Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie  (gelezen 1616 keer)

imeijer

  • Gast
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Gepost op: 2008/05/09, 13:00:52 »
Hallo,

Het onvermijdelijke is een keer gebeurd... Tijdens het upgraden van Gutsy Gibbon naar Hardy Heron (na volledig downloaden van de 700 nogwat Meg) moest er nog ruwweg 30 minuten geinstalleerd worden, maar de laptop viel uit vanwege batterij die leeg was. De stekker van de verlengbak was om nog onduidelijke reden verwijderd uit het stopcontact en ja, dan doet ie op een gegeven moment niet veel meer he??

Na herpluggen start de laptop op totdat ik een lege achtergrondkleur zie zonder balken of knoppen, alleen een muispointer (die ik kan bewegen trouwens). Daarna is het stil aan het front...

Is er iets aan te doen? Kan ik ongestraft op een andere bak de CD downloaden en fikken en proberen de installatie te repareren? Of worden daarbij mijn bestanden verwijderd? (m.a.w. zit er een hersteloptie op de CD)?

Alternatief is harddiskje eruit rukken, op een andere PC data eraf trekken (Linux bak uiteraard) en de hele zooi opnieuw doen....zucht.

Opmerkingen en suggesties zijn meer dan welkom :)

Mvg,

Ivar Meijer

kurosaki_ichigo

  • Gast
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/09, 13:06:14 »
Installatie opnieuw beginnen? Bij mij viel bij 64 bit altijd laptop uit.

imeijer

  • Gast
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/09, 13:08:56 »
Wat is dit....een bot ofzo? Wie heeft het over 64 bit??

Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/09, 13:13:56 »
@imeijer

Indien je vouwkompjuter nog wel opstart is er hoop.
Zodra je grub ziet opstarten in veilige modes van de oude kernel.

nu heb je beeldvullend een terminal

Typ nu
sudo apt-get distupgradeen hoop dat hij verder gaat.

Eventueel kan je nog proberen
sudo dpkg --configure -ain de hoop dat hij alles hersteld.

In principe zou Ubuntu zelf alles moeten kunnen herstellen, dus hoop is er altijd.

En sja kurosaki_ichigo  is een soort bot die af en toe blijft hangen.....
Gewoon negeren is het devies.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

kurosaki_ichigo

  • Gast
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/09, 13:30:09 »
Was toch okay je kunt toch met live cd opnieuw instaleren?? Voor mij zou dat snelste manier zijn en ik zij alleen erbij de de 64 bit versie bij mij altijd uitvalt.

Nee ik ben geen bot levende mens.

Offline vanadium

  • Lid
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/09, 13:34:20 »
Probleem is dat Ivar dan z'n instellingen kwijt is. Nu probeert hij een upgrade. Ik zou inderdaad eens Gandymans tips proberen, en als dat niet lukt, dan wordt het wellicht een verse install.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/09, 13:39:46 »
ff home map backuppen ? Ik doet dat meestal dan zet ik na install de home map terug en installeer ik de missende programma,s bij

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/09, 13:41:36 »
Ik ben sowieso altijd al voor een schone installatie, maar in dit geval zou ik al helemaal niks anders doen. Wat je nog op de harde schijf hebt staan is corrupt en beschadigd. Weg ermee....

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/09, 14:17:46 »
Citaat van: pjotr123
Ik ben sowieso altijd al voor een schone installatie, maar in dit geval zou ik al helemaal niks anders doen. Wat je nog op de harde schijf hebt staan is corrupt en beschadigd. Weg ermee....
Inderdaad. Maak wel eerst via de live cd een backup van je home map op een externe schijf oid. Dan raken je instellingen en persoonlijke bestanden niet kwijt.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/09, 14:52:02 »
Zo doe ik het vaak maar een oude home map kan een rommel zijn zo heb ik net nieuwe install gedaan en kde4 map was gewoon een rommel dus heb die verwijderd en zo heb ik dus schone instellingen.

Dus kan wel eens voor komen dat je oude home map problemen veroorzaakt.

imeijer

  • Gast
Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/11, 12:33:01 »
Hallo allen,

Bedankt voor alle reakties. Erg prettig als men zich met een mede "geen Windows gebruiker" bezighoudt...

De eerste optie heb ik geprobeerd, echter dit resulteerde in een vastloper na de dist-upgrade. Daarna het tweede nog geprobeerd, maar dit leidde tot een Grub met 2x dezelfde entries, zoiets:

Ubuntu (normaal)
Ubuntu (Recovery)
Ubuntu (normaal)
Ubuntu (Recovery)

Bij de "dpkg --configure -a" nokt hij er nu zelfs na een korte tijd mee en zegt iets van too many errors.

Tijd voor de LiveCD en backup op externe USB schijf van mijn bestanden, dan kleptop weer schoon en kijken wat ie doet met verse install van HH. Begin daar echter pas dinsdag aan...

Ik hou jullie op de hoogte. Nogmaals, bedankt!

Gr,

Ivar

Uitval laptop tijdens 8.04 LTS installatie
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/11, 14:01:30 »
Dan is hij idd helemaal vernielt, en kost een fatsoenlijke reparatie meer tijd dan die 15 minuten voor een nieuwe install van HH.

Veel SCCS dinsdag. :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D