Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na version upgrade kom ik de pc niet meer in  (gelezen 1033 keer)

Na version upgrade kom ik de pc niet meer in
« Gepost op: 2009/06/09, 15:44:06 »
Hoihoi,
ik heb een probleempje, op mijn grote pc (waar al mijn bestanden op staan) heb ik net de version upgrade uitgevoerd. Toen ik kwam kijken of hij al klaar was, was de sessie gelockt en kwam ik er niet meer in. Dus toen heb ik de pc opnieuw opgestart, hij start op en ik zie nvidia en zo staan, maar op gegeven moment krijg ik de melding: cannot open theme file /usr/share/apps/kdm/themes/kubuntu, waar ik enkel op ok kan drukken en dan kom ik bij een zwart scherm waar ik commands kan geven maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Wat moet ik doen?

Groetjes,

Ginny
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Na version upgrade kom ik de pc niet meer in
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/09, 16:21:58 »
ik zou als eerste opstarten met een live cd en je hele /home te backuppen voor je iets anders gaat doen, dan heb je je persoonlijke dingen nog iig.

herstellen zou je kunnen proberen door tijdens het opstarten op esc te drukken [grub melding] en te kiezen voor recovery mode,
hier zou je mischien heea kunnen herstellen.
ook kan je hier voor een oudere kernel kiezen en mischien start kubuntu dan wel normaal op [maar dit weet ik niet zeker].

voor voor alles dus eerst backuppen voor alle zekerheid.

Re: Na version upgrade kom ik de pc niet meer in
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/09, 16:25:29 »
Ow hoe kom ik aan een live cd (ik ben echt een complete nitwit), back-up is wel belangrijk in mijn geval, al mijn bestanden van de uni staan erop en ik zit midden in mijn tentamenmaand.

Alvast bedankt,

Ginny
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Na version upgrade kom ik de pc niet meer in
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/09, 16:31:44 »
oh ik ging er van uit dat je die wel had, never mind.

je kan als je een andere pc tot beschikking hebt mischien daar even surfen naar http://www.ubuntu.com/getubuntu/download en daar kan je een iso downloaden en branden op cd, de normale ubuntu cd's zijn live cd's.

je kan ook op de steunpuntenkaart kijken of er in je buurt een steunpunt is die je een cd kan geven,
je hebt je profiel niet volledig ingevuld, geeft niets maar anders had ik voor je kunnen kijken,
de steunpuntenkaart vindt je door op de link in mijn onderschrift te klikken.

Re: Na version upgrade kom ik de pc niet meer in
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/09, 16:46:08 »
De pc die ik nu tot mijn beschikking heb is een klein eee pc'tje, dus daar kan ik weinig mee doen... Had geen idee dat er iets als steunpuntenkaart is, ik zit zelf in Leiden....
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Re: Na version upgrade kom ik de pc niet meer in
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/09, 16:51:58 »
Ow ik heb wat gevonden... hoe weet je of die mensen nog actief zijn? (het wordt steeds meer nitwit-level, maar ja , dat ben ik ook geloof ik....)

Toodels
Ginny
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Re: Na version upgrade kom ik de pc niet meer in
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/09, 16:57:58 »
Laat het nou net zo zijn dat mijn usb stick ook dood is sinds vandaag  :P Ik heb een beetje pech deze dagen lijkt het wel. maar waar ligt rozenburg? Nooit van gehoord...
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Re: Na version upgrade kom ik de pc niet meer in
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/09, 17:04:31 »
Oi! En ik heb nog een tijd in Schiedam gewoond ook, misschien dat het me daarom bekend voorkwam...  =D
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Offline Drummies

  • Lid
Re: Na version upgrade kom ik de pc niet meer in
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/09, 19:12:33 »
Hoihoi, dan kom ik bij een zwart scherm waar ik commands kan geven maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Wat moet ik doen?

Groetjes,

Ginny
het schijnt voor tekomen dat na een upgrade niet alle pakketten juist geconfigureerd zijn..en dit zonder enige melding  type in konsole/terminal
sudo dpkg --configure -azie voor troubleshooting/uitleg
https://help.ubuntu.com/community/JauntyUpgrades/Kubuntu/8.04
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011