Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu uit de gratie na 8.10  (gelezen 740 keer)

Kubuntu uit de gratie na 8.10
« Gepost op: 2008/11/09, 10:51:51 »
Tot versie 8.04 was ik fan van Kubuntu maar sinds 8.10 ondervinden wij steeds meer problemen met name de aansturing van de grafische kaart.
Op mijn Dell Inspirion met Intel graphics geeft Kubuntu een steeds flitsend beeld Ubuntu werkt prima.

Op mijn test computer werkte alles prima totdat ik een NVIDIA kaart met 128Mb installeerde.
In eerste instantie leek alles goed te gaan de kaart werd herkend en er kwam een popup om de Nvidia driver te installeren.
Na installatie kon ik diverse instellingen kiezen so far so good al kon ik geen vernieuwingsfrequentie van 75 Hz kiezen.
Maar na het afsluiten van een programma zoals Open office kleurt het scherm zwart en zijn alleen een paar opties van de taakbalk nog zichtbaar.
Tijdens het verplaatsen van de muis over het scherm komen nog wat meer details op het scherm en ga ik bijvoorbeeld naar systeem instellingen dan wordt het beeld hersteld.

Na nog wat experimenten met de Nvidia settings heb ik maar besloten om Ubuntu te installeren en jawel geen enkel probleem.

Erg jammer want Kubuntu was altijd de distributie die mijn voorkeur had maar na al deze ellende is voorlopig Kubuntu uit de gratie.

Kubuntu uit de gratie na 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/09, 11:00:52 »
Het probleem met OpenOffice ervaar ik ook, de enige oplossing is om de dsktopeffecten uit te zetten.