Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP printer niet meer te installeren in hplip onder ubuntu 10.04 (OPGELOST)  (gelezen 1780 keer)

Offline schilder

  • Lid
HP printer niet meer te installeren in hplip onder Ubuntu 10.04 na update.

Als ik de printer HP Photosmart c4380 wil installeren via hplip kan de PDD file niet gevonden worden er staan hier veel hp printers maar niet de  HP Photosmart c4380. Wat kan ik hier aan doen.

ger
« Laatst bewerkt op: 2010/04/30, 12:22:53 door schilder »
Ger

Offline Suns

  • Lid
Re: HP printer niet meer te installeren in hplip onder ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/30, 11:36:06 »
bij mij wordt die automatisch gevonden als je de printer aan zet en ik heb ook een HP en doet het hier voortreffelijk. 
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline schilder

  • Lid
Re: HP printer niet meer te installeren in hplip onder ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/30, 11:37:56 »
De printer staat aan en doet het niet.

Offline schilder

  • Lid
Re: HP printer niet meer te installeren in hplip onder ubuntu 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/30, 12:22:18 »
Ik ben op de site van HP zelf gaan zoeken en vond volgende link http://hplipopensource.com/hplip-web/install_wizard/index.html
Hier wordt je door een wizard geleid die naar linux versie vraag en welke printer er in hplip moet staan.

En jawel het werkt, dus voor diegene die in HPlip niet zijn printer kan vinden of de PPD file ontbreekt kan bovenstaande link gebruiken, er staat duidelijke uitleg bij.

Ger

Offline ri3kj3

  • Lid
Heel erg goede tip. Ik kreeg de printer ook niet aan de praat, maar met de uitleg van de HP-site gaat is het gelukt. Na het downloaden en herstarten hoefde ik niets meer te doen, de printer wordt nu automatisch gevonden.

Let wel even op: het versienummer van de download in het voorbeeld, en de download die je zelf nodig hebt kan verschillen.

(Tenminste, het voorbeeld geeft aan 3.10.2,  en als ik alles juist invoer krijg ik 3.10.5. Dat nummer moet je dan ook in je terminal invoeren, en niet het nummer uit het voorbeeld)
Dit voor degenen die er nog minder van snappen dan ik :)  =D
« Laatst bewerkt op: 2010/05/14, 10:34:39 door ri3kj3 »