Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD copy en crop for dummies  (gelezen 1388 keer)

DVD copy en crop for dummies
« Gepost op: 2010/04/30, 10:15:44 »
Ik zie de bomen door het bos niet meer in alle posts en infosites over dvd bewerking. De meeste software wijst zichzelf ook niet uit zonder technische kennis van "dvd-taal" als encoding, decoding enzo.

Ik zou onderstaande bewerking op een zo simpel mogelijke manier willen uitvoeren. Liefst met gnome software en geen kde daar die toch nooit mooi integreert qua look&feel.

Wat ik wil bereiken:
Men men standalone dvd recorder neem ik regelmatig zaken op van tv op dvdrw. Als ik achteraf merk dat een opgenomen film echt goed is, wil ik die graag behouden. Op de dvdrw staat dan bvb 4 uur opname. De middelste 2 uur is een film die ik wil bewaren.

Ik wil dus de dvdrw kopiëren naar een dvdr zonder kwaliteitsverlies. Van de opname wil ik vooraan en achteraan een uur afknippen zodat ik enkel het stuk overhou dat ik wil bewaren.

Offline Suns

  • Lid
Re: DVD copy en crop for dummies
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/30, 12:27:25 »
Ik zie de bomen door het bos niet meer in alle posts en infosites over dvd bewerking. De meeste software wijst zichzelf ook niet uit zonder technische kennis van "dvd-taal" als encoding, decoding enzo.

Ik zou onderstaande bewerking op een zo simpel mogelijke manier willen uitvoeren. Liefst met gnome software en geen kde daar die toch nooit mooi integreert qua look&feel.

Wat ik wil bereiken:
Men men standalone dvd recorder neem ik regelmatig zaken op van tv op dvdrw. Als ik achteraf merk dat een opgenomen film echt goed is, wil ik die graag behouden. Op de dvdrw staat dan bvb 4 uur opname. De middelste 2 uur is een film die ik wil bewaren.

Ik wil dus de dvdrw kopiëren naar een dvdr zonder kwaliteitsverlies. Van de opname wil ik vooraan en achteraan een uur afknippen zodat ik enkel het stuk overhou dat ik wil bewaren.

waarom gebruik je Pitivi videobewerker niet die zit standaard in Ubuntu 10.04 je kan er mee knippen geluid veranderen dus een  muziekje er onder zetten en nog veel meer en is te vinden in toepassingen audio en video en dan Pitivi.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Re: DVD copy en crop for dummies
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/30, 13:37:20 »
Ik heb net de pitivi site eens bekeken en ziet er inderdaad makkelijk uit. Vermits deze gstreamer gebruikt, neem ik aan dat hij rechtstreeks de dvd kan uitlezen. Ik zal het dit weekend eens proberen. Heb gisteren de 10.04 geinstalleerd en alles qua multimedia support geinstalleerd maar nog niet gekeken welke nieuwe programma's erbij zaten.