Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe/waar kan ik zie welk video device/sink ik gebruik?  (gelezen 884 keer)

Offline Support4u

  • Lid
Hoe/waar kan ik zie welk video device/sink ik gebruik?
« Gepost op: 2010/07/14, 09:15:13 »
Hoe/waar kan ik zie welk video device/sink ik gebruik op mijn Asus1201n.
Is er een commando voor om de sink te laten zien? Ik wil namelijk gstreamer configureren.
Ik gebruik Ubuntu 10.04 vers geïnstalleerd. ( geen nvidia driver geïnstalleerd ) gebruik dus de out of the box driver!
ximagesink, xvimagesink, vice-versa werkt niet namelijk, maar ik ben vrij nieuw dus snap er sowieso de ballen er niet van  XD
autoivideosink werkt btw ook niet.. bij output

hehe iemand die deze noob een les kan leren?

extra toelichting- Ik wil dus de webcam goed laten functioneren. gstreamer moet ingesteld worden op de ingebouwde videochip, terwel hij nou gebruik maakt van de cpu. iets waar je niet happy van word, want de webcam verbruikt 100% cpu..  :'(

Bedankt alvast.

Re: Hoe/waar kan ik zie welk video device/sink ik gebruik?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/14, 09:18:12 »
* Alt + F2
* gstreamer-properties
* Enter

Offline Support4u

  • Lid
Re: Hoe/waar kan ik zie welk video device/sink ik gebruik?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/14, 10:01:19 »
Ik weet toch al hoe ik moet configureren.. ik weet alleen niet hoe ik mijn sink/video device vind..

Re: Hoe/waar kan ik zie welk video device/sink ik gebruik?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/14, 10:03:41 »
Wel, die staan daar ook. Tabblad video. Alle beschikbare uitvoermogelijkheden staan daar.

Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of het meegeleverd stuurprogramma wel hardwarematige versnelling ondersteunt.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/14, 10:10:33 door Cumulus007 »

Offline Support4u

  • Lid
Re: Hoe/waar kan ik zie welk video device/sink ik gebruik?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/14, 13:53:27 »
humz.. maar het werkt gewoon niet.. als je test doet laat hij ook geen beeld zien op de output
Input laat wel beeld zien.

Maar ik wil min asus1201n ingebouwde webcam goed laten werken. ik heb ook bijvoorbeeld wxcam geprobeerd maar die schokt ook als je opneemt, maar gelukkig niet zo erg als cheese.. daar is helemaal geen land mee te bezeilen, zelfs niet op de laagste instellingen.

Deze bug, als ik het zo noemen mag is heel bekent.. maar er is blijkbaar nog steeds geen oplossing voor?
erg jammer..