Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird Lightning Add-Onn  (gelezen 350 keer)

Thunderbird Lightning Add-Onn
« Gepost op: 2016/04/30, 13:46:57 »
Ik heb in Ubuntu 16.04 in Thunderbird de add-onn Lightning geÏnstalleerd, maar nu geeft hij bij mijn google agenda een "Modification Failed" error.
Dit gebeurt als Lightning al mijn agenda punten voor het eerst weergeeft (deze kan ik sluimeren of verwijderen, maar daar gaat het mis).
Heeft iemand dit ook en er een oplossing voor?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird Lightning Add-Onn
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/30, 15:17:28 »
Dit kan een mismatch zijn tussen je Thunderbird en de extensie. Je verwijdert best de lightning extensie weer, en installeert die in plaats vanuit het Ubuntu Softwarecentrum. Dan heb je gegarandeerd passende versies. Installeer xul-ext-lightning. Als je google calender gebruikt, installeer dan xul-ext-gdata-provider erbij.

Re: Thunderbird Lightning Add-Onn
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/30, 17:13:20 »
Dit kan een mismatch zijn tussen je Thunderbird en de extensie. Je verwijdert best de lightning extensie weer, en installeert die in plaats vanuit het Ubuntu Softwarecentrum. Dan heb je gegarandeerd passende versies. Installeer xul-ext-lightning. Als je google calender gebruikt, installeer dan xul-ext-gdata-provider erbij.
En daarna Thunderbird herstarten neem ik aan?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: Thunderbird Lightning Add-Onn
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/30, 17:18:20 »
Bedankt Vanadium, is er ook een manier om lightning nederlands te laten praten?

Re: Thunderbird Lightning Add-Onn
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/30, 17:31:17 »
De install is gelukt, maar nu verwijderd Lightning mijn oude punten niet.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird Lightning Add-Onn
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/30, 17:33:21 »
Zou de taal van thunderbird moeten volgen. Probeer eens te herstarten? Verder geen ervaring: ik heb een Engels systeem.

Re: Thunderbird Lightning Add-On Google Agenda
« Reactie #6 Gepost op: 2016/04/30, 17:36:59 »
Zou de taal van thunderbird moeten volgen. Probeer eens te herstarten? Verder geen ervaring: ik heb een Engels systeem.
Dat Engels is voor mij geen probleem, maar dat Lightning blijft hangen dat is niet prettig.
Enige oplossing is wel gewenst.
Anders een andere add-on waar Google agenda mee werkt.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird Lightning Add-Onn
« Reactie #7 Gepost op: 2016/04/30, 17:58:01 »
Verifieer eerst of het geen tijdelijk probleem is met google zelf. Anders kan het helpen eens je agenda's te verwijderen en opnieuw in te stellen. Sluit daarna thunderbird af, wis in de verborgen folder .thunderbird onder je profiel de folder "calendar-data", start thunderbird terug op en voeg dan je Google calenders opnieuw toe in Lightning. Plaatselijke agenda's kan je bewaren door eerst te exporteren en nadien terug te importeren.

Re: Thunderbird Lightning Add-Onn
« Reactie #8 Gepost op: 2016/04/30, 18:26:16 »
Verifieer eerst of het geen tijdelijk probleem is met google zelf. Anders kan het helpen eens je agenda's te verwijderen en opnieuw in te stellen. Sluit daarna thunderbird af, wis in de verborgen folder .thunderbird onder je profiel de folder "calendar-data", start thunderbird terug op en voeg dan je Google calenders opnieuw toe in Lightning. Plaatselijke agenda's kan je bewaren door eerst te exporteren en nadien terug te importeren.
Bedankt, dit is wat ik nodig had, bij mij werkt het weer als van ouds.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27