Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en iTunes  (gelezen 8243 keer)

Offline THX-1138

  • Lid
Ubuntu en iTunes
« Gepost op: 2009/05/15, 19:20:05 »
Bekend thema in de fora, maar toch nog een keer...

Ik ben helemaal om naar Ubuntu. Alles wat ik wil kan ik doen en alles werkt prima. Erg blij mee. Alleen....

Ik kan niet streamen naar m´n Airport Expressen. Blijkt toch onlosmakelijk verbonden met iTunes. Ik heb wel wat dingetjes gezien als Airfoil speakers, Justeport maar dat is t allemaal niet.

Is er iemand, ja IEMAND, die een beetje mooie oplossing kan vinden om mijn muziek, bv. vanuit Banshee, te kunnen streamen naar mijn nu nutteloze Airport Expressen????

Jan Willem

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/15, 19:24:28 »
Apple is zo'n bedrijf dat er alles aan doet om hun hardware alleen te laten werken met hun eigen software. Ondersteuning in andere programma's gaat nog steeds moeizaam, omdat veel werk wordt gedaan door zogenaamde reverse-engineering (oftewel, door veel puzzelwerk erachter komen hoe iets werkt zonder documentatie).

Er is een versie van iTunes die werkt in Wine (ook maar half), maar je kunt beter Windows XP installeren in een VirtualBox, iTunes daarin installeren en de Seamless Mode aanzetten.

Of je googelt even op "linux airport streaming", misschien is het tóch mogelijk :P

Offline THX-1138

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/15, 20:04:08 »
Er is een versie van iTunes die werkt in Wine (ook maar half), maar je kunt beter Windows XP installeren in een VirtualBox, iTunes daarin installeren en de Seamless Mode aanzetten.

Of je googelt even op "linux airport streaming", misschien is het tóch mogelijk :P

Uiteraard allebei al gedaan. beste optie is nog om de firma die Airfoil levert, op één of andere manier over te halen alsnog een Linux-versie te maken van Airfoil  :| Wenig kans, maar dat stukje software is het mooiste wat ik op dat vlak tegenkom namelijk..

Offline evarie

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/21, 02:27:01 »
Ik wil ook itunes met ubuntu.

Als we verenigen dan kunnen we meer redenen geven om bedrijven over te halen om software itunes voor ubuntu te maken.
Misschien een goed idee om hier dan toch een post achter te laten.
Samen gaan voor succes met itunes op ubuntu.

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/21, 11:47:40 »
misschien is het dan een goed idee de petitie te tekenen:
iTunes On Linux
maar tot er echt een iTunes voor Linux komt,
kan  je songbird* proberen, ik heb echter geen idee of die ook airport steams kan gebruiken


*download en uitpakken naar je home folder (maakt niet echt uit waar je zou iets als /home/jegebruikersnaam/bin/songbird/ kunnen gebruiken
en dan het bestand "songbird" openen of, beter nog, toevoegen aan het hooft menu


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/21, 12:04:36 »
Huh dat is er toch allang ;)?


Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/21, 12:39:13 »
Heb ff de petitie getekend :)

Offline THX-1138

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/21, 17:29:31 »
Huh dat is er toch allang ;)?



heb ik ook geprobeerd. iTunes in een virtual Windows via Virtual Box. Werkt goed, alleen ik zie m'n aiports niet binnen de virtuele machine..  :'(

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/21, 18:05:47 »
Huh dat is er toch allang ;)?


leuk, maar ondanks dat ik graag iTunes gebruik, is hij zonder virtuele machine al zwaar genoeg, iTunes is niet echt een lichtgewicht media speler ;)


maareh even geheel off-topic, welk thema heb je daar ???


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline SNWBRDR

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/21, 18:33:27 »
Dust waarschijnlijk.

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/22, 00:38:41 »
Heb ff de petitie getekend :)

Ik heb de petitie ook getekend. Ik gebruikte onder Windows ook iTunes voor het downloaden van muziek en zou dat bijzonder graag onder Ubuntu ook weer willen doen. Ben benieuwd ze een Linux versie gaan maken.

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/22, 07:46:53 »
eey,

Ik had al vaker van songbird gehoord maar ik zag dat hier ook weer over gesproken werd,

1.Hoe volwassen is Songbird?
2.Als je een cijfer zou geven tussen de 1 en de 10 wat zou je ervoor geven?
3.Is het veel beter als Rythem player?

Ik gebruik het namelijk zodat ik me ipod nano ook maar eens kan verbinden.

4.Werkt het zelfde als itunes met synchroniseren? (vind het namelijk best irritant)

Offline SNWBRDR

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/22, 12:24:12 »
1. Ondertussen al zeer volwassen vind ik. Draai ook zeer stabiel bij mij. In de eerste versies wou hij nog wel eens crashen, maar dit is al zeer lang geleden.

2. 8 à 9 op 10. iTunes zou niet meer krijgen van mij.

3. Rythem player nooit gebruikt, doe er dan ook geen uitspraken over.

4. Ik plug mijn iPod in en sleep de muziek er naartoe die ik wil hebben. Wel eerst de iPod add-on installeren.

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/22, 13:40:18 »
1. Ondertussen al zeer volwassen vind ik. Draai ook zeer stabiel bij mij. In de eerste versies wou hij nog wel eens crashen, maar dit is al zeer lang geleden.

2. 8 à 9 op 10. iTunes zou niet meer krijgen van mij.

3. Rythem player nooit gebruikt, doe er dan ook geen uitspraken over.

4. Ik plug mijn iPod in en sleep de muziek er naartoe die ik wil hebben. Wel eerst de iPod add-on installeren.

Je antwoorden hebben mij overtuigd om eens te gaan onderzoeken dank je wel.

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/22, 14:19:15 »
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH!!! Ik draai helemaal door van plezier :P.. nieuwe knuffel beer gevonden als ik slaap (L) SONGBIRD (K).

Ik neem het jullie wel kwalijk dat jullie me niet eerder hier op hebben gewezen :P

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/22, 14:20:31 »
Ik neem het jullie wel kwalijk dat jullie me niet eerder hier op hebben gewezen :P

Heb je er al eerder naar gevraagd dan? :evil:

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/22, 14:33:52 »
Ik neem het jullie wel kwalijk dat jullie me niet eerder hier op hebben gewezen :P

Heb je er al eerder naar gevraagd dan? :evil:


Ik wist het niet dus kon er ook niet naar vragen  XD

Offline SNWBRDR

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/22, 21:09:17 »
Ik neem het jullie wel kwalijk dat jullie me niet eerder hier op hebben gewezen :P
Heb je er al eerder naar gevraagd dan? :evil:
Ik wist het niet dus kon er ook niet naar vragen  XD
En wij wisten niet dat jij dit wou weten, dus konden we het ook niet zeggen.

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #18 Gepost op: 2009/05/23, 13:33:38 »
OK OK OK  XD .. Ik geef het op jullie hebben gewonnen :P.

Ik had trouwens nog een vraagje, Ik heb al me afspeellijsten in de songbird op me Ipod Nano. Ik ging een nieuwe liedje naar toe slepen op songbird kan ik hem wel vinden maar als ik het ontkoppel en zoek dan op me Ipod dan zie ik hem nergens terug. het zou toch mogelijk zijn om tegelijk naar toe te slepen en dat hij dan automatisch op de ipod zet?

edit: Ik heb het al gevonden Ik moest nog rechtermuisknop toevoegen aan apparaat, is er trouwens wel mogelijk als je toevoegt aan de afspeellijst in je itunes dat hij dan automatisch op je Ipod zet zonder dat je nog meer dingen moet doen??
« Laatst bewerkt op: 2009/05/23, 13:51:49 door shinger »

Offline SNWBRDR

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #19 Gepost op: 2009/05/23, 18:12:30 »
Geen idee.

Ik gebruik die afspeellijsten eigenlijk nooit.

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #20 Gepost op: 2009/05/23, 18:22:56 »
Huh dat is er toch allang ;)?



heb ik ook geprobeerd. iTunes in een virtual Windows via Virtual Box. Werkt goed, alleen ik zie m'n aiports niet binnen de virtuele machine..  :'(

Wat zijn precies airports?
Als het iets met USB is kan het wel

Offline THX-1138

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #21 Gepost op: 2009/06/14, 20:22:26 »
Citaat


Wat zijn precies airports?
Als het iets met USB is kan het wel

Een Airport Express is een kleine, relatief goedkope, wireless router van Apple via welke je je muziek kan streamen.  Eigenliijk hetzelfde idee als een Squeezebox. Meer info vind je hier op de Apple-site (http://www.apple.com/nl/airportexpress/)

Greetz

Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/09, 16:54:24 »
Om muziek van PC naar stereo-installatie te sturen heb ik dit geprobeerd:
http://dixons.nl/artikel/7110876c1279/Sitecom_WL-060_Wireless_audio_transmitter

Werkte helaas totaal niet, ook niet vanaf een Windows-computer.
Ik heb begrepen dat Apple's Airport alleen met iTunes werkt. Zijn er alternatieven die wél werken? Ik wil het o.a. gebruiken met Spotify.

Dank.

Roland

10.04, en soms Mint10, en héél soms XP.

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #23 Gepost op: 2011/03/10, 11:38:23 »
Heb al eerder een thread gemaakt om de mogelijkheid van iPod classic onder Ubuntu te gebruiken. Daar heb ik wat tips uit gekregen. Daarmee aan de slag geweest. Resultaat:
Met Rhythmbox in Ubuntu 10.10 plug ik mijn iPod met de witte Apple-usbkabel in de usb poort.
Na enkele seconden komt er een pop-up met de vraag of ik Rhythmbox wil gebruiken om de iPod af te spelen.
Rhytmbox komt als progje op mijn scherm en in de linkerhelft staat mijn iPod als een muziekbron bij Apparaten.
Rechtermuisklik op die bron geeft een popup die vraagt of ik wil synchroniseren. Synchroniseren lukt, als je niet automatisch kiest voor de akkoordknop. Want dan geeft 'ie aan dat het geheugen van mijn iPod te klein is voor de muziek.
Klets, mijn iPod is 160Gb, en mijn muziek in totaal maar 112Gb. Dus doorklikken in de synchronisatiepopup en aangeven dat je alle muziek wil synchroniseren, maar niet alles aanvinken (weet zo niet meer precies wat, maar ff proberen wil wel helpen).
Dan gaat 'ie aan de synchronisatieslag. Wel ff geduld, want bij 112Gb is 'ie toch snel een uur of 10 bezig. En soms kapt 'ie er mee. Dan start ik de synchronisatie gewoon nog 'n keer op en gaat 'ie verder.
Nu nog afwachten of mijn Alpine (lees: iPod speler) autoaudio de iPod  nog kan lezen en de muziek kan spelen, dan heb ik ook in de auto alle muziek voor handen.
Omdat ik met deze oplossing meer dan tevreden ben heb ik geen behoefte om andere progjes te gaan proberen. Rhytmbox werkt voor mij meer dan beter dan iTunes: veel stabieler (ondanks dat het met 112 Gb soms een beetje lijkt te verslikken bij het bewerken van de naam-soort-artiest-gegevens bij grote aantallen nummers) waar iTunes steeds hopeloos op vastliep en regelmatig alles kwijt was.
Laatste euvel: de aangeschafte iTune-nummers. Die ben ik kwijt. Gelukkig kon ik 98% op internet terugvinden. Vaak in grotere (lees: betere) bitrates.
Met bovenstaande heeft Rhythmbox/Ubuntu zich in mijn optiek bewezen, dus ben ik meer dan blij met mijn Apple-afscheid!
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: Ubuntu en iTunes
« Reactie #24 Gepost op: 2011/03/10, 11:44:10 »
Om muziek van PC naar stereo-installatie te sturen heb ik dit geprobeerd:
http://dixons.nl/artikel/7110876c1279/Sitecom_WL-060_Wireless_audio_transmitter

Werkte helaas totaal niet, ook niet vanaf een Windows-computer.
Ik heb begrepen dat Apple's Airport alleen met iTunes werkt. Zijn er alternatieven die wél werken? Ik wil het o.a. gebruiken met Spotify.

Een gewone kapel met een jackplug en twee tulpstekkers. Jackplug inpluggen in de groene uitgang van je geluidskaart op je PC en de tulpstekkers in de  AUXingang van je stereo. Kost geen drol en 100% succes. In verschillende lengtes. Storingsvrij, werkt direct na opstarten van Rhythmbox, en gaat met alle andere programma's perfect. Draadloos is wel leuk maar storingsgevoelig. En ik vraag me ook af in hoeverre de conversie naar de draadloze overbrenging geluidskwaliteit doet verliezen.
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3