Ondersteuning > Hardware en drivers

All-In-One laserprinter...welke??

<< < (5/6) > >>

Noidem:

--- Citaat van: aartje op 2024/05/19, 18:58:45 ---Ik zou eerst de printer (/scanner) uitzoeken en dan nagaan of er (goede!!) huismerkcartridges
voor te krijgen zijn, eventueel vragen of iemand met die combinatie ervaring heeft.

--- Einde van citaat ---
Goeie tip! Ga ik doen. Allemaal bedankt voor de informatie. Daar kan ik zeker wat mee. Ga ik nu op zoek naar een laserprinter =D.

rico70:
Nog 1 tip : koop geen Brother HL-1110
Op zich een prima printer, maar het geheugen is nogal klein. Sommige grotere documenten kunnen daardoor alleen in draft mode geprint worden.

aartje:

--- Citaat van: rico70 op 2024/05/21, 17:25:52 ---Nog 1 tip : koop geen Brother HL-1110
Op zich een prima printer, maar het geheugen is nogal klein. Sommige grotere documenten kunnen daardoor alleen in draft mode geprint worden.

--- Einde van citaat ---
Ik begrijp niet wat "draft mode" met het geheugen te maken heeft. Bij draft mode wordt er minder toner gebruikt zodat
alles minder "vet" wordt afgedrukt en je daardoor minder toner gebruikt. Bij mijn laserprinter (Brother HL-L5000D) in combinatie
met een huismerk tonercartridge geeft "draft mode" zelfs mooiere afdrukken. Maar dat kan natuurlijk ook met de
combinatie te maken hebben.
Ik heb 20 jaar met een Brother HL1430 (?) gedaan zonder enig probleem. Heb daar meer dan 20.000 pags mee afgedrukt
met dezelfde drum met cartridges van 3000 en 6000 pags. In goede staat heb ik die afgedankt omdat ik verwachtte dat
de drum zijn langste leven had gehad. Die printer had (nu 22 jaar geleden) ook niet veel geheugen.

Die HL-1110 lijkt me ook prima, maar persoonlijk houd ik meer van een laserprinter waar je meer dan 3000 pags per
toner mee kan afdrukken.

rico70:

--- Citaat van: aartje op 2024/05/22, 08:51:52 ---
Ik begrijp niet wat "draft mode" met het geheugen te maken heeft. Bij draft mode wordt er minder toner gebruikt zodat
alles minder "vet" wordt afgedrukt en je daardoor minder toner gebruikt.

--- Einde van citaat ---
Je hoeft het niet te begrijpen, het is gewoon zo  :P

Noidem:
Het wordt uiteindelijk zeer waarschijnlijk een HP : https://www.bol.com/nl/nl/p/hp-laserjet-mfp-m141w/9300000124975515/?bltgh=nBbztd49r5TyYf2v0gFKng.hVshm0Vh99Hmk3tP3nBJ5A_0_13.15.ProductTitle

Deze derden-toner moet tzt de originele vervangen : https://www.123inkt.nl/Toners-laserprinters/HP/Printer-type/HP-LaserJet/HP-LaserJet-MFP-M141w-p2109257.html

Dit lijkt me geen problemen op te leveren. Zowel qua werking onder Linux als ook dat het ding derden-toner 'slikt'. Mocht iemand andere ervaringen hebben met deze combi dan hoor ik het uiteraard graag :D.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie