Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg  (gelezen 2226 keer)

Offline joop13

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Gepost op: 2007/01/26, 23:55:39 »
Sinds vanavond krijg is geen iconen meer op het bureaublad en geeft ook de inlog aan dat mijn home map niet te openen is. Ik heb met gksudo nautilus gekeken naar mijn home map, maar ik zie niets bijzonders, hij hoort gewoon bij mij als user, en root.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

`GooZ

  • Gast
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/27, 00:04:16 »
Heb je ook al eens naar de permissies van je homedir gekeken? Deze zouden drwxr--r-- moeten zijn.
Aanpassen kan door in een terminal sudo chmod te gebruiken.

Offline joop13

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/27, 12:06:20 »
Citaat van: `GooZ
Heb je ook al eens naar de permissies van je homedir gekeken? Deze zouden drwxr--r-- moeten zijn.
Aanpassen kan door in een terminal sudo chmod te gebruiken.
Ik heb de permissies al goed staan, alleen gaat nog niet wat ik graag wil.

De volgende fouten:
- Bij aanmelden: \home\.dmrc niet de goede rechten. Dit bestand kan ik ook niet vinden als root.
- Als ik het bestandsbeheer start hangt deze als ik mijn persoonlijke map open.
- Ik heb nog geen iconen op het bureaublad.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Soul-Sing

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/27, 12:11:08 »
Citaat van: joop13
Sinds vanavond krijg is geen iconen meer op het bureaublad en geeft ook de inlog aan dat mijn home map niet te openen is. Ik heb met gksudo nautilus gekeken naar mijn home map, maar ik zie niets bijzonders, hij hoort gewoon bij mij als user, en root.
dus ook via gksudo nautilus , de rechten van bestasndssysteem bekeken? (rechtsklikken, kijken of de permissies goed staan.)

Offline joop13

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/27, 13:08:33 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: joop13
Sinds vanavond krijg is geen iconen meer op het bureaublad en geeft ook de inlog aan dat mijn home map niet te openen is. Ik heb met gksudo nautilus gekeken naar mijn home map, maar ik zie niets bijzonders, hij hoort gewoon bij mij als user, en root.
dus ook via gksudo nautilus , de rechten van bestasndssysteem bekeken? (rechtsklikken, kijken of de permissies goed staan.)
Ja zeker, en voor het bestandsysteem staan alle rechten open.

Maar ik kreeg wel de volgende melding van nautilus:
(nautilus:8986): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.

(nautilus:8986): libgnomevfs-WARNING **: Failed to open session DBUS connection: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
Volume monitoring will not work.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

M3nn0

  • Gast
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/27, 13:52:07 »
Maar ik kreeg wel de volgende melding van nautilus:
(nautilus:8986): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.
Deze mel;ding krijg ik hier ook hoor. Maar de rweede niet. :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/27, 13:56:51 »
De volgende melding is normaal (negeren dus):
(nautilus:5552): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.

Groet, Pjotr.

Offline joop13

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/27, 21:04:34 »
Maar al met al heb ik nog steeds hetzelfde probleem: geen iconen en bestandsbeheer wat vreemd doet.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline eendje

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/27, 21:20:24 »
Citaat van: joop13
Citaat van: `GooZ
Heb je ook al eens naar de permissies van je homedir gekeken? Deze zouden drwxr--r-- moeten zijn.
Aanpassen kan door in een terminal sudo chmod te gebruiken.
Ik heb de permissies al goed staan, alleen gaat nog niet wat ik graag wil.

De volgende fouten:
- Bij aanmelden: \home\.dmrc niet de goede rechten. Dit bestand kan ik ook niet vinden als root.
- Als ik het bestandsbeheer start hangt deze als ik mijn persoonlijke map open.
- Ik heb nog geen iconen op het bureaublad.
Wat ik gek vind is dat jouw map homemap begint met een punt. Dat betekent dat het een verborgen map is. Heb je per ongeluk veranderd ofzo. Kijk eens met root in nautilus en dan de verborgen bestanden laten zien. Zie je je home map dan wel? ALs het dan wel te zien is, zorg dan eens voor dat de map niet meer verborgen is.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline joop13

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/28, 18:51:26 »
De melding is dat ik het BESTAND home\.dmrc niet beschikbaar heb met de goede privileges. Maar als ik kijk met konsole dan zie ik ook geen bestand .dmrc. Dus dan klopt het wel dat ik hem niet beschikbaar heb want hij is er niet.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Soul-Sing

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/28, 19:19:13 »
Citaat van: joop13
De melding is dat ik het BESTAND home\.dmrc niet beschikbaar heb met de goede privileges. Maar als ik kijk met konsole dan zie ik ook geen bestand .dmrc. Dus dan klopt het wel dat ik hem niet beschikbaar heb want hij is er niet.
wat eendje ook meldt. dat bestand moet boven water komen. gebruik de zoekfunctie binnen het bestandssysteem. zoek binnen gksudo nautilus zodat je de rechten ( de punt)\. van het bestand kunt aanpassen.

Offline joop13

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/29, 12:58:59 »
Ik heb inmiddels het bestand .dmrc gevonden en de privileges aangepast. Dat probleem weer opgelost! Maar nog steeds geen bureaublad. En mijn home\joop geopend met bestandsbeheer levert een bevroren bestandsbeheer op dat ik alleen geforceerd kan afsluiten. Heb ik dan de privileges voor mijn home\joop niet goedstaan?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Soul-Sing

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #12 Gepost op: 2007/01/29, 13:17:09 »
Citaat van: joop13
Ik heb inmiddels het bestand .dmrc gevonden en de privileges aangepast. Dat probleem weer opgelost! Maar nog steeds geen bureaublad. En mijn home\joop geopend met bestandsbeheer levert een bevroren bestandsbeheer op dat ik alleen geforceerd kan afsluiten. Heb ik dan de privileges voor mijn home\joop niet goedstaan?
ook na het invoeren van gksudo nautilus? bestandssysteem==home map?

Offline eendje

  • Lid
Mijn Home map is niet meer te openen en bureaublad is leeg
« Reactie #13 Gepost op: 2007/01/29, 22:41:48 »
Het lijkt me wel verstandig dat je onder een andere naam inlogt als je aan je home map sleutelt... Als je dat niet doet klinkt het als aan een tak zagen terwijl je aan de verkeerde kant zit :D
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?