Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amsn instaleren lukt niet  (gelezen 2668 keer)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #25 Gepost op: 2012/11/04, 20:02:10 »
toch loopt windows als je de schijf leeg gooigd kun je gewoon want anders installeren

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #26 Gepost op: 2012/11/13, 23:16:59 »
Femke98

Ik heb toch maar weer linux mint 13 geinstalleerd en nu probeer ik weer op Amsn te installeren ik heb onderstaand wat je eerder in bericht geschreven uitgevoerd heb daar bij updates binnen gehaald maar Amsn staat nog niet in pakketbeheer tevens niet in softwarepak zie ik iets over het hoofd of heb ik wat fout gedaan,

Dat gaat hetzelfde hoor.
Je gaat naar Menu, Administration en dan Updatebeheer. Dan ga je naar bewerken en dan voorkeuren, en dan zet je bij tabblad Niveaus eerst alle 5 de bronnen aan. (anders krijg je geen nieuwe kernel) Dan sluit je deze.
Dan ga je naar Voorkeuren en dan Softwarebronnen en op het tabblad wat opent zet je een vinkje bij Backported packages. Verder nergens anders wat aanzetten!!!

Dan sluit je het en dan kan je de softwarebronnen even verversen en wie weet krijg je dan gelijk updates, omdat het nu veranderd is.

Offline bwman

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #27 Gepost op: 2012/11/16, 03:42:41 »
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #28 Gepost op: 2012/11/16, 11:33:04 »
Amsn is gesinstalleerd krijg hem alleen dat hij automatischi met linux opstart ik heb dit wel ingesteld bij opstart instelling en aangevinkt maar dat werkt niet.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #29 Gepost op: 2012/11/16, 12:03:11 »
ik ook niet

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #30 Gepost op: 2012/11/19, 20:47:45 »
kan Amsn niet meer installeren krijg dit te zien mijn webcam doet het niet onder Amsn toen heb ik wat hier opstaan allemaal gedaan maar krijg gstreamer niet werken hij zegt dat hij niet is geinstalleerd waar in pakketbeheer staat hij wel geinstalleerd:

*** You do not seem to have gstreamer and farsight2 installed.
*** You will not be able to build the required component for audio conversations

rene@rene-NM678AA-ABH-a6740nl ~/amsn-0.98.4 $ make install
  CC     utils/linux/capture/capture.o
In file included from utils/linux/capture/capture.c:1:0:
utils/linux/capture/capture.h:36:31: fatal error: linux/videodev.h: No such file or directory
compilation terminated.
make: *** [utils/linux/capture/capture.o] Error 1

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #31 Gepost op: 2012/11/19, 21:21:47 »
gstreamer handamtig gedownload proberen te installeren lukt niet krijg melding Bison niet geinstaller dat geinstalleerd vis softwarepakket opnieuw opgestart dood leuk weer bison niet geinstalleerd wat draait Linux lekker soepel snel 7 x al geformateerd en her geinstalleerd. dan cam ik maar op mijn windows laptop daar werkt het wel

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #32 Gepost op: 2012/11/19, 22:07:16 »
ik heb al weer geformateerd de 13 x vandaag en weer geen msn te installeren dus maar erug naar windows Linux hangt me de kont is nog ergere rotzooi als windows wat ik op windows installeerd werkt na enkele minuten op linux is het gewoon niet normaal 4 weken aan het klooien dat ik eindelijks eens wat kan gaan doen en nog niks

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #33 Gepost op: 2012/11/20, 00:26:22 »
ik heb al weer geformateerd de 13 x vandaag........
........... op linux is het gewoon niet normaal 4 weken aan het klooien dat ik eindelijks eens wat kan gaan doen en nog niks

En dat ligt dan uiteraard aan Linux.....? 8-)
Ik vind dat je een wijs besluit hebt genomen, Rene1979. Ga terug naar Windows en vergeet Linux. Scheelt je zeeën van tijd. :blank:

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #34 Gepost op: 2012/11/20, 00:40:08 »
amsn doet het weer alleen mijn logitech quick cam pro 4000 niet meer in chees en hij heeft het vanmiddag nog gedaan

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #35 Gepost op: 2012/11/20, 11:32:36 »
Alles werkt amsn webcam alleen geeft amsn aan dat er geen audio functie in zit is uitgeschakel ik heb een bericht op helpmij.nl gezet

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #36 Gepost op: 2012/11/20, 14:16:10 »
Amsn ondersteunt geen audio want die kan niet instellen en voor de rest werkt Linux goed op een paar kleingheidjes

Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #37 Gepost op: 2012/11/20, 14:56:12 »
Download dan de nieuwste versie van Skype waarin je dus ook kunt chatten via Windows Live en daar werkt webcam+audio perfect in.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #38 Gepost op: 2012/11/20, 14:56:52 »
dan moeten natuurlijk met mijn msn contact ook skype hebben of niet ?

Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #39 Gepost op: 2012/11/20, 14:58:44 »
dan moeten natuurlijk met mijn msn contact ook skype hebben of niet ?

... nee. Nogmaals: in de nieuwste versie van Skype kun je chatten VIA Windows Live.
http://blogs.skype.com/garage/2012/11/skype_41_for_linux.html

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #40 Gepost op: 2012/11/20, 15:00:25 »
Als ik goed begrijp skype installeren aan melden mijn msn account dan zie ik daar al mijn msn contacten staan en kan gewoon het zelfde mee doe als Amsn of msn dus chatten bestanden verzenden enzo

Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #41 Gepost op: 2012/11/20, 15:04:04 »
Als ik goed begrijp skype installeren aan melden mijn msn account dan zie ik daar al mijn msn contacten staan en kan gewoon het zelfde mee doe als Amsn of msn dus chatten bestanden verzenden enzo

Ja. Je logt in in de nieuwste versie van Skype met je Windows Live-account en dan kun je bestanden verzenden aan je MSN-contacten, chatten met ze, webcam+audio, enz.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #42 Gepost op: 2012/11/20, 15:05:38 »
ik heb skype even op mijn windows lapot zie ook de contact personen staan wel weer even wennen allemaal heb nooit skype gebruik.
Dan zie en hoor ik uitteraard als iemand online komt en derdelijk

Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #43 Gepost op: 2012/11/20, 16:11:53 »
gstreamer handamtig gedownload proberen te installeren lukt niet krijg melding Bison niet geinstaller dat geinstalleerd vis softwarepakket opnieuw opgestart dood leuk weer bison niet geinstalleerd wat draait Linux lekker soepel snel 7 x al geformateerd en her geinstalleerd. dan cam ik maar op mijn windows laptop daar werkt het wel

ik heb al weer geformateerd de 13 x vandaag en weer geen msn te installeren dus maar erug naar windows Linux hangt me de kont is nog ergere rotzooi als windows wat ik op windows installeerd werkt na enkele minuten op linux is het gewoon niet normaal 4 weken aan het klooien dat ik eindelijks eens wat kan gaan doen en nog niks

Maar stop je nou met linux of niet?

Je mag van mij doorgaan maar let dan wel op wat je hier post.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #44 Gepost op: 2012/11/20, 16:47:38 »
Door beter als windows met al die rotzooi linux werkt goed soepel alleen sneller als windows vind ik niet

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #45 Gepost op: 2012/11/20, 17:57:32 »
Ja hoor windows heb ik te veel ruzie dat mag zeggen mijn mening en linux bevalt goed

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #46 Gepost op: 2012/11/20, 19:49:35 »
Oke sorry dat ik meerder besturingen heb uit geprobeerd en dat ik een vrij land mijn mening geef over windos.
 ik heb gewoon linux bevalt goed alles werkt, alleen vind ik geen nederlandse Amsn een oudere versie waar wel de videochat wert met cammen en geluid die laatste nieuwe ondersteunt geen audo meer gaf msn zelf aan

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #47 Gepost op: 2012/11/20, 23:04:47 »
Rene1979, zoek eens in het Softwarecentrum met de zoekterm 'messenger', er zijn er nogal wat. De kans dat je er één vindt die zowel je cam als voice ondersteunt is beperkt. Dat komt omdat Microsoft nogal vaak de protocollen wijzigt (geen idee waarom). Met andere woorden, wat nu werkt zoals je wilt onder Linux, kan over een maand of twee niet meer werken.

Daar leer je mee leven onder Linux, we zijn gewend dan weer wat anders te zoeken of bij te prutsen. Linux is wel wat meer meer dan een messenger programma.

Probeer Skype eens uit zoals Vistaus aangeeft, en hou eens op met besturingssystemen afbranden. Het is een vrij land, maar we hebben hier ook forumregels. Zoals op bv. op een sportveld ook regels zijn.

Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #48 Gepost op: 2012/11/20, 23:25:51 »
Skype wil ik niet vind ik on overzichtelijk en ik heb emesene werkt
Goed alleen geen audio/video onder maar voor die keren dat ik een video gesprek wil schakel ik over naar pidgin. Dat er vanalles veranderd dat is bij veel dingen op computer gebied
Dat gene waar de pc voor gebruik werkt bijna alles in Linux op een paar kleine dingtjes

Re: Amsn instaleren lukt niet
« Reactie #49 Gepost op: 2012/11/21, 10:42:16 »
Skype wil ik niet vind ik on overzichtelijk en ik heb emesene werkt
Goed alleen geen audio/video onder maar voor die keren dat ik een video gesprek wil schakel ik over naar pidgin. Dat er vanalles veranderd dat is bij veel dingen op computer gebied
Dat gene waar de pc voor gebruik werkt bijna alles in Linux op een paar kleine dingtjes

Skype voor Linux heeft een overzichtelijker uiterlijk dan Skype voor Windows.