Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linuxfx 10  (gelezen 10714 keer)

Linuxfx 10
« Gepost op: 2020/07/27, 21:28:20 »
Linuxfx 10 Review: een Windows-achtige Linux Distro bovenop Ubuntu 20.04

https://fossbytes.com/linuxfx-10-review/

vertaling  google http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=auto&tl=nl&u=https%3A%2F%2Ffossbytes.com%2Flinuxfx-10-review%2F

Deze distro is toch echt iets voor Win 10 gebruiker die ervanaf wil en toch het uitzicht wil behouden van Win 10 8-)
Zelf al installatie gedaan in VMware .
Let op voor te downloaden kom je wel op Brazil website, maar de ISO vind je wel  ;)
http://www.linuxfx.org/index.php/sistemas-operacionais/linuxfx-10-w
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

nahjo

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #1 Gepost op: 2020/07/28, 15:48:34 »
Zou het echt zo zijn dat mensen die van W10 af willen een distro zouden kiezen die een Windows skin heeft?
Het lijkt me eerder een mooie truc om fanatiek W7 gebruikers (ik lust niet anders) hun PC  te moderniseren naar de allernieuwste W11 desktop ;)

Re: Linuxfx 10
« Reactie #2 Gepost op: 2020/07/28, 16:23:44 »
Volgens mij is het zwaar illegaal om zo vergaand win te immiteren, omdat windowns al zijn icoontjes, logo's e.d. gepatenteerd heeft. Zou me niets verbazen als dit gevolgen gaat krijgen rondom rechten en niet lang gaat duren.
Meteen al met de eerste blik schendt intellectueel eigendom. Dan nog de vraag in hoeverre het te ver overeenkomt in de menu's e.d.

Mja, niet mijn probleem.

Trouwens nog zo iets. Als je dan toch gaat immiteren, dan toch niet windows? :D LOL
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #3 Gepost op: 2020/07/28, 17:48:08 »
Is het LinuxFX of WindowsFX als je de video bekijkt ?
https://www.youtube.com/watch?v=8zvs0k7WB9Y
Kan inderdaad eens voor heel wat problemen zorgen .
Stel dat ik deze distro op een laptop zou installeren en ga verkopen aan iemand die er helemaal niets van kent en zou die iemand op de mouw spelden dat op de laptop Windows 10 geinstalleerd staat , die gaat daar zeker in trappen .
Lijkt helemaal op een gekloonde windows 10


Offline h2o

  • Lid
Re: Linuxfx 10
« Reactie #4 Gepost op: 2020/07/28, 19:35:14 »
Ik heb er ook eens naar gekeken. Zelf heb ik er niets aan om de volgende redenen.
1. Ik gebruik hoofdzakelijk Linux (Debian) en doe daar mijn taken.
2. Voor mijn werk moet ik weleens Windows 10 gebruiken, hoofdzakelijk voor afdrukken en Onedrive en Sharepoint wat op het werk gemeengoed en een vereiste is.

Wat ik zelf heb gedaan is zowel Debian en Windows 10 op elkaar te laten lijken.
Beiden hebben de taakbalk links (zoals bij MX Linux) en beiden gebruiken dezelfde achtergronden die ik via de cloud kan kopiëren.
Ik heb Debian voorzien van een iconenset die sprekend op Windows 10 lijkt.

Waarom ik het heb gedaan? Om zo snel over te schakelen als dat moet. Op één van mijn laptops heb ik Windows 10 via Qemu/KVM probleemloos draaien en aangezien ik op al mijn werkplekken een extra beeldscherm beschik kan ik Debian op mijn laptopscherm en Windows 10 op dat beeldscherm draaien. Lijken sprekend op elkaar.

Nee, dan heb ik deze distributie niet nodig.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Bloom

  • Lid
Re: Linuxfx 10
« Reactie #5 Gepost op: 2020/07/28, 21:14:58 »
Deze distributie gebruikt standaard Wine en vermits exe's en dll's werken, werkt malware hierop ook. Te mijden als de pest wat mij betreft.

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #6 Gepost op: 2020/07/28, 22:48:42 »
Citaat van: h2o
Wat ik zelf heb gedaan is zowel Debian en Windows 10 op elkaar te laten lijken.

Op iets laten lijken en het namaken zijn grote verschillen .
Linux Mint XFCE lijkt ook veel op Windows maar gebruikt niet de icoontjes, logo enz van Windows .
Linksonderaan is identiek als de windows 10 startknop
Het icoontje voor de prullenbak is identiek als windows 10
Het icoontje voor deze PC is identiek als windows 10
De functieknoppen om functies aan en uit te zetten zijn identiek als windows 10.

De ontwikkelaar/ organisatie  heeft als naam linuxfx , het OS zelf heeft als naam windowsfx
https://linuxfx.org/

Re: Linuxfx 10
« Reactie #7 Gepost op: 2020/07/28, 22:57:48 »
Citaat van: h2o
Wat ik zelf heb gedaan is zowel Debian en Windows 10 op elkaar te laten lijken.

Op iets laten lijken en het namaken zijn grote verschillen .
Linux Mint XFCE lijkt ook veel op Windows maar gebruikt niet de icoontjes, logo enz van Windows .
Linksonderaan is identiek als de windows 10 startknop
Het icoontje voor de prullenbak is identiek als windows 10
Het icoontje voor deze PC is identiek als windows 10
De functieknoppen om functies aan en uit te zetten zijn identiek als windows 10.

De ontwikkelaar/ organisatie  heeft als naam linuxfx , het OS zelf heeft als naam windowsfx
https://linuxfx.org/
Ga er van uit dat de ontwikkelaars wel weten wat ze doen,in elk  geval beter als jij!En uiteindelijk is het toch Ubuntu 20.04.
Marja ge zie altijd heel snel spoken niet waar!
c'est dur la vie d'artiste

Offline h2o

  • Lid
Re: Linuxfx 10
« Reactie #8 Gepost op: 2020/07/29, 07:17:17 »
Citaat van: h2o
Wat ik zelf heb gedaan is zowel Debian en Windows 10 op elkaar te laten lijken.

Op iets laten lijken en het namaken zijn grote verschillen.
Het is maar de vraag of het de bedoeling is of iemand iets na gaat maken, of dat iemand twee systemen zoveel mogelijk op elkaar laat lijken. En tussen namaken en imiteren zit ook nog een verschil. LinuxFX10 gaat zo ongeveer het verst en imiteert Windows 10.
Namaken en immiteren is voor mij bijvoorbeeld geen optie en ook niet de bedoeling.

Dan heb je nog het gegeven dat je Linux helemaal naar jouw behoeften in kunt richten. Daar heb je volledige vrijheid.
Bij Windows heb je dat niet. Daar heb je maar één (1) desktopomgeving. Daar kun je wat doen met thema's en de taakbalk groter/kleiner maken of van positie op het scherm veranderen. En dat is dan ongeveer alles wat je kunt.

Dus moet je bij Linux wezen om het op Windows te laten lijken. En dat kun je ook zonder WindowsFX of LinuxFX ook heel goed doen. Er zijn op het web genoeg voorbeelden van Windows imitaties te vinden.
Zoals gezegd gebruik ik een Windows 10 iconenset. Ik kan natuurlijk nog veel en veel verder gaan, maar is dat de bedoeling? Voor mij niet. Ik heb op Windows 10 VLC, Libreoffice, Firefox en Thunderbird geïnstalleerd en gebruik dat ook op Windows 10. Maar dat is meer een notfall als ik toch nog iets aan moet passen. Dan kan ik dat onder W10 sneller doen dan eerst alles op inux aanpassen en dan overzetten naar de cloud enzovoorts.

De makers van LinuxFX10 hebben de insteek dat het Windows 10 zo goed mogelijk imiteert. Dit doen ze om Windows 10 gebruikers zo makkelijk mogelijk over te halen naar Linux. Zoals Bloom opmerkt gebruiken ze daarvoor Wine.
Er zijn distributies die dat dan beter doen. Hebben de look van Windows 10 maar de werking van Linux. Die maken het na.

Do it yourself: https://www.youtube.com/watch?v=feSjnKdc_hY
En omgekeerd; Windows 10 op Ubuntu laten lijken: https://skinpacks.com/ubuntu-skinpack-for-windows-78-110-rs6/
« Laatst bewerkt op: 2020/07/29, 08:23:41 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Linuxfx 10
« Reactie #9 Gepost op: 2020/07/29, 19:29:59 »
Ga er van uit dat de ontwikkelaars wel weten wat ze doen,in elk  geval beter als jij!En uiteindelijk is het toch Ubuntu 20.04.
Marja ge zie altijd heel snel spoken niet waar!

Nou  ^-^ dit zijn geen spoken. Dit is zonder ook maar enige twijfel gewoon keiharde schending van Copyrights en Trademarks. Dat zal de eerste de beste advocaat bevestigen.

Op iets laten lijken en het namaken zijn grote verschillen.
Het is maar de vraag of het de bedoeling is of iemand iets na gaat maken, of dat iemand twee systemen zoveel mogelijk op elkaar laat lijken. En tussen namaken en imiteren zit ook nog een verschil. LinuxFX10 gaat zo ongeveer het verst en imiteert Windows 10.

En distribueert. Dan hang je zeker.
Wat je thuis aan uiterlijk veranderd zal MS je echt niet voor komen aanklagen. Maar distribueren is een heel ander verhaal.
« Laatst bewerkt op: 2020/07/29, 19:38:54 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Linuxfx 10
« Reactie #10 Gepost op: 2020/07/29, 19:35:13 »
Ga er van uit dat de ontwikkelaars wel weten wat ze doen,in elk  geval beter als jij!En uiteindelijk is het toch Ubuntu 20.04.
Marja ge zie altijd heel snel spoken niet waar!

Nou  ^-^ dit zijn geen spoken. Dit is zonder ook maar enige twijfel gewoon keiharde schending van Copyrights en Trademarks. Dat zal de eerste de beste advocaat bevestigen.
[/quote
Je had advocaat moeten worden  :) :) :)
+1
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #11 Gepost op: 2020/07/29, 19:37:10 »
Je had advocaat moeten worden  :) :) :)
+1

Misschien ben ik dat wel. Of een beetje. Of niet. Weet jij veel.  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Linuxfx 10
« Reactie #12 Gepost op: 2020/07/29, 19:44:37 »
Je had advocaat moeten worden  :) :) :)
+1

Misschien ben ik dat wel. Of een beetje. Of niet. Weet jij veel.  ^-^
Zou heel snel contact nemen met MS ...als je de zaak wint word je rijkelijk beloont  :) :) :) :
Succes.....
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #13 Gepost op: 2020/07/29, 20:23:12 »
Spijtig aan dit verhaal is dat reacties niet echt over de distro gaat, wel twee mensen die beweren het is illegaal is (meestal de zelfde)wel zonder het te kunnen onderbouwen!
Zelf al op meerdere sites gelezen zulke reacties niet gelezen .
Forum is toch voor Linux denk ik?
Wat doen die ontwikkelaars,ja zieltjes proberen te winnen  toch?
Spreek van ondervinding veel mensen kennen Linux totaal niet zelfs het woord niet!Nu komen er soms mensen met wat iets oudere pc en zelf ook ouder .
Hebben problemen met Win 10 of andere OS .Vraag ik gebruik je speciale tools , Indien nee kom ik af met Linux (meestal horen het donderen in( Keulen)
Laat er drie zien Zorin/Mint/Ubuntu ...ja Ubuntu word nooit gekozen (spijtig)meeste kiezen voor Zorin kun je wisselen van skin zo als Win 7(ook illegaal?)
Wat Bloom meld ja er is Wine aanboord ook in Zorin moet nog altijd de eerste gebruiker van Zorin lezen die meld heb virus binnen!
Kan ook wel iets positief melden zo als Anydesk klikte erop moest niks doen kreeg al de code...nog nooit mee gemaakt.
Voor me zelf zal ik er enkel voordeel uithalen ..om linux zieltjes te winnen ;)
Mvg

Moderator edit: niet op de man spelen, bericht daarom aangepast.
« Laatst bewerkt op: 2020/07/30, 19:06:51 door Ron »
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #14 Gepost op: 2020/07/29, 20:55:54 »
Even off topic en je kan het er met vergelijken .

Er is een zeer groot verschil tussen een paard en een stier .
Toch heeft AB Inbev Aldi aangeklaagd omdat de skin van hun bierblikjes leek op de blikjes van Jupiler en hun imago schaadde .

Maar in dit geval is de skin identiek als die van Windows 10 maar Linux werkt helemaal anders dan Windows . Stel dat er iemand microsoft zou aanklagen dat hij zich bedrogen voelt met WindowsFX  omdat het niet aan de verwachtingen voldoet . Wie zal er in een slecht daglicht komen te staan denk je ? Niet Microsoft en windows hoor  maar Linux  .
Gebruikt zorin ook de windows skin en windows startknop ? Volgens mij niet .

Re: Linuxfx 10
« Reactie #15 Gepost op: 2020/07/29, 21:09:41 »
Waarom zou je een linux op windows willen laten lijken? Daar heb ik aparte computers voor( ik heb een hekel aan een dualboot win/ linux). 1 pc met win 10 en 1 met linux. ;)
Kubuntu 20.04

Re: Linuxfx 10
« Reactie #16 Gepost op: 2020/07/29, 21:14:49 »

Maar in dit geval is de skin identiek als die van Windows 10 maar Linux werkt helemaal anders dan Windows . Stel dat er iemand microsoft zou aanklagen dat hij zich bedrogen voelt met WindowsFX  omdat het niet aan de verwachtingen voldoet . Wie zal er in een slecht daglicht komen te staan denk je ? Niet Microsoft en windows hoor  maar Linux  .

Wat een mop toch ...waar om zou iemand zich bedroegen voelen?Tis en blijft Ubuntu 20.04 met een skin.Win 10 .zo als Elementary OS met skin van mac!
Zelfde ergers zo als H2o icoontjes gaat halen...ook illegaal dan? Toch zeer vreemd dat enkel jullie er een zaak van maken en geen mens op websites.
Zullen geen juristen zijn zo als jullie lol...succes ...
het Os werkt heel goed ,tja normaal tis Ubuntu 20.04!
« Laatst bewerkt op: 2020/07/30, 10:26:13 door Ron »
c'est dur la vie d'artiste

Offline h2o

  • Lid
Re: Linuxfx 10
« Reactie #17 Gepost op: 2020/07/29, 21:17:17 »
Waarom zou je een linux op windows willen laten lijken? Daar heb ik aparte computers voor( ik heb een hekel aan een dualboot win/ linux). 1 pc met win 10 en 1 met linux. ;)
In mijn eerste reactie heb ik uitgelegd waarom --ik-- dat wel heb gedaan. Heel summier maar de gelijkenis is wel te zien, verschillen ook.
Ach dat Windows 10 iconenset dat ik gebruik vind ik persoonlijk wel smaakvol, maar ook dat is een persoonlijke mening die niemand verplicht is te volgen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Linuxfx 10
« Reactie #18 Gepost op: 2020/07/29, 21:28:39 »
Waarom zou je een linux op windows willen laten lijken? Daar heb ik aparte computers voor( ik heb een hekel aan een dualboot win/ linux). 1 pc met win 10 en 1 met linux. ;)
Je mag niet altijd tunnel visie hebben .Zelf zal  ik dit OS nooit gebruiken ...ja enkel om te spelen  ;)
Geen enkele ervaren linux gebruiker gaat dit gebruiken !Maar iemand die nog nooit woord linux heeft gehoord ..als eens met Win 10 problemen heeft met update/upgrades /virus
Ja dan is deze OS toch subliem is echt zelfde als Win 10 buiten ja als je iets moet doen in terminal  blijft het zelfde als andere linux.Zorin/mint leunen ook sterk tegen Windows aan maar niet zo als deze disro!
Maar klakkeloos zeggen tis illegaal ,is broodje aap verhaal!!!
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #19 Gepost op: 2020/07/29, 22:46:05 »
Moet ik voor jou de nieuwste windows 10 versie op je computer installeren ? wie er niets van kent die trapt erin .
Wat anders hé dan linuxfx 10
Een knipsel uit de installatie video windowsfx 10

https://www.youtube.com/watch?v=PPabifrG620




Re: Linuxfx 10
« Reactie #20 Gepost op: 2020/07/29, 23:21:35 »
Moet ik voor jou de nieuwste windows 10 versie op je computer installeren ? wie er niets van kent die trapt erin .
Wat anders hé dan linuxfx 10
Een knipsel uit de installatie video windowsfx 10

https://www.youtube.com/watch?v=PPabifrG620


jaja Joris c/sw....
Als je zo iets zo doen wie is dan de oplichter?
Zou zeggen ga eens kijken bij systeem informatie ...
 In elk geval zou ik MS eens aanschrijven en heb je gelijk je zal beloont worden ...succes hey....
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #21 Gepost op: 2020/07/29, 23:27:35 »
Moet ik voor jou de nieuwste windows 10 versie op je computer installeren ? wie er niets van kent die trapt erin .
Wat anders hé dan linuxfx 10
Een knipsel uit de installatie video windowsfx 10

https://www.youtube.com/watch?v=PPabifrG620


jaja Joris c/sw....
Als je zo iets zo doen wie is dan de oplichter?
Zou zeggen ga eens kijken bij systeem informatie ...
 In elk geval zou ik MS eens aanschrijven en heb je gelijk je zal beloont worden ...succes hey....
Moet ik voor jou de nieuwste windows 10 versie op je computer installeren ? wie er niets van kent die trapt erin .
Wat anders hé dan linuxfx 10
Een knipsel uit de installatie video windowsfx 10

https://www.youtube.com/watch?v=PPabifrG620


P.S heb je zelf al zo installatie medium gezien in Win 10???????
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #22 Gepost op: 2020/07/29, 23:37:52 »
Je draait of het 1, of het ander. Een Linux presenteren als een windows 10 is als vloeken in de kerk. Maar ik ben nogal een purist op dat gebied. Je maakt er toch ook geen exacte Apple van? Dan koop je er gewoon eentje bij. =D
Kubuntu 20.04

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #23 Gepost op: 2020/07/30, 11:37:05 »
Citaat van: rive gauche
Zou zeggen ga eens kijken bij systeem informatie ...

Het besturingssysteem noemt  windowsfx10
Gebruikt de Cinnamon werkomgeving en het softwarepakket Flatpak wat met Ubuntu 20.04 word meegeleverd .

Re: Linuxfx 10
« Reactie #24 Gepost op: 2020/07/30, 16:32:27 »
Zou heel snel contact nemen met MS ...als je de zaak wint word je rijkelijk beloont  :) :) :) :
Succes.....

Geen interesse. Ben geen naaiert. Dat zoekt MS zelf maar uit.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore