Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twee verschillende MysQL Database versies op een Ubuntu Server  (gelezen 242 keer)

Offline TheGamer

  • Lid
Ik gebruik momenteel Plesk 17.5x versie op onze Ubuntu server (Ubuntu 14.04.5 LTS). De huidige installatie is aangeleverd met een MySQL Database versie 5.5.57. Omdat er al een paar websites draaien op deze server wil ik eigenlijk 2 verschillende MySQL Database versies draaien. De éne 5.5 de ander 5.7. Ik wil dus dat alleen de 2e database-server ge-upgrade wordt naar 5.7. Dus niet de standaard Database-Server. Zie screenshot aub  =D.

Hoe krijg ik de upgrade voor elkaar voor de 2e MySQL database naar 5.7 zonder de standaard localhost te beïnvloeden.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Twee verschillende MysQL Database versies op een Ubuntu Server
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/13, 13:43:09 »
Verschillende instanties van MySQL, of dat nu dezelfde versie is of niet, moet je alvast op verschillende poorten laten werken, en met verschillende bestandstructuren (zie https://stackoverflow.com/questions/19095580/how-to-configure-mysql-on-same-machine-with-different-port).

Twee verschillende MySQL versies draaien (op verschillende poorten) moet wellicht ook wel kunnen, als die strikt gescheiden geïnstalleerd worden. Maar hier kom je er niet meer met apt-get of synaptic, en zal je zelf diep in je systeem moeten duiken. m.a.w. niet aangeraden, tenzij je goed thuis bent in linux systemen.