Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SNIJPLOTTER  (gelezen 24345 keer)

entertainerjack

  • Gast
Re: SNIJPLOTTER
« Reactie #50 Gepost op: 2009/04/29, 12:30:05 »
hoi hoi

ik wilde het maar eens met hpglcutter proberen want het andere verhaal kan ik (nog) geen touw aan vastknopen
alleen kan ik dit bestand dus niet vinden en weet dus vervolgens niet wat en hoe ik er mee moet

sorry dat ik zo lastig ben

groetjes

jack

Offline track

  • Lid
Re: SNIJPLOTTER
« Reactie #51 Gepost op: 2009/04/29, 14:37:46 »
De bestanden  HPGL_cutter.inx  en  HPGL_cutter.py  kun je van de site  http://www.poespoes.nl/inkscape_hpgl/
downloaden.

Als ik het nu goed begrijp kun je hen in  inktscape  als  "inktscape extension" installeren en aanspreken.
Alleen dat zij geen "effect" inbrengen maar de plotter aanspreken.

Hoe dat precies moet kan ik je ook niet zeggen, want ik heb hier geen inktscape en vooral ook geen plotter.

track

entertainerjack

  • Gast
Re: SNIJPLOTTER
« Reactie #52 Gepost op: 2009/05/01, 09:15:08 »
goedenmorgen allen

we zijn weer even bezig en kwamen erachter dat we de bestanden HPGL_cutter.inx  en  HPGL_cutter.py  niet in de bestandsmap "inkscape extensions" kunnen krijgen, de melding die wij krijgen is dat we geen rechten hebben om deze aanpassing te doen,is er iemand die kan vertellen hoe dit te realiseren is? ook poespoes zegt gewoon even daarin installeren of heen kopieren/plakken maar dat gaat dus niet.

we kunnen wel in de map inkscape/inkscape extensions komen

groeten

Jack

Offline track

  • Lid
Re: SNIJPLOTTER
« Reactie #53 Gepost op: 2009/05/01, 12:06:33 »
Hoezo kun je hen niet binnenhalen ??

Bij mij lukt het wel.  Ik zet ze even in de bijlage.

track

Re: SNIJPLOTTER
« Reactie #54 Gepost op: 2009/05/01, 12:33:29 »
Alle softwarebestanden zijn van de systeembeheerder (root), en daar mag je als gewone gebruiker niet zomaar in schrijven. Dit is een vorm van beveiliging. Om als root de bestandsbeheerder te openen:

- alt+f2
- gksu nautilus

entertainerjack

  • Gast
Re: SNIJPLOTTER
« Reactie #55 Gepost op: 2009/05/01, 12:58:23 »
viavia zijn we al aan het zoeken geweest en hebben de twee bestanden in de map extensions van inkscape kunnen plaatsen maar nu moeten we ze denk ik nog installeren? volgens poespoes moet er een index, map o.i.d. ontstaan binnen inkscape maar wat we ook doen er gebeurt niks, ook inkscape geeft geen verandering in de printeropties en dit zou wel moeten gebeuren, een venster met daarin  print destination  hierin zouden wij de regel j/hpgl_distiller/print-to-cutter.sh moeten plaatsen maar nog steeds geen veranderingen

ik begin mij af te vragen of het aan de pc zelf ligt maar dat lijkt mij sterk

Offline track

  • Lid
Re: SNIJPLOTTER
« Reactie #56 Gepost op: 2009/05/01, 13:12:21 »
Nee Jack, dat zijn maar de gewone raadsels van het rechtenbeheer ...

Nog steeds: je moet de twee methodes netjes gescheiden houden !
Óf met HPGL_cutter.inx  (extensies dus)
of met hpgl-distiller  en een script.

Voor het eerste moet je in de manual of help van inktscape uitzoeken hoe je een "extension" installeert en dat toepassen.

Voor de tweede manier moet je alsjeblieft de handleiding van mijn antwoord #37 volgen.
Voor jouw gemak heb ik het script al voorbereid en in een pakket in de bijlage gezet.  Nu is er echt geen hinder meer toch ?

track

Offline RJW111

  • Lid
Re: SNIJPLOTTER
« Reactie #57 Gepost op: 2014/01/03, 18:47:42 »
Hallo,

Ik heb een schneiplotter van helo ( model 1360 ).
Ik heb artcut6 en helocut5 alleen krijg ik het niet aan de praat.
De plotter werkt wel en de programma's werken ook.
Wanneer ik een b.v. letter wil laten tekenen door de plotter dan gebeurd er niks.
Ook als ik een device moet kiezen in de programma's dan kan ik kiezen uit vele fabrikanten maar zie nergens mijn helo 1360 staan.
Kan iemand mij wat info geven hierover?
Ik tast volledig in het duister.
Alles draait op windows 7 en de plotter is met usb aangesloten.

Ik hoop op een antwoord,

Mvg,

Robin

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: SNIJPLOTTER
« Reactie #58 Gepost op: 2014/01/03, 19:42:50 »
Dit gaat duidelijk verkeerd, mocht RJW111 toch met een *buntu werken, dan kan hij een nieuwe draad starten.
Deze gaat op slot.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.