Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: help gevraagt bij wubi xp ubuntu installer  (gelezen 774 keer)

Angellicktrooper

  • Gast
help gevraagt bij wubi xp ubuntu installer
« Gepost op: 2007/04/30, 01:00:34 »
yow mensen

keb een vraagje over wubi een ubuntu installer die draait onder winxp

voort geval niemand da kent hier is de homepage van wubi:
http://cutlersoftware.com/ubuntusetup/wubi/en-US/index.html

ik gebruik zelf een 64bit systeem en keb wubi uitgeprobeert aleen hij komt niet verder dan et lade van de iso
en zelf zouwk kubuntu gebruiken via wubi want keb zelf een hekel aan het gekloot met partities

als iemand een oplossing weet zouwk het graag horen

Greets DarkJoeri

Offline anko

  • Lid
help gevraagt bij wubi xp ubuntu installer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/30, 07:48:40 »
Nou darkjoeri, je nederlands mag dan slecht zijn, je pc is toppie.

Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag. Waarschijnlijk wordt er straks wel iemand wakker die dat wel kan.
Ondertussen heb ik net even gekeken naar de wubi site.
Het lijkt mij vreemd om Ubuntu binnen winXP te installeren. Naar mijn idee loop je dan toch op een gegeven moment vast door de beperkingen van WinXP. Maar, andere kant heb ik er ook weer niet zoveel verstand van.

Wel zou ik liever met een live cd van Ubnuntu werken. En die zal het heel goed doen op jouw pc.

Met Kubuntu, WinXP, Solaris en Free BSD op je pc zou het werken met partities naar mijn mening ook niet echt een probleem voor je moeten zijn.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
help gevraagt bij wubi xp ubuntu installer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/30, 12:28:18 »
Eigenlijk is dit gewoon een volledige Ubuntu installatie, maar die gebeurt binnen 1 bestand op een NTFS-schijf, dus het is wel een vreemd concept. Het is veel makkelijker om Ubuntu te installeren op deze manier, maar het nadeel is dat het wel een beetje trager werkt (qua lees- en schrijfoperaties) dan een échte linux installatie op een aparte partitie.

Problemen bij het laden van de ISO? Krijg je dan een error ofzo? Of hangt hij ergens vast?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Angellicktrooper

  • Gast
help gevraagt bij wubi xp ubuntu installer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/30, 23:38:09 »
hij hangt totaal vast als die de iso gaat laden keb zelf weer wa lope kutte met een andere distro genaamt sabayon
http://www.sabayonlinux.org/
een geweldige distro als je het mij vraagt this een live dvd met de mogelekheid het te installe op de pc
en vrij stabiel en beryl werkt meteen 100% echt vet zonder da gekut

maark hoop dat iemand een manier kan vinden om mij te helpen met wubi

Greets DarkJoeri

P.s.
this niet me bedoeling te make om reclame te make voor sabayon aleen wilk me anthiousiasme dele over linux