Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Knipperend beeld in Mint  (gelezen 7822 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
[OPGELOST] Knipperend beeld in Mint
« Gepost op: 2011/03/08, 16:46:23 »
Ik heb een tijdje mint op deze pc staan, en het werkte altijd zonder enige problemen. Nu, als ik mint opstart krijg ik een resolutie van 1024x768 voorgeschoteld, terwijl dit 1280x1024 hoort te zijn. Ook gaat het beeld om de 15 sec. aan en uit. Onder Windows werkt alles wél goed. Ik ben nu Ubuntu aan het downloaden, om te kijken of het daar wel werkt. Het is mint 10.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/09, 10:16:55 door tiempjuuh »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/08, 17:36:28 »
ik zou even switchen naar een console en daar de hele riedel eens goed updaten dmv sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade [of zelfs dist-upgrade].

de laatste tijd komen er veel updates binnen en grote kans dat je probleem alweer verholpen is hiermee.

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/08, 17:37:32 »
Ik zou gelijk ff de beschikbare kernel-updates meepakken (in het updatebeheer van Mint worden die standaard niet meegenomen!).

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/08, 18:09:57 »
Oké ik zal het eens proberen, maar ik wilde toch eigenlijk al ubuntu erop. Mint is goed, maar ubuntu is beter.. ;)

Toch bedankt voor de hulp en als het op ubuntu ook niet werkt meld ik het wel ;)

Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/08, 18:42:18 »
Dit kan door middel van het terminalcommando
sudo apt-get install dist-upgrade:)

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/08, 19:03:27 »
..... of via de Voorkeuren van de updatebeheerder (klasse 5). Da kèn ammoâl hendig.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/08, 19:16:02 »
Zat net onder live cd ubuntu 10.04.2. Beeld knipperde niet, maar het was nog steeds een armoedige res.: 1024x768.... Gek dat alles eerst wel werkte! Mijn grafische kaart is een ati radeon 7000, 64 mb. Ik heb nog een reserve nvidia geforce 2 mx/mx400 32mb liggen, als dat nodig is.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/08, 19:24:58 »
Nog even vergeten te melden: Er zijn geen restricted drivers beschikbaar voor de kaart, en ook envy-ng werkt niet...

Krijg ineens een briljante ingeving: heb nog een cd van ubuntu 9.04 liggen. Zal ff kijken of die werkt. Althans morgen, eerst even zoeken XD

EDIT: lees net het onderschrift van pjotr XD, mijn pc bestaat uit:

een Eliteteam K7S5A, een amd athlon XP 1150 mhz, 640 mb geheugen, een DVD speler, ATI radeon 7000, 3 harde schijven 2X 40gb, 1x 80, en een bijpassende gamerskast (uit de jaren dat deze hardware nog voor gamers was XD). Heb een Yakumo beeldscherm.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 19:28:19 door tiempjuuh »

Offline kees1945

  • Lid
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/08, 20:04:26 »
Zat net onder live cd ubuntu 10.04.2. Beeld knipperde niet, maar het was nog steeds een armoedige res.: 1024x768.... Gek dat alles eerst wel werkte! Mijn grafische kaart is een ati radeon 7000, 64 mb. Ik heb nog een reserve nvidia geforce 2 mx/mx400 32mb liggen, als dat nodig is.
in pakketbeheer fglrx installeren dat een stuurprogamma voor ati grafische kaart

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/08, 20:06:28 »
Zat net onder live cd ubuntu 10.04.2. Beeld knipperde niet, maar het was nog steeds een armoedige res.: 1024x768.... Gek dat alles eerst wel werkte! Mijn grafische kaart is een ati radeon 7000, 64 mb. Ik heb nog een reserve nvidia geforce 2 mx/mx400 32mb liggen, als dat nodig is.
in pakketbeheer fglrx installeren dat een stuurprogamma voor ati grafische kaart

Zal het eens proberen! Dank

Offline Tom

  • Lid
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/08, 20:09:27 »
..... of via de Voorkeuren van de updatebeheerder (klasse 5). Da kèn ammoâl hendig.
Ik heb dit gelijk aangevinkt, net zo makkelijk, dan krijg je het vanzelf binnen. Misschien een tip voor anderen om deze aan te vinken.
Snoepje dat is het eerste wat ik doe als Mint geinstalleerd is. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/08, 20:38:55 »
Net té klef worden, hoor =D
Maar dank voor de tip, vroeg me al af waarom Ubuntu al meer kernels had gehad van Mint.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/08, 22:17:58 »
persoonlijk ben ik wel voorzichtig met alles aanvinken,




dit word er niet voor niets bij vermeld, stabiliteit staat bij Mint iets hoger in het vaandel als bij Ubuntu wat dat betreft,
ikzelf ga op een testsysteem niet verder dan optie 4, juist om op safe te spelen en een werkbaar systeem te behouden, op werk pc's blijft de standaard op 3 staan en ik merk geen verminderde functionaliteit, en tot het tegendeel bewezen is blijf ik dit zo doen en raad ik een ander zeker niet aan tot level 5 te gaan.

maar ieder is daar vrij in, maar ga niet huilen als het misgaat.

Offline Tom

  • Lid
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/08, 22:32:40 »
Het hoofddoel daarvan is voornamelijk om regressie bugs te voorkomen ,maar ja safety first voor diegene die dat willen ..niks mis mee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/09, 08:06:34 »
Zat net onder nvidia kaart in ubuntu mint. Alles werkte! Drivers voor ati eropgezet, nu doet ie het helemaal niet meer ???

Vaag, heel vaag. Lijkt me geen hardwareprobleem, gezien het onder windows wel werkt...

iemand ideeën? ???

Offline Tom

  • Lid
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/09, 10:12:55 »
Zat net onder nvidia kaart in ubuntu mint. Alles werkte! Drivers voor ati eropgezet, nu doet ie het helemaal niet meer ???

Vaag, heel vaag. Lijkt me geen hardwareprobleem, gezien het onder windows wel werkt...

iemand ideeën? ???

Snap iets niet waarom ATI drivers erop gezet als alles werkte onder Nvidia ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/09, 12:00:58 »
Zat net onder nvidia kaart in ubuntu mint. Alles werkte! Drivers voor ati eropgezet, nu doet ie het helemaal niet meer ???

Vaag, heel vaag. Lijkt me geen hardwareprobleem, gezien het onder windows wel werkt...

iemand ideeën? ???

dus als ik het goed begrijp had je een werkende Nvidia kaart die het niet meer doet na het installeren van een ATI driver en in Windows werkte het wel ?

volgens mij begrijpen we je verkeerd :-)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/09, 13:22:48 »
Zal het eventjes verduidelijken:
ik zat onder een 32MB nvidia kaart op linux mint. Daar installeerde ik de ati drivers voor mijn 64MB ati kaart (algemene ati drivers] ik wisselde de kaarten, zodat de Ati kaart in mijn pc zat. Nu werkt niks meer. Waarom ik niet de nvidiakaart gebruik? Omdat de geheugengrootte 32mb verschilt.

Begrijpen jullie het? :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/09, 17:21:48 »
Maar moet ik nu ubuntu installeren waar het beeld niet knippert, en terwijl de ati kaart erin zit de drivers installen?

Offline heir4c

  • Lid
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/09, 18:28:29 »
Je moet ook eerst de nvidia drivers deïnstalleren en dan pas de kaart vervangen en nadien de ati drivers installeren (indien er drivers aangegeven zijn via Systeem>Beheer>Stuurprogramma's)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/09, 18:40:32 »
Probeer ubuntu eens gewoon te installeren. Ati gaat tegenwoordig aardig goed dus wie weet werkt het wel in 1 keer.

Kijk, je had een Nvidia kaart in je pc, je zet een ati driver erop en logisch dat de nvidia kaart dat niet pikt, want het is geen ati. Logisch toch?

Nu heb ik gemist of je al gewoon de ati kaart in je pc had en toen ook al ubuntu heb geprobeerd te installeren, zo niet dan gewoon doen. En je ziet het vanzelf of het werkt. Krijg je wel wat beeld maar het is niet goed te noemen, dan de ati driver installeren.

Dus met de nieuwe instal de HD helemaal laten gebruiken zodat alles er af gaat. Dan begin je weer vers.

Jullie begrijpen het net niet helemaal. Ik had idd onder nvidia kaart ati drivers erop gezet die getipt werden door kees. Daarna heb ik geprobeerd op te starten met de ati kaart, en die pikt het niet. Er zijn volgens mint geen gesloten drivers beschikbaar. Met ubuntu flikkert het beeld niet, maar is het wel in een sneue resolutie (1024x768) dus ik zal het eens proberen te installen. En misschien vindt ubuntu wel gesloten drivers.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 18:42:03 door tiempjuuh »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/09, 20:22:48 »
Goed, het liefst wil ik gewoon ubuntu met de ati kaart. Ik ga ubuntu installeren met de ati kaart en als dat niet werkt met de nvidia. Lijkt mij het beste

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/10, 18:15:50 »
Gaat hem niet worden met de ati, ook niet in ubuntu. Ga nu overstappen naar de nvidia. Ben benieuwd wat dat voor problemen met zich meebrengt XD

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Knipperend beeld in Mint
« Reactie #23 Gepost op: 2011/03/11, 17:18:07 »
Misschien geen. Niet zo negatief denken, ik heb hier ook een Nvidia (heb nooit wat anders) en ja, misschien wel wat nieuwer dan die van jou, maar nooit problemen.

Nvidia wordt ook beter ondersteund hoewel de Ati ook steeds beter ondersteund wordt. Maar oudere kaarten ja, daar kan het natuurlijk mis mee lopen.

Je had gelijk, alles werkt nu out-of-the-box!

Bij deze opgelost!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: [OPGELOST] Knipperend beeld in Mint
« Reactie #24 Gepost op: 2011/03/12, 12:02:01 »
Ja, zelfs compiz kan aanstaan, maar daar wordt ie niet sneller van. Gek hé? XD

Verder heb ik een vriend van judo, waarvan de pa en broer erg bezig zijn met pcs. Ik ga er een keer langs, maar vraag me af of ze weten waar alles zit in linux =D

In ieder geval, bedankt voor de hulp, ookal mocht het niet baten. ;)