Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software om copywright op foto's te zetten  (gelezen 3502 keer)

Offline Para

  • Lid
Software om copywright op foto's te zetten
« Gepost op: 2010/12/21, 20:29:47 »
Kunnen jullie me helpen?
Ik zoek software om op een eenvoudige manier mijn copywright op mijn foto's te zetten.
Liefst gratis natuurlijk.
Ik werk ook met Darktable maar zou dit programma graag onder de knie krijgen. Is er iemand die hiervoor een Nederlandse handleiding heeft?

Vriendelijke groet,

PaRa

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Software om copywright op foto's te zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/21, 20:33:14 »
Ik gok dat het wel kan met Phatch (zit al standaard in het software centrum)

Je kunt daar kiezen om tekst toe te voegen aan de afbeeldingen. Deze "actie" kun je dan toepassen op een hele map foto's
« Laatst bewerkt op: 2010/12/21, 20:35:01 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline vanadium

  • Lid
Re: Software om copywright op foto's te zetten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/22, 18:22:57 »
Foto's niet publiceren. Ze zullen lelijk zijn met je copyrightmelding.

Wil je het toch doen, dan kan dit automatisch met "convert" van imagemagickx. In de documentatie is er een voorbeeld waarbij ze een copyrightmelding toevoegen.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/22, 19:29:03 door vanadium »

Offline MRIG

  • Lid
    • Ger Siemerink
Re: Software om copywright op foto's te zetten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/24, 13:21:35 »
Beste PaRa,

Citaat
Ik werk ook met Darktable maar zou dit programma graag onder de knie krijgen. Is er iemand die hiervoor een Nederlandse handleiding heeft?
Van Darktable is een Nederlandstalige versie. Om die te bemachtigen moest je de bronversie van Daktabel compileren, daarna kon je een Nederlandstalige PDF versie creëren. Doordat er wat in de programmatuur sinds release 7.1 is gewijzigd kan dat zo niet meer.
Ik zal de ontwikkelaar mailen en anders heb ik zelf misschien nog wel ergens eentje in het archief.

Wat betreft copyright. In Darktable kun je een watermerk toevoegen. Alleen in de lighttable modus. De wens om deze te verplaatsen naar darktable modus zodat je een reeks foto's met watermerk (o.a copyright) kunt uploaden is reeds gegeven.

Hoe bevalt jou Darktable, ben je tevreden met de Nederlandstalige interface?
Deze week heb ik een update gedaan van vertalingen.
Zelf denk ik dat e.e.a. nu goed vertaald is en ik alleen nog maar nieuwe kreten hoef te vertalen.
Nederlandse info o.a. hoe te compileren vind je op mijn website
www.gersiemerink.net linkje DARKTABLE