Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox trager na installatie Ubuntu Hardy Heron op 400 MHz/384 MB pc  (gelezen 1001 keer)

Offline Willem_D

  • Lid
Na installatie van Ubuntu Hardy Heron werd het gebruik van Firefox (versie 3...Beta) aanzienlijk trager. Ik ben maar weer terug gegaan naar Firefox versie 2.0.0.14.

Weet iemand hoe het (verder) zit met de systeembelasting door Ubuntu Hardy Heron ten opzichte van Ubuntu Gutsy Gibbon?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Firefox trager na installatie Ubuntu Hardy Heron op 400 MHz/384 MB pc
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 00:26:19 »
Op het Engelse forum ben ik de volgende oplossing tegengekomen:

Ga naar Firefox Bewerken --> voorkeuren --> beveiliging --> en dan bij "mij waarschuwen ......." en "mij vertellen ................." beide vinkjes weghalen.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Willem_D

  • Lid
Firefox trager na installatie Ubuntu Hardy Heron op 400 MHz/384 MB pc
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 22:57:44 »
Ik heb nu de webbrowser Opera geinstalleerd; dat blijkt nog aanzienlijk sneller te werken dan Firefox 2.0.0.14.

Behalve Firefox draaien helaas ook andere applicaties/utilities stroperiger op mijn (oude) pc, sinds de overgang van 7.10 naar 8.04. (Als ik bijv. nu een speelkaart verplaats bij het spelletje Freecell, krijg ik een hele waaier te zien; dat was bij 7.10 veel minder het geval.)

Om snelheid terug te winnen, heb ik nu ook de Xfce-desktop (van Xubuntu) geinstalleerd via Ubuntu-Synaptic. Op het inlogscherm kan je dan kiezen tussen de snellere Xubuntu en de Ubuntu desktop.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille


Offline vanadium

  • Lid
Firefox trager na installatie Ubuntu Hardy Heron op 400 MHz/384 MB pc
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/28, 09:29:31 »
Ter informatie: op een standaard, nieuwe Hardy installatie is tracker wel geïnstalleerd, maar niet ingesteld om effectief te indexeren. Dat kan dus geen reden zijn voor een tragere perforantie. Bij een upgrade zullen natuurlijk de vroegere indexeringsinstellingen actief zijn.

Wel eigenaardig die verschillende verhalen: voor mij is Hardy net een stuk soepeler.

Offline tomubuntu

  • Lid
Firefox trager na installatie Ubuntu Hardy Heron op 400 MHz/384 MB pc
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/28, 17:00:03 »
Ik heb hetzelfde probleem met firefox. Enorm traag. Ik had eerst geupgrade van gutsy naar hardy (beta), waar ik dit probleem reeds vaststelde, maar na een clean install nog steeds enorm traag.
Heel veel hardeschijf-activiteit, enkel bij firefox.

Opera heeft er geen last van (dus firefox-probleem?).

specs: asus a7vc, centrino 1.86/ 1 gb ram / ati x700 mobile