper staat, dit te veranderen in edgy. Daar sla je het bestand op en draai je sudo apt-get update en sudo apt-get dist-upgrade. Nu worden alle pakketten automatisch bijgewerkt naar de nieuwere versies van Edgy (6.10)

michiel

  • Gast
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/07, 22:48:43 »
ik dacht dat ie zelf de sources.list updatete als je apt-get dist-upgrade deed?

Offline siegi

  • Lid
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/07, 23:07:39 »
Neen apt-get dist-upgrade behoud de sources.list .
Het enige verschil met een gewone upgrade is dat bij een dist-upgrade er ook pakketjes kunnen verwijderd of bij geïnstalleerd worden.  Bv bij een gewone kernel update in bv edgy moeten er nieuwe pakketen worden geïnstalleerd.  Je merkt ook dat de oude pakketen blijven staan voor het geval het zou mislopen.   En kernel is namelijk het hart van het besturingssysteem.
Een apt-get  dist-upgrade is dan vereist en je blijft nog steeds edgy draaien.  

normaal word het volgende aangeraden
gksudo update-manager -c
als je naar een dev release wil overgaan bv feisty moet je
gksudo update-manager -c -d  doen

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/08, 03:20:22 »
Als eerste: zorg dat je een goede backup hebt
Als tweede: zorg dat je een goede backup hebt :) , dit is heel belangrijk

Daarna kan je doen wat siegi zegt:
gksudo update-manager -c

Overigens zou het best kunnen dat de upgrade niet helemaal soepel verloopt.
Dan is het beste om een nieuwe installatie te doen van Edgy.

Als je nu Ubuntu/Kubuntu draait, dan is het geen enkel probleem om de server pakketjes te installeren.
Hetzelfde geldt voor de server installatie: als je het pakketje "ubuntu-desktop" installeert, dan heb je naast je server programma's ook een complete desktop installatie.

Offline Math.

  • Lid
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/08, 03:42:26 »
Citaat
Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers
Offtopic: Lol, die kende ik nog niet, vind hem wel grappig. :D

Annemarie

  • Gast
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/08, 09:17:05 »
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb gisteren wat geprobeerd maar op de een of andere manier is er toch wat fout gegaan. Niet dat dit heel veel uitmaakt, het is jammer, maar 'k had een back-up :P Mijn systeem rammelde al aan alle kanten. (Iets te veel mee ge-experimenteerd denk ik.) Ik ga nu gewoon een complete schijf format doen en dan een herinstallatie ofzo..

Moet dan alleen ff een nieuwe driver vinden voor m'n draadloos netwerk.



Citaat van: Math.
Offtopic: Lol, die kende ik nog niet, vind hem wel grappig. :D
Dank je :P

wr19026

  • Gast
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/08, 09:46:52 »
Citaat van: Annemarie
Moet dan alleen ff een nieuwe driver vinden voor m'n draadloos netwerk.
Grote kans dat die in 6.10 wel zit, volgens mij is WiFi daar net iets beter in ondersteund. Op m'n laptop die 6.10 draait werkt m'n wifikaart OOTB zonder enige extra installatie oid

Annemarie

  • Gast
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/08, 16:50:31 »
Hmm bij mij zit het er niet direct automatisch bij geinstalleerd.. Maar een driver moet toch wel ergens te vinden zijn? Iemand een idee waar?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/08, 16:59:10 »
Wat voor wifi kaartje heb je?

andreh

  • Gast
van 6.06 naar 6.10 Server Edition
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/12, 16:42:38 »
Hoi,
Uiteindelijk heb ik ook gewoon een
Citaat
gksudo update-manager -c
gedaan..maar wat duurt dat lang. Na alle waarschuwingen hier zal ik voortaan wat meer voorzorgsmaatregelen nemen.
Het downloaden van de 853 MB van Dapper Drake 06.06 naar Ubuntu 06.10 duurde een uur en het installeren van alle packages daaran ook nog eens anderhalf uur.
Graag zou ik weten of dit echt zo vaak mis gaat..want dan ben ik wat voorzichter. Het enige wat raar werkt is Gaim 2.0, ik kom van Gaim 1.5 maar ben er nog niet achter wat ie nu echt wil doen. Het lijkt er op dat hij automatisch wil aanloggen en dat gaat niet.