Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aansluten Televisie - Computer met Ubuntu 7.04  (gelezen 1164 keer)

Offline eefdavie

  • Lid
Aansluten Televisie - Computer met Ubuntu 7.04
« Gepost op: 2008/01/13, 14:06:45 »
Wie kan me verder helpen?

Ik doe verwoede pogingen om mijn televisie aan te sluiten op mijn computer. Ik wil graag een DVD kijken via mijn computer op TV.

Ik heb een S-Video kabel aangesloten en een audio kabel. Dat lijkt volgens de  instructies goed aangesloten te zijn.
Maar nu.. hoe krijg ik mijn computerbeeld op mijn TV te zien?

Ik heb het programmaatje nvidia-settings geinstalleerd en daar gaat het al mis.
De volgende foutmeldingen treden op in de terminal na het opstarten van het programma:

ERROR: NV-CONTROL extension not found on this Display.
ERROR: Unable to determine number of NVIDIA GPUs on ':0.0'.
ERROR: Unable to determine number of NVIDIA Frame Lock Devices on ':0.0'.

Nvidia start alleen op met alleen de optie "nvidia-settings Configuration"

Daarnaast gebeurd er nog iets bijzonders:
Het geluid van mijn compu krijg ik ongeveer 1/2 seconde te horen als ik "zap" naar het goede videokanaal op mijn TV?

Kan iemand mij hiermee verder helpen of mij doorverwijzen naar een bestaande topic hierover? Heb ik (nog) niet kunnen vinden.

Alvast bedankt!

Eef

Aansluten Televisie - Computer met Ubuntu 7.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/13, 15:35:45 »
Klein beetje hulp: http://www.s-video.nl/nl/pg_9.html
Zie ook stap 5 halverwege.
En deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538// goede site voor vragen over videokaarten, FAQ, Hifi en audio tips.
Hopelijk heb je er wat aan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline eefdavie

  • Lid
Aansluten Televisie - Computer met Ubuntu 7.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/14, 19:55:06 »
Dankjewel Gijsbert,

Ik ga me daar eens even in verdiepen.

Groet,
Eef

Offline eefdavie

  • Lid
Aansluten Televisie - Computer met Ubuntu 7.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/15, 21:06:40 »
Ik heb toch hulp nodig. De informatie van Gijs was inderdaad zinvol. Ik heb mijn aansluitingen van de s-video en de audio kabel nog eens goed kunnen contreleren en dat zat snor. Dankjewel voor deze links.
Nvidia-settings draait nu ook bij mij. Daarvoor was het nodig dat ik onder Restricted Drivers manager mijn driver activeerde. Ook gelukt. Gisteravond tot in de kleine uurtjes geprobeerd m.b.v. nvidia-settings het computer beeld op mijn tv te krijgen. Niet gelukt.

Wel had ik gisteravond de optie van een tweede display (@@@) zijnde mijn TV.
maar geen mogelijkheid om TV out in te stellen of de instellingen naar wens aan te passen.
Lang van alles geprobeerd met Twin view en clone. Helaas geen resultaat. Het beeld op mijn TV bleef zwart.

Vandaag geprobeerd om mijn driver van video kaart te updaten in de hoop dat ik in nvidia-settings meer opties zou krijgen, waaronder TVout. Dat mislukte jammerlijk en bracht paniek bij mij als grafisch georienteerd persoon, mijn X server deed het niet meer en de back up instructies werkten ook niet meer. De boel na veel zweten weten te herstellen, gelukkig. Maar nu dacht ik vanavond verder te kunnen proberen met nvidia-settings... NOT!!!

De optie in nvidia-settings van een tweede display @@@ is weg en kan niks configureren. Wat nu? Heb de computer een paar opgestart met de TV aan en op het juiste kanaal, geen resultaat. Detect screens werkt ook niet. Zie ik iets over het hoofd?

nvtv lijkt me ook een zinvol programma, maar doet ut niet bij mij; "no supported video-card found" is het antwoord.

Mijn videokaart is: GeForce6100 nForce 430
Operatins system: Linux X86
Nvidia-driver version: 1.0-9755
Server version number: 11
Server vendor version: 7.2.0 (70200000)
X Screens: 1

Kan het ook zijn dat met mijn video kaart TVout niet mogelijk is? (hoop het niet)
Heeft driver update zin?
Of ander advies?

Hulp is bijzonder welkom.

Mijn dank alvast.

Evelyn

Aansluten Televisie - Computer met Ubuntu 7.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/15, 23:59:49 »
Is dit misschien wat voor je?
http://en.wikibooks.org/wiki/NVidia/TV-OUT
Ik kreeg nvtv ook niet aan de praat en had dezelfde fout als jij. Misschien door een te nieuwe kaart.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.