Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid in desktop werkt niet als Wine open staat  (gelezen 1344 keer)

flowtrol

  • Gast
Geluid in desktop werkt niet als Wine open staat
« Gepost op: 2008/10/25, 13:26:28 »
Goeiedag bestes Ubuntu-nl forumhangers,

Ik ben relatief nieuw op forums, ik heb eens vluchtig gezocht naar gelijkaardige threads maar heb dus geen antwoord gevonden, doch, mijn excuses moest het hier toch ergens staan. Ik heb een nogal irritant probleempje op dit moment,

Ik werk dus sinds kort terug met Ubuntu, ben zeer tevreden met hoe alles draait (4 jaar geleden heb ik een eindje met Gentoo gewerkt, en was me gewoon net ietsje te  omslachtig :)). Nu werkt het echter perfect om wine enzo te einstalleren en op NTFS enzo te writen/readen, dus ik ben gelukkig :) maar, enige kleine irritatie die ik heb op dit moment is dat, wanneer ik een game vanuit Wine start (vb. WoW), dat ik geen geluid meer heb in gnome zelf, dit vind ik nogal vervelend aangezien ik dus geen muziek kan spelen terwijl wine open staat (wine zelf werkt perfect, OSS sound, Gnome zelf staat op ALSA, heb al geprobeerd beide op OSS te zetten maar werkt niet) Ik weet verder niet echt hoe ik het probleem verder kan toelichten daar ik niet echt een held ben in linux, maar ik hoop dat julie me enigzinds kunnen helpen!

Met vriendelijke groeten,

Niek

Geluid in desktop werkt niet als Wine open staat
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/25, 13:31:36 »
Bij Systeem>>>Instellingen>>>Geluid alles op ALSA zetten.
Bij de instellingen van Wine het geluid ook op ALSA zetten.

flowtrol

  • Gast
Geluid in desktop werkt niet als Wine open staat
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/25, 13:41:12 »
er was mij verteld dat games best in wine op OSS draaiden?
ik zal het eens proberen :)

*edit

ZALIG dank je wel :)

Geluid in desktop werkt niet als Wine open staat
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/25, 20:12:49 »
Graag gedaan :)

En het draait heus niet beter met OSS hoor.