Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 programmas starten via /etc/rc.local wie helpt  (gelezen 1030 keer)

lubertus

  • Gast
2 programmas starten via /etc/rc.local wie helpt
« Gepost op: 2008/11/04, 20:56:24 »
hallo ik wil graag 2 programmas starten via rc.local alleen is het erg belangrijk dat tussen de eerste en 2e een pauze van 5 tot 10 sec zit wie weet hoe ik dit kan instellen wat ook mag is dat als de eerste is opgestart dan pas de 2e start maar heb het liefst een wacht tijd

2 programmas starten via /etc/rc.local wie helpt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/04, 22:00:17 »
met 'sleep 10'  in een bash script laat je het script 10 seconden wachten. Maar je kunt beter iets maken dat checkt of aan een bepaalde voorwaarde is voldaan en dan pas verder gaat ipv gokken dat een x aantal seconden genoeg is.

lubertus

  • Gast
2 programmas starten via /etc/rc.local wie helpt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/04, 22:04:21 »
Citaat van: AptlyNamed
met 'sleep 10'  in een bash script laat je het script 10 seconden wachten. Maar je kunt beter iets maken dat checkt of aan een bepaalde voorwaarde is voldaan en dan pas verder gaat ipv gokken dat een x aantal seconden genoeg is.
en hoe maak ik dat???

2 programmas starten via /etc/rc.local wie helpt
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/04, 22:23:46 »
Citaat van: lubertus
Citaat van: AptlyNamed
met 'sleep 10'  in een bash script laat je het script 10 seconden wachten. Maar je kunt beter iets maken dat checkt of aan een bepaalde voorwaarde is voldaan en dan pas verder gaat ipv gokken dat een x aantal seconden genoeg is.
en hoe maak ik dat???
Dat kun je doen met een 'loop' in een bash script. Met bash kun je alles wat je normaal in het commandovenster typt automatisch laten doen,  en van die 'als a doe dan b, anders doe c' en 'doe x zolang y waarde z heeft' achtige constructies .  Google eens op  'bash tutorials'  of kijk hier voor een uitgebreide uitleg.

2 programmas starten via /etc/rc.local wie helpt
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/05, 22:00:09 »
Hallo lubertus, welke programma's wil je opstarten?

Offline mrGee

  • Lid
2 programmas starten via /etc/rc.local wie helpt
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/05, 22:12:14 »
Hallo

kan dat niet in 1 regel; zoiets als dit;

commando1 && sleep 5 ; commando2

alleen als commando1 succesvol is zie de && , wordt het volgende commando sleep 5 en dan commando2 uitgevoerd.

En als die tijd niet nodig is, alleen een succesvolle check op commando1;

commando1 && commando2  

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >