Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] korte Unity vraag  (gelezen 608 keer)

Offline Whyaken

  • Lid
[OPGELOST] korte Unity vraag
« Gepost op: 2011/11/17, 10:08:31 »
Hey,

ik heb het een paar maanden gegeven, maar ik kan écht niet wennen aan de unity interface. Ik vind het wel mooi, maar elke keer als ik naa de taakbalk wil, dan ga ik weer met de muis naar beneden, waarna ik herinner dat die balk aan de zijkant zit.

Nu wil ik dus omswitchen naar Classic layout, maar die optie is verdwenen in het login screen. Ik kan alleen kiezen tussen Ubuntu en Ubuntu 2D (en User Defined Session en Recovery console)

Heb ik per ongeluk iets gedeïnstalleerd dat Ubuntu Classic er niet meer tussen staat? Hoe krijg ik het terug?

Gr. Whyaken
« Laatst bewerkt op: 2011/11/17, 10:45:39 door Whyaken »

Offline ThomasN

  • Lid
Re: korte Unity vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/17, 10:14:45 »
De klassieke Gnome 2 bestaat niet meer in Ubuntu 11.10, omdat Ubuntu nu op Gnome 3 gebaseerd is. Als je Gnome Session Fallback installeert krijg je wel de mogelijkheid om een "klassieke variant" van Gnome 3 te starten, die meer op Gnome 2 zou moeten lijken.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: korte Unity vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/17, 10:21:48 »
Je zou ook gewoon "CompizConfig Instellingenbeheer" kunnen installeren uit het softwarecentrum en de unity balk uitgeklapt vastzetten.
Dan ben je ook van dit probleem af.

- Roc

Offline Whyaken

  • Lid
Re: korte Unity vraag
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/17, 10:23:11 »
Ik meen me te kunnen herinneren dat ik voorheen ook kon kiezen voor Ubuntu Classic in het login scherm, of was dat alweer in 11.04?

Ik heb ook Gnome Shell geprobeerd, maar dat werkt voor mij helaas niet zo lekker als het eruit ziet. Bedankt voor je tip, ga het meteen testen!

@Roc.am, dat heb ik geïnstalleerd, maar ik vind het gewoon niet prettig dat die balk aan de zijkant zit, maar toch bedankt voor je tip!

Offline jan11000

  • Lid
Re: korte Unity vraag
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/17, 10:25:24 »
Probeer xubuntu.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: korte Unity vraag
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/17, 10:27:23 »
@Roc.am, dat heb ik geïnstalleerd, maar ik vind het gewoon niet prettig dat die balk aan de zijkant zit, maar toch bedankt voor je tip!

Het is een onofficiële plug-in, die ik niet heb geprobeerd, maar je zou hier ook eens naar kunnen kijken: http://www.webupd8.org/2011/10/how-to-move-unity-launcher-to-bottom-of.html.

Offline Whyaken

  • Lid
Re: korte Unity vraag
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/17, 10:45:16 »
Xubuntu is niks voor mij, ubuntu past beter bij mij en bij mijn pc :)

Die Unity balk naar beneden ziet er inderdaad wel veelbelovend uit.

Maar ik heb die Gnome session fallback geinstalleerd, en dat was prima! Toch nog es gnome 3 shell geprobeerd, en nu ziet het een stuk beter uit dan de vorige keer dat ik die probeerde (toen was ie nog niet uit voor Ubuntu, dus toen heb ik het via een omweg moeten installeren). Dus ik houd het voorlopig even bij Gnome shell!

Bedankt voor jullie reacties!