Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu - doorvoeren van updates sloopt installatie?  (gelezen 534 keer)

BroodjeUbuntu

  • Gast
Kubuntu - doorvoeren van updates sloopt installatie?
« Gepost op: 2007/11/24, 12:24:26 »
Ik heb vandaag al 2 keer kubuntu moeten herinstalleren door een vreemde bug tijdens het updaten van mijn systeem, hij download alle updates gewoon goed en dan begint hij te installeren tot de 60% dan krijg ik een foutmelding dat sommige pakketten niet goed zijn gedownload en dan breekt de update af. Dan probeerde ik mijn videokaart te installeren (nvidia) maar dan krijg ik dezelfde melding voordat hij begint te downloaden, dus ik dacht een herstart kan helpen toen kreeg ik nog steeds dezelfde melding. toen heb ik een herinstallatie gedaan en dan voordat de updates begonnen met downloaden heb ik de cd repos uitgeschakeld maar dit hielp ook niets...

BroodjeUbuntu

  • Gast
Kubuntu - doorvoeren van updates sloopt installatie?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/24, 16:17:56 »
Ik heb het nog een keer geprobeerd nog steeds hetzelfde resultaat maar ik weet nu wat de hele foutmelding is:

Er is een fout opgetreden bij het doorvoeren van de wijzigingen. Er is mogelijk een probleem bij het downloaden van enkele pakketten of het doorvoeren zal enkele pakketten breken.

Het gevolg hiervan is dat ik niets meer kan installeren en dat ik dus niets heb aan mijn systeem, wat ik wel raar vind dat deze bug alleen maar in kubuntu voorkomt...

Edit:

Het is me gelukt om het zelf op te lossen dankzij de zoekfunctie van dit forum :) , ik heb eerst via adept synaptic geinstalleerd en toen ging het updaten vlekkenloos.