Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Hoe nieuwsgroepen volgen  (gelezen 671 keer)

[OPGELOST] Hoe nieuwsgroepen volgen
« Gepost op: 2014/02/16, 08:22:24 »
L.S.

Ik wil bepaalde Usenet nieuwsgroepen over Debian volgen. Ik vertrek hiervoor van de site https://www.debian.org/support#mail_lists en selecteer de nieuwsgroep. Ik krijg dan een menu met de vraag 'Toepassing kiezen'; zie plaatje. Daar kom ik niet verder mee.

Ik heb inmiddels ook het programma 'Pan' geïnstalleerd, maar die start op met de vraag dat ik eerst een server moet installeren. Maar hoe pak ik dat aan? Het programma is ziet er trouwens nogal Spartaans uit en sluit niet af (geforceerd afsluiten nodig). Is er geen Gnome-achtige vervanger?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/28, 11:58:36 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe nieuwsgroepen volgen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/16, 08:33:47 »
Hier staat hoe het werkt.
http://www.binaries4all.nl/

Je werkt verkeerd om, denk ik.

1 programma/software om te nieuwsgroepen(heet eigenlijk usenet).
2 je hebt een server nodig, en ja die moet je dus invullen.(of bij je provider kijken(gratis) of een betaalde pakken(beter)).
3 dan in je nieuwsprogramma,
daar de lijst met nieuwsgroepen ophalen, zodat je alle groepen hebt,
dan de groepen kiezen/aboneren die jij wilt hebben, of in wilt kijken.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Hoe nieuwsgroepen volgen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/16, 12:08:12 »
Thunderbird kan je gebruiken om text berichten in nieuwsgroepen te volgen. Pan en de site die hierboven wordt genoemd is met name voor het uitwisselen van binaire (multimedia) bestanden.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe nieuwsgroepen volgen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/17, 03:36:59 »
Persoonlijk zou ik hier helemaal geen extra programma voor gaan gebruiken. Via Gmane kan je gewoon op het web meelezen. Er zijn verschillende weergaveopties en RSS feeds. Je kan ook met bookmarks naar de verschillende groepen werken.

Verder verwacht ik dat de mailinglijsten wat actiever zijn dan de oude nieuwsgroepen. Via https://lists.debian.org/ kan je je aanmelden bij verschillende lijsten en krijg je alles gewoon binnen via de mail.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Hoe nieuwsgroepen volgen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/17, 09:28:35 »
Wat is er mis met de NNTP client van Thunderbird?
Of begrijp ik het niet helemaal ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Hoe nieuwsgroepen volgen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/28, 11:58:11 »
Dank; Gmane lijkt me een prima oplossing voor mijn doel; hoe minder programma's in het systeem hoe beter
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.