Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rsync Recursive synchroniseren  (gelezen 1908 keer)

klaasth

  • Gast
Rsync Recursive synchroniseren
« Gepost op: 2008/05/30, 12:07:34 »
Ik doe momenteel het volgende
rsync -r /home/klaas/test1/ /home/klaas/test2/

Als ik in map /home/klaas/test1/ nieuwe mappen maak met daaronder nieuwe files aanmaakt dan synchroniseert die hem mooi naar map /home/klaas/test2/

Maar als ik een file delete in /home/klaas/test1/ wordt die niet verwijdert in /home/klaas/test2
Welke parameter moet ik toevoegen zodat hij dit ook doet???
Ik heb al wat in de manual files liggen spitten maar ik vind het niet (of zie erover)

Hartelijk dank!

Offline Rulus

  • Lid
Rsync Recursive synchroniseren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/30, 12:20:58 »
--delete :)

klaasth

  • Gast
Rsync Recursive synchroniseren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/30, 12:47:53 »
rsync -r --delete /home/klaas/test1/ /home/klaas/test2/

Hou ik hiermee mijn twee folders volledig gelijk???

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Rsync Recursive synchroniseren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/30, 12:57:56 »
Misschien een goed idee om het programma grsync te gebruiken (staat in synaptic) dit is de rsync met grafische schil. Werkt een stuk handiger, en je kunt bepaalde opties aan of uitvinken.

misschien iets om te proberen?
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

klaasth

  • Gast
Rsync Recursive synchroniseren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/30, 13:23:01 »
Ik wil dit commando uitvoeren met een crontab (heb ik al getest), daarom dat ik in command-line wil doen. Want ja IDD met grafische shell van rsync of unison, is dat inderdaad handig.
Maar de bedoeling is om elk half uur een synchronisatie door te voeren met een crontab, ik heb nu getest met rsync -r --delete /home/klaas/test1/ /home/klaas/test2/
Enkel heb ik nog een vraagje: Stel dat ik in directory /home/klaas/test1/, aan het downloaden ben en tijdens het downloaden wordt er een synchronisatie doorgevoerd, gaat rsync dan geen problemen geven?

Offline vanadium

  • Lid
Rsync Recursive synchroniseren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/30, 13:26:44 »
De goede opties voor wat je wil zijn

-a --delete

klaasth

  • Gast
Rsync Recursive synchroniseren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/30, 13:41:15 »
-a, --archive               archive mode; equals -rlptgoD (no -H,-A,-X)
wat doet -a exact, houdt die vorige bestanden die al gedelte zijn bij?? Want dat is niet wat ik zoek

-r --delete, doet perfect wat ik wil, ik ben enkel bang als ik iets aan het downloaden ben in die directory en dan gaat syncen, dat hij dan gaat klagen

klaasth

  • Gast
Rsync Recursive synchroniseren
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/30, 14:27:49 »
Getest met rsync -r --delete /home/klaas/test1/ /home/klaas/test2/ ==> gaat helemaal goed
Dankuwel voor suggesties en help!

Rsync Recursive synchroniseren
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/30, 14:40:32 »
Als je echt flexibel wilt zijn: gebruik rsnapshot.
Werkt op de achtergrond ook met rsync, maar kan een willekeurig aantal versies van je backups bewaren. Het mooie is: dat kost nauwelijks ruimte aangezien hij alleen de gewijzigde files opslaat en de rest via links vasthoud.
Staat in synaptic en ik heb wel een voorbeeld config file voor je.

Monk.

Offline vanadium

  • Lid
Rsync Recursive synchroniseren
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/01, 13:20:25 »
In de manual kan je zien wat alle archiefopties betekenen. De opties die je nodig hebt hangen natuurlijk in eerste plaats af van wat je zelf wil bereiken. Als enkel de -r optie volstaat voor jou toepassing, dan is dat perfect.