Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu / Asus 1000h netbook / paar dingetjes  (gelezen 513 keer)

Offline Wiend

  • Lid
Xubuntu / Asus 1000h netbook / paar dingetjes
« Gepost op: 2012/05/27, 21:48:19 »
Op een Asus EEE 1000h netbook heb ik Xubunu geinstalleerd. Dat ging probleemloos en het netbook draait als een zonnetje onder Xubuntu.  Wlan, webcam, kaartlezer, videokaart enz. zijn werken goed.

Onder Windows had Asus een heel handig tooltje om makkelijk de resolutie te kunnen veranderen. Is er zoiets toevallig ook voor Xubuntu? Via de instellingenbeheerder is dat ook mogelijk, maar dan zijn de mogelijkheden wat beperkt. Onder XP paste ik de resolutie nog wel eens aan bij het installeren van software. Als ik nu, op dit netbookje onder Xubuntu bijvoorbeeld Evolution probeer te installeren dan lukt dat niet. De schermen van Evolution zijn namelijk niet te schalen en ik kan onmogelijk op de knoppen klikken om verder te gaan (aansluiten op een extern scherm zou wel kunnen maar dat is wat omslachtig).

Verder zitten er nog vier sneltoetsen op dit netbookje. Die werken nu niet. Is het mogelijk om daar functies aan toe te kennen?

Vragen, vragen, vragen  =D ? Alvast bedankt voor reacties.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Xubuntu / Asus 1000h netbook / paar dingetjes
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/27, 22:04:50 »
Je kunt een venster verslepen om de knoppen te bereiken door Alt ingebrukt te houden op een lege ruimte te klikken en te slepen.

Offline Wiend

  • Lid
Re: Xubuntu / Asus 1000h netbook / paar dingetjes
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/27, 22:42:05 »
Je kunt een venster verslepen om de knoppen te bereiken door Alt ingebrukt te houden op een lege ruimte te klikken en te slepen.

Kijk dat is weer een gouden tip, die mij rap verder geholpen heeft!

Offline Wiend

  • Lid
Re: Xubuntu / Asus 1000h netbook / paar dingetjes
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/27, 22:43:49 »
Onder XP zat er ook nog een handige tool bij waarmee je de CPU-snelheid kon instellen. Normal, High en Turbo, of zo iets.

Kan dat op de 1 of andere manier ook met Xubuntu?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Xubuntu / Asus 1000h netbook / paar dingetjes
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/28, 08:07:49 »
Power4Gear als ik me niet vergis. Ik geloof dat Linux dat automagisch doet, als je een niet zo zware taak doet wordt de proc. teruggeklokt.