Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Welke Ubuntuversie(s) gebruik je (meerdere keuzes mogelijk)?

Ubuntu
59 (48%)
Xubuntu
25 (20.3%)
Lubuntu
11 (8.9%)
Kubuntu
16 (13%)
Geen algemene maar een toegespitste editie: Ubuntu Studio, Mythbuntu of Edubuntu
3 (2.4%)
Ubuntu Server
9 (7.3%)

Totaal aantal stemmen: 86

Poll gesloten: 2012/11/19, 17:29:39

Auteur Topic: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?  (gelezen 9890 keer)

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #25 Gepost op: 2012/10/30, 01:02:22 »
Maar dan klopt je peiling niet want Kubuntu is geen officiele derivaat meer maar slechts een erkende.
Erkend = officieel derivaat. Kubuntu is wel degelijk een officiële afgeleide ("recognized flavor"), ook al zit er geen door Canonical betaalde ontwikkelaar meer op:
http://www.ubuntu.com/project/about-ubuntu/derivatives

Xubuntu en Lubuntu hebben zelfs nimmer een betaalde ontwikkelaar gehad; dat zijn altijd uitsluitend door de gemeenschap bestuurde edities geweest.

Oké, dan snap ik het, dank! :)

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #26 Gepost op: 2012/10/30, 13:04:14 »
Xubuntu 12.04 x32 en een tweede machine wordt binnenkort voorzien van een Xubuntu 12.04 x64 versie.

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #27 Gepost op: 2012/10/30, 13:46:39 »
Ik ben ondertussen een overtuigd gebruiker geworden van Xubuntu 12.04.
Lekker snel; zowel op mijn PC als op mijn laptop!
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #28 Gepost op: 2012/10/30, 14:00:52 »
@Luckiboy: Ah oke :)



Mac OSX als hoofdOS en verder Ubuntu 12.10 op andere laptop en Bodhi Linux in een virtuele machine op mijn OSX (Wine is namelijk een ramp op OSX en stiekem houd ik nog steeds wel van Bodhi).
Even offtopic, maar ken je Wineskin? Dat draait hier namelijk heel goed, beter dan op Linux in sommige gevallen.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #29 Gepost op: 2012/10/30, 14:17:11 »
@Luckiboy: Ah oke :)



Mac OSX als hoofdOS en verder Ubuntu 12.10 op andere laptop en Bodhi Linux in een virtuele machine op mijn OSX (Wine is namelijk een ramp op OSX en stiekem houd ik nog steeds wel van Bodhi).
Even offtopic, maar ken je Wineskin? Dat draait hier namelijk heel goed, beter dan op Linux in sommige gevallen.

Nee nog niet, ga ik even naar kijken thanks! En als dat niet lukt dan download ik morgen CrossOver Office even gratis =D

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #30 Gepost op: 2012/10/30, 15:41:01 »
Leuk, deze poll!

Het brengt me trouwens op het idee eens serieus naar Ubuntu Studio te kijken met al mijn geknutsel op grafisch gebied en meer.

groeten,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #31 Gepost op: 2012/10/30, 19:46:52 »
Ubuntu 12.10 in aangepaste vorm, Gnome-fallback geïnstalleerd en de overlay eruit. Zodat het weer op de oude Gnome lijkt.
Op mijn netbookje nog 10.10 op de laptop van mijn dochter Ubuntu 12.04 met Unity. Nu nog mijn zoon nog overtuigen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #32 Gepost op: 2012/10/30, 20:27:00 »
@Gijs: Je weet dat 10.10 niet meer ondersteund wordt? ;)

@SeySayux: Hartelijk bedankt voor de tip! Wineskin werkt net zo goed als de echte Wine op Linux werkt :)

Offline Dave

  • Lid
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #33 Gepost op: 2012/10/30, 20:42:19 »
Gewoon.... Ubuntu met de classic interface  :evil:

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #34 Gepost op: 2012/10/30, 20:49:08 »
WerkPC staat 10.04 op
1 oude laptop 10.04 (nog geen tijd gehad om te upgraden.)
1 nieuwere laptop 12.04

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #35 Gepost op: 2012/10/30, 21:04:23 »
Ubuntu 12.10 in aangepaste vorm, Gnome-fallback geïnstalleerd en de overlay eruit. Zodat het weer op de oude Gnome lijkt.
Op mijn netbookje nog 10.10 op de laptop van mijn dochter Ubuntu 12.04 met Unity. Nu nog mijn zoon nog overtuigen. :)
Dus het is gelukt?! ;)
Bevalt het?
Ja hoor, mijn dochter was er erg blij mee. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #36 Gepost op: 2012/10/30, 22:24:45 »
Ooit gestart met Ubuntu 6.10 in dualboot met WindowsXP, na 1 jaar volledig op Ubuntu overgestapt. Kortstondig met een aantal Ubuntu-afgeleiden de lakens gedeeld, maar sinds twee jaren een Xubuntu-gebruiker op een bak van 11 jaar oud en een afgedankte dell-laptop (inspiron 6000). Op het werk met ubuntu (12.4) in dualboot met win7 (waar echter nooit meer mee gewerkt wordt).

Offline Solosimpi

  • Lid
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #37 Gepost op: 2012/10/30, 22:24:55 »
Xubuntu op een oude pc en Kubuntu op de laptop. De 12.10 versies.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #38 Gepost op: 2012/10/31, 07:44:00 »
Tsja, eigenlijk moet ik 50 x Ubuntu en 3 x Lubuntu invullen (voor alle gebruikers binnen het project), maar dat staat deze poll niet toe helaas. En als het toch zou kunnen, komen de verhoudingen toch iets anders te liggen....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #39 Gepost op: 2012/10/31, 10:32:42 »
Tsja, eigenlijk moet ik 50 x Ubuntu en 3 x Lubuntu invullen (voor alle gebruikers binnen het project), maar dat staat deze poll niet toe helaas. En als het toch zou kunnen, komen de verhoudingen toch iets anders te liggen....
Haha. Ja, maar dan mag Joris Donders ook de Xubuntu-computers in zijn bedrijf meetellen, hè....  =D

Offline Pixarr

  • Lid
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #40 Gepost op: 2012/10/31, 11:31:34 »
Xubuntu 12.04 met veel plezier.

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #41 Gepost op: 2012/10/31, 11:56:49 »
Tsja, eigenlijk moet ik 50 x Ubuntu en 3 x Lubuntu invullen (voor alle gebruikers binnen het project), maar dat staat deze poll niet toe helaas. En als het toch zou kunnen, komen de verhoudingen toch iets anders te liggen....
Haha. Ja, maar dan mag Joris Donders ook de Xubuntu-computers in zijn bedrijf meetellen, hè....  =D
Momentjeuh...

for x in {1...100}; do cp -R Kubuntu.pvm Kubuntu-$x.pvm; done

Voila, 100 nieuwe Kubuntu-gebrukers :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #42 Gepost op: 2012/10/31, 12:16:29 »
100 nieuwe systemen misschien (als je virtuele machines volwaardig mee wil tellen), maar nog geen 100 mensen die er gebruik van maken. En die mensen zijn naar mijn mening net iets belangrijker dat het aantal installaties.


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #44 Gepost op: 2012/11/02, 20:05:17 »
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/11/almost-half-of-users-have-already-upgraded-to-ubuntu-12-10
Tsja, ik sta er van te kijken dat er zo veel mensen zo snel opwaarderen.

<sarcasm>Die hebben zeker nog niet gehoord van het evangelie van de zegeningen van de LTS zoals die op dit forum vaak verwoord wordt. De rest van de wereld moet nog opgevoed worden, blijkbaar. </sarcasm>

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #45 Gepost op: 2012/11/02, 20:26:26 »
Tsja, ik sta er van te kijken dat er zo veel mensen zo snel opwaarderen.
En ik werk nu met ........... 13.04 !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #46 Gepost op: 2012/11/02, 20:36:41 »
Op mijn oude desktop staat Ubuntu 12.04 dual met XP
En op mijn netbook staat Lubuntu 12.10 met tip van pjotr start hij gelijk op chromium waardoor het net een chromebook is  =D
,
« Laatst bewerkt op: 2012/11/03, 19:01:43 door plankgas »
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #47 Gepost op: 2012/11/02, 22:33:56 »
Tsja, ik sta er van te kijken dat er zo veel mensen zo snel opwaarderen.
Omdat het kan?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/UpgradeUbuntuQuantal
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #48 Gepost op: 2012/11/02, 23:01:25 »
Ik vind de resultaten van deze poll trouwens erg bemoedigend voor Ubuntu. Er is blijkbaar behoefte aan meerdere versies van een besturingssysteem. Dat toont toch aan dat de kracht van ubuntu mede ook bestaat uit zijn diversiteit in verschijningsvormen. :) Er is voor ieder wat wils.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Peiling: welke Ubuntuversie(s) gebruik je?
« Reactie #49 Gepost op: 2012/11/02, 23:10:51 »
Ik vind de resultaten van deze poll trouwens erg bemoedigend voor Ubuntu. Er is blijkbaar behoefte aan meerdere versies van een besturingssysteem. Dat toont toch aan dat de kracht van ubuntu mede ook bestaat uit zijn diversiteit in verschijningsvormen. :) Er is voor ieder wat wils.
Een mooie uitspraak, waar ik geheel achter sta. Laten we niet vergeten: de keuzes in deze peiling betreffen, naast hoofdversie Ubuntu, allemaal *officieel erkende* familieleden van Ubuntu.

Daar hoort wat mij betreft ook een gevoel van saamhorigheid en gezamenlijkheid bij: de officiële afgeleiden hebben meer overeenkomsten met de hoofdversie dan dat er verschillen zijn. Wat zegt Canonical er zelf over:
Citaat
These are derivatives that use Ubuntu as their foundation and contribute significantly towards the project.

Ook de ontwikkelaars van (bijvoorbeeld) Xubuntu en Lubuntu zijn op dit moment aanwezig op UDS (Ubuntu Developer Summit): http://uds.ubuntu.com/
« Laatst bewerkt op: 2012/11/02, 23:13:18 door Pjotr »