Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hibernate of suspend mogelijk op compaq presario laptop?  (gelezen 619 keer)

hibernate of suspend mogelijk op compaq presario laptop?
« Gepost op: 2007/05/15, 23:18:31 »
Weet iemand of het mogelijk is om suspend of hibernate te laten functioneren op een compaq presario 1722EA? Als ik de hibernate functie onder Xubuntu gebruik, dan sluit de computer af, maar bij een herstart krijg ik een gewone login. Als ik suspend gebruik, dan sluit de harde schijf niet af en krijg ik na enige tijd een login scherm te zien.

Ik heb naar aanleiding van deze probs hibernate geïnstalleerd met synaptics. Deze kan ik dan in een terminal via de commandline uitvoeren. Dit werkt prima, ware het niet dat het toetsenbord na het "wakker worden" in slaap blijft. De muis doet het wel, en verder lijken de belangrijkste functies te werken. (Internet doet het ook niet, maar dat is op dit moment even niet zo belangrijk, ik gebruik internet toch niet mobiel). Ik heb op de site van de makers van dit pakket gezocht maar ik kan dit probleem niet vinden.

Is er iemand die een soort gelijk probleem heeft gehad en heeft opgelost?

Alvast bedankt voor het lezen,
m.v.g. Thomas.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
hibernate of suspend mogelijk op compaq presario laptop?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/15, 23:22:37 »
Hibernate en suspend werken nog niet goed in Ubuntu. Voorlopig is het 't beste om ze uit te schakelen. Bekend probleem, is al gemeld bij Canonical. Stuur ook eens een foutrapport naar Canonical hierover?
https://launchpad.net/ubuntu/+filebug/+login

hibernate of suspend mogelijk op compaq presario laptop?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/16, 00:00:12 »
bug is filed   : )