Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.  (gelezen 37963 keer)

[Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Gepost op: 2009/04/16, 16:34:09 »
In diverse draadjes had ik al geschreven dat mijn AAO 150 niet meer wilde opstarten.
Alleen het ledje van de aan/uit knop brande, geen beeld, helemaal niks meer.
Na een mail van mij gisteren kreeg ik vandaag een mail van Acer met de oplossing.
Deze wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
Indien uw Aspire One tijdens het booten een zwart beeld toont, kan een BIOS-recovery de oplossing bieden:

Benodigde onderdelen:

* USB flash stick
* Crisis.zip (deze bevat FLASHIT.EXE en ZG5IA32.fd)

* Aspire One voeding/adapter

Stap 1: Formatteer de USB stick met FAT of FAT32 op een beschikbare computer.

Stap 2: Kopieer de bestanden ''FLASHIT.EXE'' en ''ZG5IA32.fd'' naar de USB stick. Deze bestanden kunnen worden gevonden in het bestand ''Crisis.zip'' (in de bijlage)

Stap 3: Zorg ervoor dat de USB stick in de Aspire One zit en dat u de AC adapter heeft aangesloten.

Stap 4:
Houdt de toetsen ''FN'' en "Esc" tegelijkertijd ingedrukt. Terwijl u deze toetsen vastheeft kunt u de Aspire One opstarten door op de aan/uit knop te drukken. Wanneer u ziet dat de aan/uit-knop niet meer knippert, kunt u de "FN'' en ''Esc'' toetsen ook weer loslaten. Deze procedure dient u strikt uit te voeren (als u te vroeg los laat werkt het niet). Mocht dit niet gelukt zijn, probeert u dan de procedure nogmaals uit te voeren.

Stap 5:
De Aspire One gaat nu de BIOS recovery procedure starten (hier ziet u niks van en het systeem lijkt uit te staan) waardoor de BIOS hersteld zal worden. Deze procedure neemt ongeveer 1 tot 3 minuten in beslag. Gelieve te wachten totdat het systeem zichzelf weer opstart, waarna het probleem opgelost moet zijn.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :

http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Customer Care Desk
Call Centre

Acer Computer BV
Europalaan 89
NL-5232 BC 's Hertogenbosch
Als je het bestand wil hebben kan ik je het mailen, het is te groot voor een bijlage.

Met vriendelijke groet,

Gijs

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/16, 16:41:59 »
In diverse draadjes had ik al geschreven dat mijn AAO 150 niet meer wilde opstarten.
Alleen het ledje van de aan/uit knop brande, geen beeld, helemaal niks meer.
Na een mail van mij gisteren kreeg ik vandaag een mail van Acer met de oplossing.
Deze wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
Indien uw Aspire One tijdens het booten een zwart beeld toont, kan een BIOS-recovery de oplossing bieden:

Benodigde onderdelen:

* USB flash stick
* Crisis.zip (deze bevat FLASHIT.EXE en ZG5IA32.fd)

* Aspire One voeding/adapter

Stap 1: Formatteer de USB stick met FAT of FAT32 op een beschikbare computer.

Stap 2: Kopieer de bestanden ''FLASHIT.EXE'' en ''ZG5IA32.fd'' naar de USB stick. Deze bestanden kunnen worden gevonden in het bestand ''Crisis.zip'' (in de bijlage)

Stap 3: Zorg ervoor dat de USB stick in de Aspire One zit en dat u de AC adapter heeft aangesloten.

Stap 4:
Houdt de toetsen ''FN'' en "Esc" tegelijkertijd ingedrukt. Terwijl u deze toetsen vastheeft kunt u de Aspire One opstarten door op de aan/uit knop te drukken. Wanneer u ziet dat de aan/uit-knop niet meer knippert, kunt u de "FN'' en ''Esc'' toetsen ook weer loslaten. Deze procedure dient u strikt uit te voeren (als u te vroeg los laat werkt het niet). Mocht dit niet gelukt zijn, probeert u dan de procedure nogmaals uit te voeren.

Stap 5:
De Aspire One gaat nu de BIOS recovery procedure starten (hier ziet u niks van en het systeem lijkt uit te staan) waardoor de BIOS hersteld zal worden. Deze procedure neemt ongeveer 1 tot 3 minuten in beslag. Gelieve te wachten totdat het systeem zichzelf weer opstart, waarna het probleem opgelost moet zijn.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :

http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Customer Care Desk
Call Centre

Acer Computer BV
Europalaan 89
NL-5232 BC 's Hertogenbosch
Als je het bestand wil hebben kan ik je het mailen, het is te groot voor een bijlage.

Met vriendelijke groet,

Gijs



Netjes van Acer!

kis

  • Gast
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/01, 15:03:15 »
Hallo Gijs,
ik heb precies hetzelfde probleem.Kan ik het bestandje ook downloaden op acer's website? want ik heb wel ZG5_3310.zip ergens gevonden en moet een bepaalde bestand renamen
Als er tijdens het flashen van de bios iets fout gaat, dan verlies ik toch mijn warranty?

groet

Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/01, 15:30:33 »
Er is een file Crisis.zip wat ik bij de mail kreeg. Als je deze uitpakt dan zitten er twee bestanden in die je op een USB stick moet zetten. FLASHIT.EXE en ZG5IA32.fd, ik neem aan als Acer mij dit zelf als oplossing aanbied, dat hiermee de garantie niet vervalt. Anders hadden ze als antwoord moeten sturen, stuurt u het netbook maar naar ons toe. Daarbij komt nog dat mijn netbook het toch al niet meer deed en zo'n BIOS flitsen wel meer gedaan wordt. Veel meer mis kan er toch niet meer gaan,op zijn hoogst dat de BIOS niet goed geflitst wordt. Dan moet het netbook alsnog naar Acer. Misschien wel verstandig om zelf een mail naar Acer te sturen en hun de oplossing te laten aandragen. Bij mij ging het in ieder geval van een leie dakje.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

kis

  • Gast
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/01, 16:34:47 »
Ik heb acer gebeld, maar pas maandag kunnen ze het bestandje sturen.
aangezien ik maandag een presentatie heb en alles op m'n netbook zit, wil ik graag dit bestandje van u downloaden
Het gaat toch om hetzelfde zip file

Offline dirk1965

  • Lid
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/01, 16:50:53 »
De hele procedure, met links naar de betreffende bestanden staan hier beschreven: http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html

Ik heb het zelf ook al 2 keer moeten doen, piece of cake.

kis

  • Gast
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/01, 18:17:50 »
hey het is gelukt
allemaal van harte bedankt :)

jancio

  • Gast
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/05, 10:14:21 »
Goedemorgen mensen

Ik heb het zelfde probleem, is dit bestandje ergens te downloaden??

Groet, Hans

Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/05, 11:39:30 »
Zie een paar posten boven die van jou, van Dirk1965.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

bu

  • Gast
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/23, 16:29:13 »
In diverse draadjes had ik al geschreven dat mijn AAO 150 niet meer wilde opstarten.
Alleen het ledje van de aan/uit knop brande, geen beeld, helemaal niks meer.
Na een mail van mij gisteren kreeg ik vandaag een mail van Acer met de oplossing.
Deze wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
Indien uw Aspire One tijdens het booten een zwart beeld toont, kan een BIOS-recovery de oplossing bieden:

Benodigde onderdelen:

* USB flash stick
* Crisis.zip (deze bevat FLASHIT.EXE en ZG5IA32.fd)

* Aspire One voeding/adapter

Stap 1: Formatteer de USB stick met FAT of FAT32 op een beschikbare computer.

Stap 2: Kopieer de bestanden ''FLASHIT.EXE'' en ''ZG5IA32.fd'' naar de USB stick. Deze bestanden kunnen worden gevonden in het bestand ''Crisis.zip'' (in de bijlage)

Stap 3: Zorg ervoor dat de USB stick in de Aspire One zit en dat u de AC adapter heeft aangesloten.

Stap 4:
Houdt de toetsen ''FN'' en "Esc" tegelijkertijd ingedrukt. Terwijl u deze toetsen vastheeft kunt u de Aspire One opstarten door op de aan/uit knop te drukken. Wanneer u ziet dat de aan/uit-knop niet meer knippert, kunt u de "FN'' en ''Esc'' toetsen ook weer loslaten. Deze procedure dient u strikt uit te voeren (als u te vroeg los laat werkt het niet). Mocht dit niet gelukt zijn, probeert u dan de procedure nogmaals uit te voeren.

Stap 5:
De Aspire One gaat nu de BIOS recovery procedure starten (hier ziet u niks van en het systeem lijkt uit te staan) waardoor de BIOS hersteld zal worden. Deze procedure neemt ongeveer 1 tot 3 minuten in beslag. Gelieve te wachten totdat het systeem zichzelf weer opstart, waarna het probleem opgelost moet zijn.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :

http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Customer Care Desk
Call Centre

Acer Computer BV
Europalaan 89
NL-5232 BC 's Hertogenbosch
Als je het bestand wil hebben kan ik je het mailen, het is te groot voor een bijlage.

Met vriendelijke groet,

Gijs


Hoi Gijs

Zou jij mij het crisis.zip bestand willen mailen? (allstar160479 AT hotmail DOT com)

Alvast bedankt.

Gr.Brian
« Laatst bewerkt op: 2009/06/27, 10:25:41 door chris. »

Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/23, 19:19:38 »
Brian je kan beter je email adres aanpassen anders krijg je zometeen een hoop spam.
Dus zoiets allstar160479-apestaartje-hotmail-punt-com
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/27, 10:26:44 »
heb het even voor hem veranderd.


helma

  • Gast
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/25, 15:51:45 »
he hallo is het mogelijk om het bestand ook naar mij te mailen met de beschrijving wat ik moet doen ik ben niet zo heel handig met computers maa wil het graag proberen hgsaasen@telfort-punt-nl alvast bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/25, 16:00:45 »
he hallo is het mogelijk om het bestand ook naar mij te mailen met de beschrijving wat ik moet doen ik ben niet zo heel handig met computers maa wil het graag proberen hgsaasen@telfort-punt-nl alvast bedankt

Gebruik je wel Ubuntu Linux, of ben je een Windowsgebruiker die hier is "komen aanwaaien" via Google? Indien dat laatste: dan zit je hier verkeerd. Stel je vraag dan beter op deze plek:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1335413//

Enfin, hier is overigens een methode:
http://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen

En hier zit het BIOS:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_one_150.html

helma

  • Gast
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/07/25, 16:11:43 »
klopt ik ben aan komen waaien via google ik heb er dus windows opzitten wist niet dat dit forum voor een ander programma was zo goed ben ik met computers ik ga verder zoeken met de links die je hebt gegeven bedankt in ieder geval voor de moeite

Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/07/25, 17:01:21 »
klopt ik ben aan komen waaien via google ik heb er dus windows opzitten wist niet dat dit forum voor een ander programma was zo goed ben ik met computers ik ga verder zoeken met de links die je hebt gegeven bedankt in ieder geval voor de moeite
Ik ben op het ogenblik op vakantie, ik kan het nu niet mailen. Volgende week zaterdag kan ik het pas mailen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Roosjae

  • Gast
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/26, 20:18:38 »
hee!

ik heb het zelfde probleem  en heb al iest van 10keer naar acer gebeld, ik zou het bestand krijgenvan acer, maar ik wacht nu al heel erg lang en krijg het maar niet.
zou jij het ook naar mij toe willen sturen? groetjes van Roos.

rolland

  • Gast
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/28, 12:09:42 »
heb de zelfde probleem, kunt u deze mail van acer ook naar mij opsturen aub,, heb acer gebeld en ik word niet echt verder mee geholpen..
alvast bedankt rolland-apenstaartje-live-punt-be

Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/28, 19:48:51 »
Dit begint knap op een ernstige Acer bug te lijken...als ik alles hier teruglees.
Ik heb al enkele jaren (en met heel veel plezier) een Acer laptopje dat bijna geheel Zuid Oost Azie al heeft gezien en gevoeld.
Tot heden nooit een dergelijk probleem meegemaakt met Ubuntu (dual boot met XP).
Mocht er meer bekend zijn/worden van de oorzaak van dit probleem dan misschien goed om dit ook hier op het forum te melden.
Ik ken Acer als een goed bedrijf met prima produkten.
Maar Linux is (nog) niet echt hun ding geloof ik...
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/28, 19:51:57 »
Ik vind het verder een prima product, ik denk eerder een bug in de BIOS, ongeacht het OS.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #20 Gepost op: 2009/11/28, 19:55:49 »
Ik vind het verder een prima product, ik denk eerder een bug in de BIOS, ongeacht het OS.
Ja dan is het dus verantwoordelijkheid van Acer, zoals ik zei.
Waarom denk je BIOS probleem?
Als het zo is is dat nogal ingrijpend. En niet iedere PC gebruiker weet zomaar zijn BIOS aan te passen...aLs die aanpassing al beschikbaar is.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #21 Gepost op: 2009/11/28, 20:11:34 »
Of iedere computergebruiker de bios kan aanpassen weet ik niet, ik denk van niet. Je kan het netbook ook opsturen dan doet Acer het voor je.
Ik kreeg een mail met instructies en een bestand Crisis.zip
De mail van Acer
Geachte heer/mevrouw,

Indien uw Aspire One tijdens het booten een zwart beeld toont, kan een BIOS-recovery de oplossing bieden:

Benodigde onderdelen:

* USB flash stick
* Crisis.zip (deze bevat FLASHIT.EXE en ZG5IA32.fd)

* Aspire One voeding/adapter

Stap 1: Formatteer de USB stick met FAT of FAT32 op een beschikbare computer.

Stap 2: Kopieer de bestanden ''FLASHIT.EXE'' en ''ZG5IA32.fd'' naar de USB stick. Deze bestanden kunnen worden gevonden in het bestand ''Crisis.zip'' (in de bijlage)

Stap 3: Zorg ervoor dat de USB stick in de Aspire One zit en dat u de AC adapter heeft aangesloten.

Stap 4:
Houdt de toetsen ''FN'' en "Esc" tegelijkertijd ingedrukt. Terwijl u deze toetsen vastheeft kunt u de Aspire One opstarten door op de aan/uit knop te drukken. Wanneer u ziet dat de aan/uit-knop niet meer knippert, kunt u de "FN'' en ''Esc'' toetsen ook weer loslaten. Deze procedure dient u strikt uit te voeren (als u te vroeg los laat werkt het niet). Mocht dit niet gelukt zijn, probeert u dan de procedure nogmaals uit te voeren.

Stap 5:
De Aspire One gaat nu de BIOS recovery procedure starten (hier ziet u niks van en het systeem lijkt uit te staan) waardoor de BIOS hersteld zal worden. Deze procedure neemt ongeveer 1 tot 3 minuten in beslag. Gelieve te wachten totdat het systeem zichzelf weer opstart, waarna het probleem opgelost moet zijn.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Charly

  • Lid
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #22 Gepost op: 2015/03/30, 09:39:54 »
Hallo,

Ik zit ook met hetzelfde probleem. Telefonisch contact gehad met ACER en na 3 weken kreeg ik de mededeling dat ik de laptop moet opsturen 105 euri en dat ze misschien het MB moeten vervangen 300 euri.
kan iemand mij dit bestandje toezenden..

BVd

Offline EZ-man

  • Lid
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #23 Gepost op: 2015/03/30, 10:52:24 »
Advies:   http://acer--uk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/6054/~/updating-the-bios-of-the-aspire-one-a110-or-a150
Ga naar de support pagina van Acer
selecteer jouw apparaat,
zoek/download vervolgens de recentste bios versie,
lees de instructies
voer de update uit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Oplossing] Acer Aspire One 150 start niet op.
« Reactie #24 Gepost op: 2015/03/30, 12:49:19 »
Overigens vraag ik me af, of Charly wel Linux op z'n bakkie heeft staan.... Het is z'n eerste en enige bericht.  =D

We zijn heus niet te beroerd om iemand te helpen, maar het is hier wel een ondersteuningsforum voor Linux in het algemeen en Ubuntu in het bijzonder. Het is niet de bedoeling dat we hier Windowspubliek met Windowsproblemen gaan trekken.