Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten  (gelezen 9834 keer)

Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #25 Gepost op: 2013/06/24, 19:55:46 »
Uiteindelijk is het een Nikon 3200 + 18-105 mm VR geworden. Met de tijd koop ik er nog een macro lens bij. Eerst maar eens de handleiding en alle mogelijkheden uitzoeken. Iedereen bedankt voor de tips en linkjes. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline bwman

  • Lid
Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #26 Gepost op: 2013/06/24, 19:57:43 »
proficiat met je aankoop, ik heb net dezelfde combinatie en ben daar zeer tevreden over.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #27 Gepost op: 2013/06/24, 21:05:56 »
Ik ben er ook zeer tevreden over, nu nog tevreden over mijn fotograferen. Ik heb net wat foto's genomen, 40, niet scherp. Dat ligt aan dat ik mijn bril niet op heb, is echt nodig. Zaterdag even een andere bril halen, zal een stuk schelen. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #28 Gepost op: 2013/06/24, 21:30:44 »
Wat je ook kiest, ga in eerste instantie voor een tweedehands. Je zou niet geloven hoe snel bepaalde figuren per se de allernieuwste supercamera-met-200-miljoen-pixelmegabytes willen en daarom hun "oud" gerief te koop stellen.
Kies dan als tweedehands wél eentje uit de zgn. semiprofessionele reeks, zoals de Nikon D200, D300 enzovoort.

Reden: zo'n tweedehands toestel is al wat ouder, dus je vindt massa's besprekingen, tips, trucs en ook minpunten van dat toestel op het internet. Ook als blijkt dat er bv. een probleempje is met je toestel (dat eigen is aan het type), is er voor zo'n tweedehands toestel altijd wel een nerd die je tips geeft om dat "probleem" te omzeilen. Zo zijn bv. de menu's van Nikon D200 en D300 werkelijk een draak. Mits wat vuistregels kan je de toegankelijkheid ervan wél fel vereenvoudigen.

Reden 2: zo'n semiprofessioneel toestel heeft betere aansluitingen. Zo heb je geen plastieken lens-vattingen, die (echt waar) kunnen afbreken bij een simpele val. Met een D200 of D300 of iets van die strekking (Nikon) heb je dat probleem veel minder dan met pakweg een D80, D60 enzovoort.

Nikon, Canon, Bouknecht? Het maakt niet veel uit, want fabrikanten kunnen zich echt niet permitteren om brol te produceren (tenzij ze misschien voor de eerste keer in hun leven zoiets maken). En grote lensmerken zoals Sigma en Tamron maken vattingen die op de meeste merken passen (behalve de obscure Bouknecht).

Ik wil je natuurlijk niet pushen, maar als je echt de prijs dermate stringent vastlegt zou ik je toch eerder willen suggereren voor een camera te gaan die NIET spiegelreflex is. De nieuwe Fuji Finepix X10 of zoiets. Je vindt in tijdschriften als "Chasseur d'Images" goede vergelijkingen tussen de verschillende types toestellen.

Maar ik herhaal dat het eigenlijk vreemd is om eerst een prijs voorop te stellen en dan toch per se te willen een spiegelreflex kopen. Ik snap wel dat het geld niet op onze rug groeit, maar in dat geval zou ik je echt aanraden om een 2de hands toestel te kopen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #29 Gepost op: 2013/06/24, 21:32:08 »
Wilde je eerst nog een 5200 aansmeren maar voila een 3200 is ook heel netjes ....

Nee hoor mooie aankoop gefeliciteerd en dat je er maar veel plezier van mag hebben.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Jenske

  • Lid
Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #30 Gepost op: 2013/06/24, 21:32:19 »
En o ja, ik gebruik Nikon, maar daarmee wil ik ab-so-luut niet beweren dat de andere merken minder zijn, integendeel. Maar een mens koopt nu eenmaal niet een camera + lenzen van 3 verschillende merken, hé.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Kees3

  • Lid
Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #31 Gepost op: 2013/06/25, 08:09:51 »
Gefeliciteerd met je aankoop. Prima combinatie, kan je veel plezier van hebben. Fijn bereik heeft die lens, heb dezelfde op mijn D90.

Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #32 Gepost op: 2013/06/25, 22:49:18 »
Wilde je eerst nog een 5200 aansmeren maar voila een 3200 is ook heel netjes ....

Nee hoor mooie aankoop gefeliciteerd en dat je er maar veel plezier van mag hebben.
Ik had in eerste instantie gekeken naar een D5200, het zwakte punt vond ik het draaibare scherm. Echt iets voor mij, met mijn licht verlamde linkerkant en af en toe spasme in de linkerarm, dan ligt dat schermpje binnen de kortste keren eraf. :evil:
Ik ben er zeker blij mee, nu nog een nieuwe bril kopen, scherpstellen gaat anders niet goed.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline bwman

  • Lid
Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #33 Gepost op: 2013/06/26, 00:29:08 »
je kan proberen om zonder bril scherp te stellen je kan namelijk je diopter bijregelen ik werk meestal zo omdat mn bril altijd tegen mn toestel aan botst en als ik de dioter bijregel met het kleine draaiwieltje stel ik goed scherp.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #34 Gepost op: 2013/06/26, 23:07:29 »
Dat lukt bij mij niet meer, dichtbij ( binnen een meter) zie ik wel wat verschil, maar op de grotere afstanden blijft de boel onscherp.
En mocht mijn bril teveel botsen, er is nog een hulpstukje voor de brildragende fotograaf.
« Laatst bewerkt op: 2013/06/26, 23:09:05 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Spiegelreflex camera kopen rond de €500,-, waar op te letten
« Reactie #35 Gepost op: 2013/06/27, 18:58:21 »
Ik heb het vermoeden dat je iets fout doet met het afstellen van dioptrie van de zoeker.
Je moet hem zo afstellen dat de lijnen of kaders die je in de zoeker ziet, Scherp zijn. De rest is even onbelangrijk

Dit is het makkelijkste te doen door even een wit velletje papier te nemen. Door de zoeker op het witte velletje papier te kijken, en de kaders scherp te stellen.

« Laatst bewerkt op: 2013/06/27, 22:51:50 door Gamer »