Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux  (gelezen 7619 keer)

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2012/01/25, 17:26:20 »
Xonotic is de opvolger van Nexuiz. Ik speel Nexuiz elke dag, echt een geweldig spel! :)
Alleen gaat de server waar ik op speel binnenkort over naar Xonotic, dus dan moet ik wel overgaan.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #26 Gepost op: 2012/01/25, 18:14:59 »
Hmmm, xonotic is wel gaaf opzich, dom lompe fun. Helaas wat weinig mensen online op dit moment.

Ben zelf wel een beetje uitgekeken op die "realistische" modern warfare shooters als Battlefield en C.O.D. enzo, wat mij nog wel cool lijkt, is dat ze weer eens een W.O. 2 shooter maken, maar dan met de technologie van vandaag, of iets in een futuristischere setting. Dat modern warfare is nu al zo vaak gedaan. 
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #27 Gepost op: 2012/01/25, 19:59:47 »
Xonotic is de opvolger van Nexuiz. Ik speel Nexuiz elke dag, echt een geweldig spel! :)
Alleen gaat de server waar ik op speel binnenkort over naar Xonotic, dus dan moet ik wel overgaan.

Dat is dus waarom het mij zo bekend voor kwam.
Ik zag zoveel dingen die zo herkenbaar waren van wat er al was maar ik wist niet waar ik het van kende.

@Idroy, MW vind ik meer een arcade game wat nog veel tegen UT en Quake aan hangt maar dan met andere wapens.
BF is meer een realistische FPS game en vooral BF3 is er dat.
Ik zit ook op een WO2 game te wachten. MOHAA was 1 van mijn favorieten, vooral de dead match.
Ook vind ik WO 1 en 2 flight sims mooi door hun beperkingen en dat het niet alleen lomp schieten is.
Al vind ik UT nog altijd leuk om af en toe te spelen.

 

Offline Jero

  • Lid
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #28 Gepost op: 2012/02/11, 23:44:42 »
Heb tot nu toe sauerbraten gespeeld en het is wel leuk maar mis toch wat wapen variatie en het is wel heel erg fast paced en kom ogen tekort :p ik hoop toch nog op zn minst een goed counter strike alternatief te vinden als ik de originele niet aan de gang kan krijgen met wine, de echte fps'es laat ik over aan het raam en de spelletjes dozen en ik verwacht dus ook geen zware games voor linux, maar ze zijn natuurlijk altijd zeer welkom :D:D
Ik heb hier ook een paar andere namen zien staan die me niet bekend zijn dus daar ga ik me morgen maar eens mee bezig houden :)
Freedom... linux...

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #29 Gepost op: 2012/02/12, 10:19:37 »
Heb tot nu toe sauerbraten gespeeld en het is wel leuk maar mis toch wat wapen variatie en het is wel heel erg fast paced en kom ogen tekort :p ik hoop toch nog op zn minst een goed counter strike alternatief te vinden als ik de originele niet aan de gang kan krijgen met wine, de echte fps'es laat ik over aan het raam en de spelletjes dozen en ik verwacht dus ook geen zware games voor linux, maar ze zijn natuurlijk altijd zeer welkom :D:D
Ik heb hier ook een paar andere namen zien staan die me niet bekend zijn dus daar ga ik me morgen maar eens mee bezig houden :)

Bijna alle shooters die er momenteel zijn voor Linux zijn gebaseerd op de quake3-engine. Dus je moet inderdaad niet te veel verwachten maar gewoon knallen. Nexuiz vind ik denk ik de best uitgevoerde q3 based. Als je echt een kloon van Q3 zoekt is OpenArena aan te raden. En er zijn een paar Cube based shooters zoals inderdaad Sauerbraten en Red Eclipse. Sauerbraten heb ik zelf wel lol mee gehad, die grote kaarten met instagib CTF :D. CounterStrike-alternatief ga je denk ik niet vinden, Urban Terror komt vermoedelijk het dichtst in de buurt. Voor wat betreft de toekomst: Nu de Doom3-engine openbaar is geworden zullen er op termijn wel shooters voor Linux verschijnen op basis van deze engine.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/12, 10:22:25 door erik1984 »

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #30 Gepost op: 2012/02/12, 10:23:26 »
Heb tot nu toe sauerbraten gespeeld en het is wel leuk maar mis toch wat wapen variatie en het is wel heel erg fast paced en kom ogen tekort :p ik hoop toch nog op zn minst een goed counter strike alternatief te vinden als ik de originele niet aan de gang kan krijgen met wine, de echte fps'es laat ik over aan het raam en de spelletjes dozen en ik verwacht dus ook geen zware games voor linux, maar ze zijn natuurlijk altijd zeer welkom :D:D
Ik heb hier ook een paar andere namen zien staan die me niet bekend zijn dus daar ga ik me morgen maar eens mee bezig houden :)

Volgens mij is het wel mogelijk om die werkend te krijgen ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #31 Gepost op: 2012/02/12, 10:23:47 »
Nexuiz vind ik ook de beste Q3-based. 2e beste Q3-based vind ik World of Padman.

Offline Jero

  • Lid
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #32 Gepost op: 2012/02/12, 10:53:27 »
Ok dan ga ik nexuiz en red eclipse maar eens uitproberen :) ik heb op youtube verschillende videos gezien waarin spellen zoals Crysis, Call of Duty en counter strike op linux blijken te werken maar of dat ook allemaal echt is betwijfel ik :P Een ding wat ik wel erg nice vindt aan de games die ik tot nu toe heb gespeeld is dat het allemaal zo lekker hoge fps heeft xD
Freedom... linux...

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #33 Gepost op: 2012/02/12, 11:32:37 »
Crisis enzo werken wel maar alleen onder Wine. Terwijl Nexuiz en Red Eclipse enzo native zijn.

Offline Jero

  • Lid
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #34 Gepost op: 2012/02/12, 11:47:08 »
Ahah ok  :)
Freedom... linux...

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #35 Gepost op: 2012/05/18, 19:48:23 »
Cool ik heb meer FPS op Ubuntu dan op Windows  =D

Windows = ~60-90
Ubuntu = ~80-110 en soms pieken van 180.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/20, 21:23:01 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #36 Gepost op: 2012/05/18, 20:32:58 »
180 lijkt me wat sterk, maar soit.

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #37 Gepost op: 2012/05/18, 20:33:32 »
Cool ik heb meer FPS op Ubuntu dan op Linux  =D

Windows = ~60-90
Ubuntu = ~80-110 en soms pieken van 180.

Gaaf! Nou ja dat Linux ga ik dan maar niet installeren als Ubunt toch beter is ;)

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #38 Gepost op: 2012/05/18, 21:34:17 »
Citaat
Ubuntu = ~80-110 en soms pieken van 180.
heb ik met m'n bloeddruk ook wel eens. (sorry, kon het niet laten)  :laugh:

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #39 Gepost op: 2012/05/20, 21:23:25 »
@erik

 =D Zijn er trouwens nog meer spelers?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu