Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet  (gelezen 5512 keer)

PC

  • Gast
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Gepost op: 2008/03/29, 20:03:51 »
Beste Lezer,
een tijdje geleden heb ik een telefoonabonnement aangeschaft met een pc(ubuntu) als extra, mooi meegenomen denk je dan! totdat ik besloot om internet aan te sluiten sinds dien heb ik er spijt van. ik heb draadloos internet via Orange maar ik kan alleen bekijken op de site en niets downloaden ik heb me laten vertellen door de klantenservice van Orange dat het niet aan hun ligt maar aan mijn computer. ik heb van alles geprobeerd en ben teneinde raad!

mijn vraag is dan ook gaat het mij ooit lukken om opties te kunnen downloaden met Ubuntu?

HELP
ES

Offline tabasco

  • Lid
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/29, 20:10:22 »
Hieruit begrijp ik dat je internet volledig werkt. Alleen als je iets wilt downloaden dat dit je niet lukt. Verklaar je nader m.b.t. 'downloaden'. Je stelt ook 'opties te kunnen downloaden'. Bedoel je extra software toevoegen aan ubuntu, via het menu? Of kun je uberhaupt niets downloaden?

Offline Petervdw

  • Lid
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/30, 00:15:56 »
Aan PC
Geen paniek. Met Ubuntu is draadloos meestal even tobben. Kun je even vertellen hoe je aan Ubuntu op je Laptap bent gekomen? Die was toch eerst met Windows zeker? Deed ie het met Windows wel draadloos? En als je nu een kabelverbinding tussen je laptap en je modem maakt, doet ie het dan wel?
Veel vragen ineens, maar dan kan ik me een beetje een beeld vormen en proberen je verder te helpen.
Vr.groet, peter


En met klantenservice is het ook maar net wie je treft, dus .......

PC

  • Gast
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/11, 18:29:04 »
Citaat van: tabasco
Hieruit begrijp ik dat je internet volledig werkt. Alleen als je iets wilt downloaden dat dit je niet lukt. Verklaar je nader m.b.t. 'downloaden'. Je stelt ook 'opties te kunnen downloaden'. Bedoel je extra software toevoegen aan ubuntu, via het menu? Of kun je uberhaupt niets downloaden?
hoi Tabasco,

thanks voor het reageren, het is me helaas nog steeds niet gelukt om de dingen te doen die je graag wil doen als je een pc hebt,Het is nl zo dat ik geen extra software kan toevoegen, mijn zoontje kan niet op de site van Nickelodeon omdat ik geen Flash player heb, de gelegenheid wordt je aangeboden om het te downloaden maar tot daar kom ik en dan houdt het op. zo kan ik ook geen video's bekijken en kan ik niet inloggen op msn.

ik heb een installatiepakket van MIcrosoft Word2007 besteld via mijn werk, ik weet niet als dat oplossing gaat bieden,

Graag je reactie
PC/ES

PC

  • Gast
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/11, 18:38:14 »
Citaat van: Petervdw
Aan PC
Geen paniek. Met Ubuntu is draadloos meestal even tobben. Kun je even vertellen hoe je aan Ubuntu op je Laptap bent gekomen? Die was toch eerst met Windows zeker? Deed ie het met Windows wel draadloos? En als je nu een kabelverbinding tussen je laptap en je modem maakt, doet ie het dan wel?
Veel vragen ineens, maar dan kan ik me een beetje een beeld vormen en proberen je verder te helpen.
Vr.groet, peter


En met klantenservice is het ook maar net wie je treft, dus .......
Hoi Peter,

Thanks voor het reageren. ik heb een telefoonabbo genomen en kreeg een computer erbij met daarop al Ubuntu erop ik heb geen versie van Windows erop, misschien is dat het probleem. als mijn zoontje spelletjes wil spelen dan vraagt het naar Flash player, maar als ik het wil downloaden dan kom ik niet verder. ik ben niet zo technisch aangelegd, maar volgens mij moet dat simpel zijn. ook bij het bekijken van video's bijv Utube kom ik niet verder.
frustraties en nogmaals frustraties wat moet ik doen!!

via mijn werk heb ik MIcrosoftWord2007 besteld en dan hoop ik dat ik na het installeren geen problemen mee heb of is er iets anders aan de hand.
Graag je reactie
PC/ES

kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/11, 19:06:38 »
Citaat van: PC
ik heb een installatiepakket van MIcrosoft Word2007 besteld via mijn werk, ik weet niet als dat oplossing gaat bieden,
Met een installatiepakket van Microsoft word kom je eigenlijk nergens, Word is gewoon een tekstverwerker en daarvoor heb je hier OpenOffice...
Een tekstverwerker heeft niets te maken met downloaden ;) (je kan natuurlijk een tekstverwerker downloaden maar een tekstverwerker installeren helpt echt niet, bovendien kan je Microsoft word 2007 niet installeren op ubuntu aangezien het alleen op windows draait)

Maar het is wel vreemd dat hij niet download inderdaad, wat als je bijvoorbeeld op deze site de CD probeert te downloaden?

(dus http://nl.releases.ubuntu.com/7.10/ en dan "PC (Intel x86) desktop CD" aanklikken)
Gebeurt er dan niks of komt er een foutmelding ofzoiets?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/11, 19:08:36 »
Word 2007 heeft trouwens niets met dit probleem te maken, evenals de afwezigheid van Windows. PC, tja... hoe zal ik dit zeggen...
Een website zegt 1000 woorden...
Nu als je als nickname PC kiest... en je komt zo iemand tegen die al zijn vrije tijd aan bovenstaande website zit te vergapen... ;)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/11, 19:11:14 »
Citaat van: SeySayux
Word 2007 heeft trouwens niets met dit probleem te maken, evenals de afwezigheid van Windows. PC, tja... hoe zal ik dit zeggen...
Een website zegt 1000 woorden...
Nu als je als nickname PC kiest... en je komt zo iemand tegen die al zijn vrije tijd aan bovenstaande website zit te vergapen... ;)

- SeySayux
Een mac heeft ook niet veel te maken met de afwezigheid van windows, windows kan je op een mac installeren (alsof je dat zou willen maar toch)

Maar probeer inderdaad eens wat arie zegt
Citaat
flash kan je installeren via synaptic
systeem -> beheer -> synaptic
dan zoeken naar flashplugin-nonfree
aanvinken en op toepassen klikken
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

PC

  • Gast
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/12, 21:26:24 »
Citaat van: arie
Citaat van: PC
Thanks voor het reageren. ik heb een telefoonabbo genomen en kreeg een computer erbij met daarop al Ubuntu erop ik heb geen versie van Windows erop, misschien is dat het probleem. als mijn zoontje spelletjes wil spelen dan vraagt het naar Flash player, maar als ik het wil downloaden dan kom ik niet verder. ik ben niet zo technisch aangelegd, maar volgens mij moet dat simpel zijn. ook bij het bekijken van video's bijv Utube kom ik niet verder.
frustraties en nogmaals frustraties wat moet ik doen!!

via mijn werk heb ik MIcrosoftWord2007 besteld en dan hoop ik dat ik na het installeren geen problemen mee heb of is er iets anders aan de hand.
Graag je reactie
PC/ES
flash kan je installeren via synaptic
systeem -> beheer -> synaptic
dan zoeken naar flashplugin-nonfree
aanvinken en op toepassen klikken

word2007 geeft in dit geval geen oplossing, word2007 draait niet onder Ubuntu ( Linux ) misschien via wine
Hoi Arie,

ik heb de stappen van je uitgevoerd maar ik krijg een foutmelding, en trouwens is het pakket die ik heb besteld een WIndows pakket en niet alleen Word, misschien maakt het toch niet uit!

heb je misschien nog andere opties voor me, ik ben ook naar het adres gesurfd van nl.releases.ubuntu.com, maar daar had ik ook geen succes.

PC

  • Gast
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/12, 21:30:51 »
Citaat van: slorg
Citaat van: PC
ik heb een installatiepakket van MIcrosoft Word2007 besteld via mijn werk, ik weet niet als dat oplossing gaat bieden,
Met een installatiepakket van Microsoft word kom je eigenlijk nergens, Word is gewoon een tekstverwerker en daarvoor heb je hier OpenOffice...
Een tekstverwerker heeft niets te maken met downloaden ;) (je kan natuurlijk een tekstverwerker downloaden maar een tekstverwerker installeren helpt echt niet, bovendien kan je Microsoft word 2007 niet installeren op ubuntu aangezien het alleen op windows draait)

Maar het is wel vreemd dat hij niet download inderdaad, wat als je bijvoorbeeld op deze site de CD probeert te downloaden?

(dus http://nl.releases.ubuntu.com/7.10/ en dan "PC (Intel x86) desktop CD" aanklikken)
Gebeurt er dan niks of komt er een foutmelding ofzoiets?
Hoi Slorg,

ik heb je advies opgevolgd maar zonder succes, ik krijg als melding "kon cd/dvd niet aanmaken", daarnaast heb ik ook de stappen van Arie opgevolgd en ook daar kreeg ik een foutmelding. het zit niet mee!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/12, 21:55:13 »
Hoi PC,

Dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Ik verwacht zodra je kunt downloaden een hoop problemen ineens verdwenen zijn. Dus het is verstandig daar eerst op te gaan focussen.

We gaan eerst even een kijkje nemen in de terminal, een soort MS dos venster, maar dan vele malen beter. Open eerst de terminal:

Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster (dit kan ook in het engles zijn)

type (copy paste) dan het volgende en druk op enter
wget http://mirrors.nl.eu.kernel.org/ubuntu-releases/gutsy/ubuntu-7.10-desktop-i386.isoKijk wat er gebeurt, komt er een foutmelding of begint hij rustig te downloaden.

Wat ik me ookafvraag, alleen is deze vraag niet zomaar te beantwoorden, is of de ubuntu versie die eropstaat clean is, of dat het bedrijf er het een en ander aan veranderd heeft zodat het niet meer functioneert. Een nieuwe installatie is dan wel aan te raden. Maar zover is het nog niet. eerst maar eens de terminal proberen

Succes ermee
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

PC

  • Gast
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/13, 15:16:52 »
Citaat van: Ronnie
Hoi PC,

Dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Ik verwacht zodra je kunt downloaden een hoop problemen ineens verdwenen zijn. Dus het is verstandig daar eerst op te gaan focussen.

We gaan eerst even een kijkje nemen in de terminal, een soort MS dos venster, maar dan vele malen beter. Open eerst de terminal:

Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster (dit kan ook in het engles zijn)

type (copy paste) dan het volgende en druk op enter
wget http://mirrors.nl.eu.kernel.org/ubuntu-releases/gutsy/ubuntu-7.10-desktop-i386.isoKijk wat er gebeurt, komt er een foutmelding of begint hij rustig te downloaden.

Wat ik me ookafvraag, alleen is deze vraag niet zomaar te beantwoorden, is of de ubuntu versie die eropstaat clean is, of dat het bedrijf er het een en ander aan veranderd heeft zodat het niet meer functioneert. Een nieuwe installatie is dan wel aan te raden. Maar zover is het nog niet. eerst maar eens de terminal proberen

Succes ermee
Beste Ronnie,
ik heb een kijkje genomen in de terminal en de stappen opgevolgd, hij was rustig aan het downloaden en na 20 minuten stond er onder in het scherm pc@pc-desktop:~$, wat dat betekent Joost mag het weten maar ik merk geen verandering.
hetgene wat je je afvraagt is niet zo gek het is ook in mij opgekomen dus misschien moet ik het opnieuw installeren, als je me dan wil voorleggen hoe ik dat kan doen, want hier wordt ik moedeloos van!

Alvast bedankt!

Offline vanadium

  • Lid
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/13, 18:29:14 »
...en stond het bestand ubuntu-7.10-desktop-i386.iso na die twintig minuten niet op je schijf? Je kan dat zien met het commando

ls *.iso

of eens een kijkje nemen met nautilus.

PC

  • Gast
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/14, 23:10:20 »
Citaat van: vanadium
...en stond het bestand ubuntu-7.10-desktop-i386.iso na die twintig minuten niet op je schijf? Je kan dat zien met het commando

ls *.iso

of eens een kijkje nemen met nautilus.
Sorry guys, ik denk niet dat het zo gaat lukken dan maar op een andere manier. kan iemand mij doorgeven
hoe ik een installateur kan contacten om langs te lopen anders kan ik mijn PC net zo goed in de berging stoppen.

graag een reactie!!

Offline Rulus

  • Lid
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/14, 23:23:16 »
Kijk eens op de Nederlandse of Belgische kaart met steunpunten. Misschien is er wel iemand in de buurt die even wil langskomen om een oplossing te zoeken.

Offline tabasco

  • Lid
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/14, 23:32:18 »
Als je in Rotterdam of nabij woont kan ik wel langskomen...

kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/15, 01:35:35 »
Citaat van: PC
Beste Ronnie,
ik heb een kijkje genomen in de terminal en de stappen opgevolgd, hij was rustig aan het downloaden en na 20 minuten stond er onder in het scherm pc@pc-desktop:~$, wat dat betekent Joost mag het weten maar ik merk geen verandering.
hetgene wat je je afvraagt is niet zo gek het is ook in mij opgekomen dus misschien moet ik het opnieuw installeren, als je me dan wil voorleggen hoe ik dat kan doen, want hier wordt ik moedeloos van!
!
pc@pc-desktop:~$, betekent dat hij klaar is :D
Dus hij heeft gedownload...
Waarschijnlijk staat die iso bij locaties --> persoonlijke map... (bovenaan staat locaties)

Je kan dus downloaden, probeer eens dit te downloaden (Gewoon op de link klikken) :
http://www.gnu.org/music/free-software-song-rhythmic.ogg
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/15, 11:38:07 »
Sja de steunpunten kunnen voor jouw een boel betekenen.
Dus neem ff kontakt op met iemand bij je in de buurt.

Ik zit me 2 dingen af te vragen ??

1e. Heb ff bij Orange zitten rondkijken maar zie nergens dat ze ook een PC aanbieden met Ubuntu erop ??

2e. Zit me af te vragen welke versie van Ubuntu je erop hebt.

En zo te horen moet er nog een aantal dingen geinstalleerd worden want het systeem lijkt me erg maagdelijk.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

PC

  • Gast
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #18 Gepost op: 2008/04/16, 19:54:32 »
Citaat van: Gandyman
Sja de steunpunten kunnen voor jouw een boel betekenen.
Dus neem ff kontakt op met iemand bij je in de buurt.

Ik zit me 2 dingen af te vragen ??

1e. Heb ff bij Orange zitten rondkijken maar zie nergens dat ze ook een PC aanbieden met Ubuntu erop ??

2e. Zit me af te vragen welke versie van Ubuntu je erop hebt.

En zo te horen moet er nog een aantal dingen geinstalleerd worden want het systeem lijkt me erg maagdelijk.
ik zal je vragen beantwoorden;

1. ik heb mijn PC niet via Orange maar wel internet, mijn PC heb ik via een telefoonabo van Vodafone via GSM-bestellen
2. ik heb versie 7.10 van Ubuntu

wat er allemaal nog geinstalleerd moet worden, wil ik heel graag weten. wat ik heel graag wil is dat mijn zoontje zijn spelletjes kan spelen en de simpele dingen als je aanmelden bij msn en verder nog veel meer waar ik dus nu geen toegang voor krijg.

PC

  • Gast
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #19 Gepost op: 2008/04/16, 19:55:41 »
Citaat van: tabasco
Als je in Rotterdam of nabij woont kan ik wel langskomen...
Jammer, ik ben woonzaam in Amsterdam!!

Offline tabasco

  • Lid
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #20 Gepost op: 2008/04/17, 01:12:27 »
In Amsterdam zijn er ook een tiental steunpunten. Zoek het hier even op: http://www.ubuntu-nl.org/kaart/

kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #21 Gepost op: 2008/04/17, 02:31:34 »
Hier vinde je alle info die je wenst.
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
kan iemand mij helpen hoe te downloaden met internet
« Reactie #22 Gepost op: 2008/04/17, 09:36:00 »
Ok, eventjes vanaf het begin, want we zijn het allemaal een beetje te ingewikkeld aan het maken voor je.

Stap 1: we gaan even kijken wat er juist misloopt met het downloaden.

Klik deze link aan http://nl.releases.ubuntu.com/7.10/ubuntu-7.10-desktop-i386.iso
Als het goed is krijg je dan zo'n venstertje te zien:


Kies hier de 2e optie 'Save' (of Opslaan in het NL). Dan krijg je het volgende venster te zien waarin je een map moet kiezen om je bestand op te slaan:


Je selecteert de map waar je het bestand wil opslaan en nadien klik je dan rechtsonder op Opslaan
Daarna krijg je de downloadvooruitgang te zien:


Als je tot hier geraakt wil zeggen dat het downloaden werkt zoals het hoort. Indien je deze stappen niet kan doorlopen, post hier dan duidelijk welke melding je krijgt, zo kunnen we makkelijker vinden waar het probleem zou liggen.

Stap 2: Je flash in orde brengen (voor o.a. de spelletjes van je zoon, de Nickelodeon website, YouTube,...)
Klik bovenaan op je scherm op Systeem. Vervolgens ga je naar  Beheer en daar klik je Synaptic Pakketbeheer aan.
Je moet dan waarschijnlijk een paswoord ingeven. Geeft gewoon het paswoord in dat je gebruikt wanneer je de computer opstart.
Klik dan bovenaan op Zoeken en typ in het zoekvakje: flashplugin-nonfree. Hierna zou je een lijstje moeten krijgen waar de zoekterm exact in voorkomt. Klik op het vakje voor de naam en kies Installeren. Het vakje wordt dan aangevinkt.
Daarna klik je bovenaan op Toepassen (of Apply) en de benodigde bestanden worden gedownload en geïnstalleerd.

Stap 3: MSN.
Heel simpel: Klik bovenaan op Toepassingen en ga naar Internet. Klik daar op Pidgin. Pidgin is de Linux-variant van het MSN programma voor Windows, maar met Pidgin kan je je ook aanmelden op het MSN netwerk. Gewoon de gegevens van je MSN account ingeven en je bent vertrokken!

Succes er mee!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °