Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem connecteren wireless vanaf versie 9.10  (gelezen 642 keer)

newbie76

  • Gast
Probleem connecteren wireless vanaf versie 9.10
« Gepost op: 2010/10/08, 08:49:30 »
Hallo allemaal,

Zo goed als compleet new in de Linux wereld, dus van configuratie in de terminal, scripts etc nog geen enkele kennis. Alleen via de grafische interface vind ik een beetje mijn weg...
Ik wilde via deze weg eens zien of ik info kan vinden omtrent een raar probleem dat ik ondervind sedert versie 9.10 van Ubuntu.

Kort gezegd, ik kan niet meer verbinden met mijn Belgacom Bbox Wireless router. Ja, ik woon in Belgiƫ :-)
Paswoord en beveiligingsprotocol zijn juist ingesteld en hij vindt draadloze netwerken, dus de driver van de wireless lijkt mij het me niet te zijn, temeer omdat ik het probleem ondervindt zowel op een laptop (met ingebouwde ontvanger) als op mijn desktop (met een USB ontvanger van Linksys) en dit sedert versie 9.10.

Versie 9.4 werkte perfect.
Versie 9.10 en 10.4 lukt absoluut niet: na het invullen van mijn wachtwoord en het kiezen van het beveiligingssysteem blijft hij gewoon trachten te connecteren en krijg ik na enkele minuten gewoon het scherm van het paswoord terug.
Versie 10.10 RC: aanvankelijk connecteert hij! (EUREKA)... maar ... helaas na enkele minuten, soms 1 minuut, soms 3 minuten, dus onregelmatig, VERLIEST hij terug connectie en is het niet meer mogelijk om te connecteren. Pas indien de pc herstart wordt lukt het terug voor enkele minuten....

Heeft iemand soortgelijke problemen?
En wat zou ik er eventueel aan kunnen doen.... let wel, ben volledig nieuw in de Linux wereld, dus van commando's etc weet ik (nog) niks...
Updaten van versie 9.4 (waarin alles werkte) naar een nieuwe versie (dus dit in contrast met een clean install) helpt ook niet en heb ik reeds geprobeerd.


Alvast bedankt.