Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vormgeving Ubuntu NL forum  (gelezen 7173 keer)

Cobuntu

  • Gast
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Gepost op: 2007/07/07, 18:20:04 »
Gegroet allemaal,

ik ben benieuwd naar wat jullie van de vormgeving van het forum vinden. Ik ben er zeer tevreden mee, maar misschien zouden die rode balken kunnen worden veranderd in zwarte balken (het is maar een voorbeeld) :P Het zou ook gaaf zijn, als je in je profiel zelf kon instellen hoe jij het forum zou willen zien (welke kleuren, lettertype etc.) Laat jullie ideeen horen :)

PS: Als ik de maker van de vormgeving heb gekwests, of slecht heb laten voelen meld het dan en dan stel ik bij deze direct mijn excuses aan.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/07, 18:34:11 »
*zucht*

Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/07, 18:36:41 »
ik denk dat je nu al excuses moet gaan maken. dit zijn van die discussies. ik kan er niks mee het gaat me om de info het liefst zou ik het ongeveer zo willen hebben dat alles zit en alleen maar tekst is. ga ik niet vragen want weet dat men het niet gaat doen.
homemade HTPC

Offline Nico

  • Lid
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/07, 18:44:18 »
Cobuntu, met alle respect. Ik ben blij dat je je goed voelt op het forum, maar eerlijk gezegd is dit weer een beetje een nutteloze topic. "Favoriete computermuis", "Favoriet toetsenbord", ... die gingen nog redelijk (ook al wat te spammy vond ik), maar dit is iets wat eerlijk gezegd geen steek houdt.

Zo kan ik ook topics maken:
- Favoriete drankje
- Favoriete eten
- Favoriet kledingmerk
- Favoriet aantal knopjes op een afstandsbediening
- Favoriet seksstandje
- Wat vinden jullie van de draairichting van de maan ten opzichte van de aarde?
- Kijk jij altijd eerst rechts en links voordat je oversteekt?
- Welke foto's hangen er in je woning?
- Hoeveel functies moet een zakmes hebben?
- ...

Ik heb geen problemen met jou, zeker niet. Maar beperk de discussies een beetje tot Ubuntu, hardware, software, ... Als je begrijpt wat ik bedoel.
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Cobuntu

  • Gast
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/07, 18:46:19 »
Okay Snobke en anderen. Ik denk dat het beter is om dit topic te sluiten.

Offline Nico

  • Lid
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/07, 19:08:08 »
Ik bedoel het natuurlijk niet kwaad hoor ;)
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Cobuntu

  • Gast
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/07, 19:20:42 »
Okay Snobke :)

Jammer dat je aan tekst geen emotie kunt zien. De post van jou klonk behoorlijk heftig in mijn oren :P Nutteloze discussies inderdaad. De *zucht* begrijp ik ook.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/07, 19:33:07 »
Opzich vind ik het idee ook verwaarloosbaar, want het biedt geen toegevoegde waarde, maar langs de andere kant: de wiki heeft ook een stijlselectie - en als de perfectionist die ik ben vind ik het wel leuk om de site aan mijn eigen stijl aan te passen (tenminste qua kleur).

Een stijlselectie is in ieder geval heel makkelijk te implementeren. Ik zou zo een patch kunnen schrijven. Een aantal aangepaste stylesheets maken, een stijlselectie optie in de profielpagina en klaar is kees.

Maar ik denk dat Dennis (en de andere moderators) niet echt achter dit idee staan, en daarom ga ik er ook geen moeite voor doen, tenzij Dennis uitdrukkelijk laat weten dat dit soort [nutteloze] patches welkom zijn.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/07, 19:40:33 »
@Cobuntu:
Ik denk dat het verstandig is, als je pas weer bijdragen post op dit forum, wanneer je zelf Ubuntu hebt geinstalleerd. Het komt op zijn zachtst gezegd merkwaardig over, dat je zoveel hier post, terwijl je PC alleen maar Windows draait.

Per slot van rekening is de primaire functie van dit forum niet de gezelligheid, maar het oplossen van problemen die mensen hebben met Ubuntu. Natuurlijk, het is hier ook gezellig, maar dat is van bijkomend belang. Zoek je gezelligheid, dan zijn andere fora beter geschikt voor je.

Groet, Pjotr.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/07, 19:53:41 »
Ik vind dit dan weer een veel nuttiger topic persoonlijk dan "favoriet computermuis" en al die topics.

@profoX: een patch is hiervoor volgensmij niet nodig. Ik heb zelf ook een installatie van PunBB draaien en daar kunnen (volgensmij hoor, ben niet helemaal zeker) gebruikers van theme wijzigen. Het zou wel kunnen dat het Ubuntu Forum op een oudere versie van PunBB draait die dit niet ondersteund.

Cobuntu

  • Gast
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/07, 19:55:58 »
@ Pjotr123

Ik zal me eraan houden. Maar ik post niet alleen voor de gezelligheid...

Ik help mensen ook af en toe met (echte) problemen. Ik ben ook wel lid van andere fora, maar ik doe hier niet alleen aan gezelligheid. Ik weet dat dit forum niet voor de gezelligheid bedoeld is, maar onder offtopic worden wel meer nutteloze topics gemaakt, er worden ook grapjes gemaakt etc.

Ik zie offtopic meer als een gedeelte om te lachen en lollen, over dingen te praten die minder met Ubuntu en Linux in het geheel te maken hebben, en ja in dat geval heb ik het verkeerd begrepen.

Ik zal me meer richtten op het oplossen van mensen die problemen hebben met Ubuntu. Ik werk ook zeker aan de kwantiteit van mijn posts, ik ben niet de persoon die uit is om zoveel mogelijk posts te hebben, en door iedereen bewonderd te worden. Ik denk ook niet dat jullie dit denken?  Maar wat ik nog niet snap is, waarom dit topic nutteloos zou zijn?

Is het misschien slim om in de regels een stukje tekst aan te maken over het schoon houden van dit forum, en het zo min mogelijk posten van nutteloze polls, topics, posts?

Groet, Cobuntu

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/07, 20:03:37 »
Cobuntu: gewoon een beetje rustig aan doen. Het is hier vaak heel gezellig, maar je hoeft niet op alle topics een antwoord te geven. En het gedoe over nutteloze topics: ach. Er zijn er meer die dit doen, en zolang het in offtopic gebeurd vind ik het wel gezellig :D
Maar een beetje maat houden kan nooit kwaad.

Ik zie je trouwens niet als iemand die door iedereen bewonderd wil worden hoor. Je bent alleen iets te enthousiast, soms.

Trouwens, ik zou niet werken aan de kwantiteit van je posts, maar meer aan de kwaliteit... :P

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/07, 20:25:06 »
Citaat van: Sander50
@profoX: een patch is hiervoor volgensmij niet nodig. Ik heb zelf ook een installatie van PunBB draaien en daar kunnen (volgensmij hoor, ben niet helemaal zeker) gebruikers van theme wijzigen. Het zou wel kunnen dat het Ubuntu Forum op een oudere versie van PunBB draait die dit niet ondersteund.
Het Ubuntu forum hier draait altijd op de nieuwste versie van PunBB ;) Dennis is heel snel om het forum te updaten wanneer er een PunBB patch is, omdat er vaak ook ontdekte beveiligingslekken mee worden opgelost.

En dus zou je denken dat dat inderdaad eenvoudig is om van stijl te wisselen, maar Dennis heeft die mogelijkheid eruit geript omdat hij het forum heeft afgestemd op de site en op Django.

Desalniettemin is het niet moeilijk om een soortgelijke functie in te bouwen die compatibel is met de manier waarop de Ubuntu NL website werkt. Maar ik vrees ervoor dat Dennis het nut er niet van inziet (en als je het nuchter bekijkt heeft hij ook wel gelijk) en dus is het ook verloren moeite voor mij om ermee bezig te zijn.

Citaat van: Cobuntu
Ik zal me meer richtten op het oplossen van mensen die problemen hebben met Ubuntu. Ik werk ook zeker aan de [kwaliteit] van mijn posts, ik ben niet de persoon die uit is om zoveel mogelijk posts te hebben, en door iedereen bewonderd te worden. Ik denk ook niet dat jullie dit denken?  Maar wat ik nog niet snap is, waarom dit topic nutteloos zou zijn?
Ik denk niet dat iemand zo denkt, want iedereen weet dat kwantiteit != kwaliteit. En als je 4000 op 5000 onzinnige posts hebt, dan zal niemand je bewonderen omwille van je postcount.

Het topic is niet per se nutteloos, maar het bevond zich dan wel in de verkeerde categorie. Opmerkingen/Ideeën over de Ubuntu NL gemeenschap of website horen in het Ubuntu NL gedeelte thuis.

ik begrijp echter de "frustratie" van Pjotr123 wel. We vinden het fijn om jou hier te hebben en jouw enthousiasme is echt super, maar je gaat wel een beetje overstag in het offtopic gedeelte. Let dus op je berichten. Sommige mensen storen zich mateloos aan berichten zoals "lol". Het feit dat je niet eens Ubuntu gebruikt maakt dat die mensen zich nog harder beginnen te storen.

Ik sta achter je, Cobuntu (wij allemaal trouwens), maar let alsjeblieft gewoon op je berichten. Het idee van Pjotr123 is trouwens niet slecht. Hou je even gedeisd in het offtopic gedeelte. Je bent een verstandige jongen (dat had ik meteen al door) dus toom je enthousiasme even in totdat je echt Ubuntu gebruikt, want dan pas kan je echt meepraten over Ubuntu. Ik kijk al uit naar het eerste topic waarmee we jou kunnen helpen - of beter - het eerste topic waarmee jij iemand op weg helpt door de ervaring die jij hebt opgedaan.

Citaat van: Cobuntu
Is het misschien slim om in de regels een stukje tekst aan te maken over het schoon houden van dit forum, en het zo min mogelijk posten van nutteloze polls, topics, posts?
We hebben hier (nog) geen geschreven regels. Er is wel al discussie over geweest en met de stijgende groei van het forum is het misschien wel nodig dat we een aantal regels gaan opstellen.

Wel moet de gedragscode (Code of Conduct) ten allen tijde nageleefd worden:
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/gedragscode/
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/07, 20:27:56 »
Citaat van: Cobuntu
Ik zal me meer richtten op het oplossen van mensen die problemen hebben met Ubuntu.
Dat kun je pas geloofwaardig en goed doen, wanneer je zelf Ubuntu gebruikt. Anders hergebruik je "tweedehands" tips, die je zelf niet hebt kunnen controleren op werkzaamheid. Met alle misverstanden en ellende van dien, want anderen vertrouwen erop dat je die ervaring wel hebt.

Dus: eerst zelf praktijkervaring opdoen met Ubuntu, dan pas anderen helpen.

Groet, Pjotr.

Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #14 Gepost op: 2007/07/07, 23:22:35 »
@Cobuntu hoe zit het trouwens met je hardware is ie nu in orde om Ubuntu te installeren?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #15 Gepost op: 2007/07/07, 23:43:57 »
Ik vind Cobuntu een toffe gast.
Soms een beetje te overijverig maar hij heeft de juiste mentaliteit. Hij wil echt dat het project Ubuntu lukt.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline wutnubu

  • Lid
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #16 Gepost op: 2007/07/08, 06:52:02 »
Waarom zit die beste man dan niet op Ubuntu,

Moeten we daar dan niet eens heel erg hard wat aan gaan doen.

Kom op Cobuntu, die naam moet wel inhoud krijgen ;).

Groet

Cobuntu

  • Gast
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #17 Gepost op: 2007/07/09, 10:53:02 »
@ Sander50

Okay.

@ ProfoX - Pjotr123

Zeer duidelijke tekst, ik snap wat jullie bedoelen.

@ Q

Daar vertel ik zometeen over...

@ Bartek - W.hellinga

Een toffe gast die Ubuntu heeft geinstalleerd :P

Mijn hardware was inderdaad niet goed, En daardoor wilde Ubuntu niet verder (mijn geheugen bleek beschadigd/kapot te zijn en werkte wel met Windows :S).Toen langs de pc-boer geweest, nieuw geheugen gekregen en opeens doet hij het. Stond te springen van blijdschap. De alternate versie gedownload, en inmiddels draai ik Ubuntu. Ben al wel tegen een paar probleempjes aangelopen. Maar voordat ik daar over ga zeuren wil ik zeggen: Ubuntu is super uitmermatend te cool gaaf! :D

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #18 Gepost op: 2007/07/09, 10:57:41 »
Hey leuk, werd tijd hé. je bent al zo lang lid zonder ubuntu zelf te kunnen testen ...

Succes met je nieuwe OS ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline mcgyver

  • Lid
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #19 Gepost op: 2007/07/09, 11:01:41 »
Goed werk Profox, Pjotr en Hellinga. Meneer moest gewoon een schop onder z'n kont krijgen. :)

@ Cobuntu: Stoor je niet aan mij. Blij dat je er "echt" bij bent. ;) :)

Cobuntu

  • Gast
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #20 Gepost op: 2007/07/09, 11:44:48 »
@ Bartek

"Succes met je nieuwe OS"

Bedankt Bartek :D Dat zal zeker lukken.

@ Mcgyver

Ik denk dat dat inderdaad nodig was. Gewoon nu doen, mijn data backupppen en Ubuntu installeren. Maar bedankt dat jullie me een (laten we maar zeggen) schop onder de kont gaven ;)

Offline wutnubu

  • Lid
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #21 Gepost op: 2007/07/09, 12:19:14 »
Welkom in de wereld die beter-best heet en Ubuntu betekend niet voor niets: humanity towards others

Als het al niet is gedaan, lees dit dan ook even... http://www.ubuntu.com/community/conduct

Groet en veel succes

Offline Martin

  • Lid
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #22 Gepost op: 2007/07/09, 12:30:55 »
Citaat van: w.hellinga
Welkom in de wereld die beter-best heet
@ W.Hellinga:
Kan je dit misschien iets verduidelijken? Snap niet helemaal wat je bedoelt :D

@ Cobuntu:
Ik raad je aan om 1 FAT32 partitie te maken voor je data, dan kan je die vanaf linux & windows bereiken. bijv:

160GB harde schijf:

20GB - EXT3 = Ubuntu basis (/)
20GB - EXT3 = Je /home
120GB - FAT32 = Dataschijf

Groeten,
Martin

SSRA

  • Gast
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #23 Gepost op: 2007/07/11, 20:07:51 »
Wat leuk zou zijn, is dat je op autoresized plaatjes kon klikken zodat er een nieuw scherm opent, zodat je ze in volledig formaat kunt bekijken.

Beetje hetzelfde als op Fok. En meer smileys, met logischere codes zou ook geen gek idee zijn. Nu blijft men meestal bij :) :( ;) - smileys.

Jorizzz

  • Gast
Vormgeving Ubuntu NL forum
« Reactie #24 Gepost op: 2007/07/11, 20:23:45 »
Misschien zou het iets beter werken als het forum een bericht direct als gelezen beschouwt zodra je het aanklikt, zoals bij bijvoorbeeld phpBB het geval is. Momenteel moet ik bij dit forum de hele tijd op "Markeer alle onderwerpen als gelezen" klikken om het de volgende keer als ik kom op te laten vallen dat er nieuwe berichten zijn. Hebben meer mensen dit of zie ik iets over het hoofd omdat ik nog niet zolang lid ben? :?