Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intel G965  (gelezen 1216 keer)

DPC

  • Gast
Intel G965
« Gepost op: 2007/09/14, 23:39:20 »
Mijn oude Asus Pundit-r is aan vernieuwing toe. Draait nog prima, maar je moet toch een keer verder.
Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was van dit kleine baasje dus de opvolger zal liefst weer een Pundit worden.
Nou heb ik mijn oog laten vallen op de P3-PH5X voorzien van een Intel G965 chipset, dus een Intel GMA X3000 grafishe chip.

Nou had ik eigenlijk niet veel te klagen over de Ati chip in mijn oude Pundit, werdt perfect ondersteund in de huidige Ubuntu versies, maar een Intel chip zou de voorkeur geven volgens menigeen hier op het forum.

Nu dus mijn vraag, zijn er medeforummers die ervaring hebben met deze chipset? Kan ik (inmiddels een een beetje verwend ;) ) gewoon verder knallen met de combinatie Intel G965 / Ubuntu?

edit----------
Vergeten te vermelden, bovenstaand in combinatie met een Samsung 226BW scherm (resolutie 1680x1050)
/edit---------

Groetjes,
Jan

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Intel G965
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/14, 23:45:33 »
Kijk eens op ubuntuforums.org, daar zijn zat ervaringen te vinden over die chipset.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Intel G965
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/14, 23:50:36 »
Intel  = altijd prima, want de drivers van Intel zijn open bron en zitten dus al in de Linuxkernel. Werken uit-de-doos, dus.

Wel even hierop letten:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/13268

DPC

  • Gast
Intel G965
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/15, 00:25:58 »
Op diverse fora zijn wel wat hikjes te lezen over deze chipset, maar de data van posten zijn ook wat verouderd, dus dat kan momenteel opgelost zijn.
Als de Intel drivers open source zijn kan er in korte tijd veel verbeteren.
Ik hoop toch dat er een gebruiker van deze chipset kan melden dat alles pijnloos werkt.
Zoniet neem ik toch maar de gok en meldt ik mijn bevindingen tzt.

Nou moet ik zeggen dat ik van oudsher een voorvechter was voor ATI, maar toch ook wel ervaring heb met een nVidia kaart, echter een Intel Videochip is mij nog vreemd. Ik laat mij wel verbazen (hoop ik) :) Al moet ik zeggen dat ik blij ben te horen dat ATI toch de drivers waarschijnlijk openbaar gaat maken.