Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird mail functioneert niet  (gelezen 797 keer)

Offline miel

  • Lid
thunderbird mail functioneert niet
« Gepost op: 2016/03/29, 12:44:55 »
Als ik mail wil ophalen van mijn account bij hetnet.nl krijg ik mededeling: checking mail server capabilities.
Verder dan deze fase komt het niet. Tbird blijft daarin hangen. Aflsuiten Tbird funtioneert ook niet.
Verwijderen andere account(Gmail en Hotmail) is niet uitvoerbaar.
Met Synaptic package manager Tbird geheel verwidjeren en opnieuw installeren ook geen resultaat.
Iemand een suggestie voor oplossing?
Miel

Offline vanadium

  • Lid
Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/29, 12:49:45 »
Lijkt me eerder een probleem zijn met je provider en/of je instellingen dan TB zelf. Check de instellingen van je account en pas die indien nodig aan. Als je POP gebruikt, probeer eens of IMAP beter werkt. Eventueel account eens verwijderen en opnieuw instellen.

Offline miel

  • Lid
Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/29, 13:40:47 »
Ik heb ook aan de provider(hetnet.nl) gedacht als verstoorder. Ik gebruik IMAP server van hetnet.
Op Tbird site las ik dat er wel problemen zijn met tbird en 64bits pc(heb ik). Maar,... ik gebruik deze configuratie al drie maanden en dit probleem doet zich kort gelden opeens voor. 
Mogelijk ontstaann a een recente update.
Volgde ook deze aanwijzing op, zonder resultaat

>Go to the detailed config editor (edit -> preferences -> advanced -> general -> config editor button), and set "network.dns.disableIPv6" to true<
Blijft niets anders over dat Gmail of zoiets te gebruiken.
Dank en groet, Miel 

Offline vanadium

  • Lid
Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/29, 14:48:10 »
Je markeerde dit draadje als "opgelost", maar het probleem is niet opgelost, begrijp ik. Hier staan instellingen voor hetnet. Zeker dat alles juist staat (in het bijzonder de poorten)? Ik gebruik al jaren 64 bits thunderbird. Het lijkt me zeer sterk dat het daar aan zou liggen.

Frederik

  • Gast
Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/29, 16:16:35 »
De melding 'Thunderbird checking mail server capabilities' is de afgelopen jaren al diverse malen als bug aangemeld bij Mozilla BugZilla maar ik ben nog geen adequate oplossing tegengekomen. Er bestaan wel sterke vermoedens dat dit te maken heeft met de STARTTLS/SSl verbindingen.
Mogelijk dat experimenteren met deze instellingen het probleem doet verhelpen.

Offline daniel

  • Lid
Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/29, 19:01:20 »
Ik had ook een keer problemen met Thunderbird maar door de verborgen map te verwijderen reset je ook alle instellingen wat ook wel eens wil helpen icm de boven geschreven handelingen..

Terminal:

rm -R /$HOME/.thunderbird

Offline vanadium

  • Lid
Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/29, 19:14:31 »
Ik raad dit niet aan. Zo wis je meteen ook je eventuele mailarchieven, adresboek, enz. Hernoem de folder in de plaats, bijvoorbeeld van .thunderbird naar .thunderbird_oud. Thunderbird zal ook dan de folder niet meer vinden, en maakt een nieuw profiel aan. Je kan daarna gemakkelijk de oude situatie herstellen, of je mail en adresboek  uit je oude profiel verplaatsen naar het nieuwe profiel.

Offline daniel

  • Lid
Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/29, 19:18:00 »
Klopt Vanadium,
Dat had ik er vergeten bij te zeggen, als je in jou email pop3 gebruikt en hierop je computer emails heb staan die je wilt bewaren dan moet je dit niet doen.
Mocht je het toch doen dan moet je eerst een backup maken van je bestanden map.

Offline miel

  • Lid
Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #8 Gepost op: 2016/03/30, 15:08:01 »
Wat is het adres van    het  verborgen bestand .Thunderbird?

draadje, please??

Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #9 Gepost op: 2016/03/30, 15:22:41 »
Wat is het adres van    het  verborgen bestand .Thunderbird?

draadje, please??

Ga naar persoonlijke map

CRTL+h (= verborgen bestanden tonen)

.thunderbird moet er dan tussen staan
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline miel

  • Lid
Re: thunderbird mail functioneert niet
« Reactie #10 Gepost op: 2016/03/30, 15:27:48 »
OK, goed gedaan, heb daarna naam veranderd in .Thunderbird-oud.
Daarna met Synaptic package manager Thunderbird completely removed en van de Thunderbird site de laatste versie gedownload en opgeslagen in Software centre.
Vervolgens Thunderbird opnieuw geïnstalleerd. Werkt weer als een zonnetje, moet alleen nog adressen van back-up weer plaatsen.  Allemaal hartelijk bedankt voor de aandacht, vandaag ben ik weer een gelukkig mens.
Miel