Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ OPGELOST] Gnumeric verwijderen  (gelezen 982 keer)

Offline JohanW

  • Lid
[ OPGELOST] Gnumeric verwijderen
« Gepost op: 2011/10/31, 22:56:02 »
Onlangs heb ik op mijn ASUS EEEPC 900 Xunbuntu 11.04 geinstalleerd. Alles werkt naar tevredenheid en was redelijk makkelijk in te stellen.

Echter er is nog een klein vlekje wat weggewerkt moet worden.
Voordat ik LibreOffice heb geïnstalleerd heb ik middels het Ubuntu Softwarecentrum her reeds aanwezige Gnumeric verwijderd (althans dat dacht ik). Als ik het softwarecentrum weer oproep kan ik het weer installeren. Een ding haalt het softwarecentrum niet weg en dat is de aanduiding in het Kantoormenu.
Daar is GNumeric blijven staan.

Als ik nu een rekenblad van LibreOffice of MS wil openen dan wil Gnumeric dat doen. Nu kan ik dat natuurlijk middels Eigenschappen wijzigen, maar dat is niet de bedoeling.

Concreet: Hoe krijg ik de laatste restanten van Gnumeric nu weg.(met name uit het Kantoor-menu)

Wie kan mij helpen of heeft goede tips.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/01, 18:03:34 door JohanW »

Re: Gnumeric verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/31, 23:38:50 »
Open een terminal ( onder Hulpmiddelen) en type daar sudo apt-get --purge remove gnumeric en geef een ENTER
Nu moet je het wachtwoord intypen, hier zie je niets van, gewoon blind typen en geef een ENTER
Nu moet gnumeric volledig verwijdert zijn. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/31, 23:41:31 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline JohanW

  • Lid
Re: Gnumeric verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/01, 17:24:55 »
Open een terminal ( onder Hulpmiddelen) en type daar sudo apt-get --purge remove gnumeric en geef een ENTER
Nu moet je het wachtwoord intypen, hier zie je niets van, gewoon blind typen en geef een ENTER
Nu moet gnumeric volledig verwijdert zijn. :)

Gijsbert,
Je raad opgevolgd. Ik kon niet zo snel zien of er inderdaad nog iets was blijven hangen in het systeem.
Maar "Gnumeric" staat nog wel steeds in de pulldown-menu van "Kantoor". Hoe moet of kan ik dat verwijderen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Gnumeric verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/01, 17:29:54 »
gnumeric < Staat hij nog in Synaptic ? zo ja daar rechtsklik en kiezen totaal verwijderen.

Software center  werkt niet zo lekker in Xubuntu wat het verwijderen betreft ,of het bij de andere Ubuntu´s ook zo is weet ik niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Gnumeric verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/01, 17:39:27 »
Mogelijk wil het helpen om een keer overnieuw in te loggen...

Offline petervs

  • Lid
Re: Gnumeric verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/01, 17:45:49 »
Probeer het volgende:
Open de Terminal en ga naar /usr/share/applications:
cd /usr/share/applicationsWanneer je het commando ls intikt, zie je een lange lijst met bestanden met de extensie .desktop
Elk bestand komt overeen met een item in het menu.
Hernoem gnumeric.desktop om het uit het Toepassingenmenu te halen:
sudo mv gnumeric.desktop gnumeric.desktop.disable
Ubuntu MATE 16.04

Offline JohanW

  • Lid
Re: Gnumeric verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/01, 18:03:04 »
gnumeric < Staat hij nog in Synaptic ? zo ja daar rechtsklik en kiezen totaal verwijderen.

Software center  werkt niet zo lekker in Xubuntu wat het verwijderen betreft ,of het bij de andere Ubuntu´s ook zo is weet ik niet.

Wanda,

Jij had de oplossing, Kantoor-menu is nu schoon.

De overige heren (neem ik aan) ook dank voor de genomen moeite.