Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet voor iedereen  (gelezen 595 keer)

Offline idefix

  • Lid
internet voor iedereen
« Gepost op: 2008/05/23, 23:09:16 »
Hallo,

heb net bij mijn schoonmoeder (70 jaar) Ubuntu geïnstalleerd. Alles marcheerde, tot ik haar toonde hoe je uitschakelt en weer inschakelt en inlogt. Toen werkte internet niet meer. De eerste sessie werkte het wel (onmiddellijk na de installatie). Mijn schoonmoeder heeft "internet voor iedereen" van Belgacom. Zijn hier speciale instellingen voor nodig?
Als ik op System -> Network Settings kijk, staat daar alleen een "Point to point connection" die blijkbaar niet geconfigureerd is.
iemand die raad / ervaring heeft?
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline oemoeta

  • Lid
internet voor iedereen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/25, 13:02:13 »
Voor zover ik weet is die "internet voor iedereen" gewoon een soort promotie, maw op technisch gebied is er geen enkel verschil met een andere verbinding. Is de computer met kabel verbonden, of is het een draadloze verbinding? Heb je de computer volledig uitgeschakeld tussen de twee sessies? Ik weet dat er hier andere mensen op het forum problemen hadden met het wegvallen van de internetverbinding als de pc alleen in standby gezet werd.

Offline vanadium

  • Lid
internet voor iedereen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/25, 13:25:50 »
Enkel om volgende mogelijkheid uit te sluiten: het is toch geen dualboot, waarbij je eerst Windows had opgestart, daarna Ubuntu? Windows meld zich niet af van een netwerk, zodat bij een volgende opstart van de PC ubuntu geen info krijgt van de router: de router denkt namelijk dat de PC de info reeds heeft.